Zlecenia | Opis mechanizmów rozgrywki w Diablo III

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Zlecenia to jedna z dwóch podstawowych aktywności, którymi możemy się zająć w trybie przygodowym. Po uruchomieniu trybu przygody i rozpoczęciu rozgrywki, gra losuje pięć zleceń w każdym z aktów, co daje w sumie 25 misji. Możesz przenieść się za pomocą miejskiego portalu do dowolnie wybranej krainy już z poziomu mapy - wystarczy, że klikniesz na dowolnym punkcie nawigacyjnym. Plansza pozwala również teleportować się w kilka sekund do innego gracza. Aby to zrobić, należy kliknąć na reprezentującej go ikonie, która również zlokalizowana jest na mapie.

Mapa aktu z oznaczonymi zleceniami. W prawym dolnym rogu można zobaczyć postępy i przewidywane nagrody - w tym Skarb Horadrimów. - Zlecenia | Opis mechanizmów rozgrywki w Diablo III - Diablo III: Reaper of Souls - poradnik do gry
Mapa aktu z oznaczonymi zleceniami. W prawym dolnym rogu można zobaczyć postępy i przewidywane nagrody - w tym Skarb Horadrimów.

Premie za zadania

Dwa wybrane akty zawsze są dodatkowo premiowane. Oznacza to, że za wykonywanie zleceń w tych właśnie rozdziałach, otrzymamy podwójną liczbę krwawych odłamków - waluty pozwalającej kupować losowo generowane przedmioty u Kadali (nowej handlarki znajdującej się w każdym z obozów).

Zlecenie prawie wykonane. - Zlecenia | Opis mechanizmów rozgrywki w Diablo III - Diablo III: Reaper of Souls - poradnik do gry
Zlecenie prawie wykonane.

Rodzaje zleceń

Gra generuje kilka rodzajów zleceń, które można podzielić na następujące typy:

  1. Wydarzenie - dowolna misja poboczna z trybu fabularnego. Jej wykonanie jest niezbędne do pomyślnego zaliczenia zlecenia. Warto zauważyć, że w ten sposób możemy też w łatwy sposób odfajkować te eventy, które są niezbędne do wykonania Osiągnięć.
  2. Polowanie na elitarnego przeciwnika - gracz musi zabić fioletowego elitarnego przeciwnika, który przebywa w losowo wybranym miejscu krainy. Jeśli lokacja nie grzeszy swoimi rozmiarami (np. wieże w III akcie), musimy wpierw dostać się na kolejny poziom podziemi. Zaliczenie zadania wymaga również zabicia wskazanej liczby standardowych wrogów. Maksymalnie może być ich 150, minimalnie 40.
  3. Polowanie na bossa - zlecenie zabicia któregoś z bossów aktu stanowi żelazny punkt każdego zestawu misji i występuje zawsze, niezależnie od innych zadań. Dotarcie do celu wymaga przedarcia się przez dużą lokację, choć są również od tej reguły wyjątki. Doskonałym przykładem jest starcie z Zoltunem Kullem w II rozdziale, gdzie mordu można dokonać w kilkadziesiąt sekund - wystarczy po prostu wejść na arenę, w której przebywa boss, zabić go i wyjść.
W wymaganym czasie zabiłem co najmniej 100 wrogów. W nagrodę otrzymałem drugą skrzynię. - Zlecenia | Opis mechanizmów rozgrywki w Diablo III - Diablo III: Reaper of Souls - poradnik do gry
W wymaganym czasie zabiłem co najmniej 100 wrogów. W nagrodę otrzymałem drugą skrzynię.
  1. Czyszczenie lochu - z reguły dotyczy drugiego poziomu podziemi, chociaż zdarzają się lokacje, której nie wymagają wcześniejszego znalezienia schodów prowadzących piętro niżej (np. Legowisko Kazrów na Polach Niedoli w pierwszym akcie). Aby pomyślnie zaliczyć to zadanie, należy wybić do nogi wszystkich mieszkańców wskazanego lochu. W końcowej fazie misji gra podaje, ilu rywali pozostało do wykonania zlecenia.
  2. Przeklęte skrzynie i kapliczki - wymaga odnalezienia przeklętej skrzyni lub kapliczki, która znajduje się w losowo wybranym miejscu danej krainy. Kliknięcie na obiekcie powoduje rozpoczęcie wydarzenia związanego z zabijaniem wrogów. Wśród przeciwników może znaleźć się boss (np. Ghom), potwory elitarne lub zwykli oponenci (w jednej paczce lub w pięciu kolejnych falach). Oczyszczanie przeklętych skrzyń i kapliczek zawsze wymaga zmieszczenia się w określonym limicie czasu. Jeśli tego nie zrobimy, może się zdarzyć, że nie będziemy w stanie otworzyć wieka skrzyni. Szybka eksterminacja stworów na ogół owocuje też pojawieniem się dodatkowego kufra, choć nie jest to regułą.

Nagrody za zlecenia

Pomijając dużą liczbę punktów doświadczenia i nieco mniejszą nagrodę w złocie, wykonywanie zleceń pozwala otrzymać krwawe odłamki - unikatową walutę obecną wyłącznie w dodatku Reaper of Souls, za pomocą której dokonuje się zakupów u Kadali (nowej handlarki w obozowisku). Koszt przedmiotów jest różny w zależności od typu uzbrojenia/oręża, gracz nie ma jednak żadnej pewności, co ostatecznie wyląduje w jego ekwipunku. Gra losuje wyłącznie przedmioty magiczne, najczęściej żółte, nieco rzadziej niebieskie i bardzo rzadko legendarne (pomarańczowe).

Nagrody ze Skarbu Horadrimów. Tym razem bez legendarnego przedmiotu. - Zlecenia | Opis mechanizmów rozgrywki w Diablo III - Diablo III: Reaper of Souls - poradnik do gry
Nagrody ze Skarbu Horadrimów. Tym razem bez legendarnego przedmiotu.

Dodatkową nagrodę uzyskujemy po zaliczeniu wszystkich pięciu zleceń w danym Akcie. Jest nią Skarb Horadrimów, który wręcza nam Tyrael po powrocie do miasta (uwaga! - należy z nim porozmawiać przed opuszczeniem gry, inaczej cenny kuferek przepadnie bezpowrotnie). Skrzynia zawiera kilkanaście przedmiotów: materiałów rzemieślniczych, kluczy do Szczelin Nefalemów, dodatkowe krwawe odłamki oraz magiczny oręż.

Skarby Horadrimów mają niewielką szansę na wyrzucenie legendarnych przedmiotów. Legendy znalezione w Skarbie Horadrimów to przedmioty ekskluzywne przypisane do danego aktu, których nie da się pozyskać w żaden inny sposób. Warto tutaj zaznaczyć, że przy wykonywaniu zadań na najwyższym poziomie trudności - Udręka VI - masz 100% szansy na wydobycie ze Skarbu Horadrimów przedmiotu Legendarnego! Listę wszystkich unikatów tego typu znajdziesz na końcu rozdziału.

Legendarne przedmioty ze Skarbów Horadrimów

Poniżej znajdziesz listę wszystkich przedmiotów legendarnych, które można znaleźć wyłącznie w Skarbach Horadrimów. Pod oryginalnym opisem unikatowej właściwości oręża, znajduje się również informacja, w którym akcie jest on dostępny. Jedynym wyjątkiem jest rozdział IV, gdzie istnieje szansa na wypadnięcie wszystkich wskazanych niżej artefaktów.

Uwaga! Wartości liczbowe i procentowe w poniższych opisach są aktualne na dzień 9 kwietnia 2014 roku. Istnieje szansa, że mogą się one nieznacznie zmienić w kolejnych aktualizacjach gry.

Berło Szalonego Króla - Zlecenia | Opis mechanizmów rozgrywki w Diablo III - Diablo III: Reaper of Souls - poradnik do gry

Berło Szalonego Króla

  • Typ: broń jednoręczna/buława
  • Bonus: "Po zabiciu 10 przeciwników uwalniasz novę trucizny, która zadaje obrażenia od trucizny równe 1050-1400% obrażeń od broni w promieniu 30 metrów."
  • Występowanie: Akt I

Zostało jeszcze 60% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2014-04-15
08:52

zanonimizowany56091 Generał

Potwierdzam co "Siwyak" napisał...faktycznie tak jest.

Komentarz: zanonimizowany56091
2014-04-15
09:45

zanonimizowany4103 Konsul

@Siwyak, @gothmok - dziękujemy za czujność. Poradnik został zaktualizowany.

Komentarz: zanonimizowany4103
2014-04-15
15:13

Zar3011 Pretorianin

Drop krwawych odlamkow z bossa w rifcie nie jest gwarantowany, czasem moze z niego nie pasc ani dusza ani odlamki.
E: opis dzialania "tajemnego generatora" jest z kosmosu wziety. Pasyw nie zwieksza obrazen od czarow wzorcowych tylko po 5 uzyciach czaru wzorcowego zwieksza o 60% dmg nastepnego czaru niewzorcowego.

Komentarz: Zar3011
2014-04-16
16:29

zanonimizowany484441 Generał

😉

Wypadaloby przegladnac tekst przed oddaniem, tylko pobieznie czytajac znalazlem co najmniej 5 literowek .

Komentarz: zanonimizowany484441
2014-06-20
17:35

Nitro2050 Generał

@Xanas Bardzo proszę poprawnie to tak ma powinno być

Klucz Kości - Klucznik Odeg (Pola Niedoli - akt I)
Klucz Obżarstwa - Klucznik Sokahr (Oaza Dalgura - akt II)
Klucz Wojny - Klucznik Xah'Rith (Kamienny Fort - akt III)
Klucz Zła - Klucznik Nekarat (Srebrna Iglica, poziom pierwszy - akt IV)

Komentarz: Nitro2050
2015-11-24
20:50

mihau_87 Junior

Hej. Powie mi ktos czy szamanem mozna walczyc wrecz? Zbieram miecze a nie wiem jak z nich skorzystac. Chyba ze sa tylko do trzymania?

Komentarz: mihau_87
2015-11-25
19:19

mlodyJJ Legionista

mlodyJJ

mihau_87 - bronią główna uderzasz bezpośrednio tylko jeśli próbujesz użyć skill po tym jak skończyły ci się zasoby ale to znacznie mniej efektowne niż wykorzystywanie lewego myszki a co do broni patrz na statystyki czy ci się opłaca danego przedmiotu używać nie ma różnicy miedzy włócznia a kosturem jeśli posiadają identyczne staty

Komentarz: mlodyJJ
2017-11-19
00:16

sawv Legionista

sawv

Co od dzisiaj dzieje się z PST trzeba go odinstalować?

Komentarz: sawv
2020-07-21
16:39

Sqid12 Junior

A możecie zaktualizować to bo kluczy nie ma a szukam kluczników lecz niewiem gdzie a to jest nie aktualne teraz są odrazu infernalne machiny

Komentarz: Sqid12
2023-10-06
16:01

Czarny2324 Junior

Witam dziś pobrałem zachęcony tym iż Do poradnika dodano opis DLC Przebudzenie Nekromantów.
Pobrałem poradnik ale nie ma w nim w.w opisu dodatku .

Komentarz: Czarny2324

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl