Diablo 3: Wieszczka
Aktualizacja:
Wieszczka
Wieszczka jest nowym rzemieślnikiem wprowadzonym w dodatku Reaper of Souls.
Korzystanie z usług Wieszczki dostępne jest dopiero po uratowaniu jej w jednej z misji V aktu. W zamian za Twoje bohaterstwo Wieszczka zgodzi się świadczyć dla Ciebie pewne usługi: Zaklinania oraz Transmogryfikacji.
Zaklinanie
Proces zaklinania to - najprościej rzecz ujmując - zmiana jednej właściwości dowolnego magicznego przedmiotu, na inną. Tego typu operacjami zajmuje się Wieszczka - rzemieślnik, który występuje wyłącznie w dodatku Reaper of Souls. Wzorem pozostałych fachowców, kobieta musi najpierw zostać odblokowana w fabule (konkretnie w jednym z początkowych zadań aktu V), żeby móc pojawiać się w pozostałych obozowiskach, a ostatecznie, również w trybie przygodowym.

Zaklinanie jest bardzo łatwe w obsłudze. Aby móc zacząć cały proces, należy skierować się do Wieszczki, a następnie umieścić interesujący nas przedmiot w wolnym slocie pierwszej zakładki. Gra automatycznie wyceni koszt operacji i w zależności od klasy oręża, zaprezentuje nam listę składników, które zostaną nieodwołalnie stracone po podjęciu decyzji. Niebieskie i żółte przedmioty będą wymagać Mistycznego pyłu i Zasnutych kryształów. W przypadku legendarnych (pomarańczowych) klamotów, trzeba się liczyć z poświęceniem Zapomnianych dusz. Amulety i pierścienie wymagają dodatkowo zużycia wysokiej klasy klejnotów, co samoistnie zwiększa koszt całego procesu.
Jak zdobyć Zapomniane dusze?
To najbardziej kłopotliwy materiał rzemieślniczy, bo w przeciwieństwie do pozostałych surowców, nie jest on powszechnie dostępny. Zapomniane dusze można zdobyć na następujące sposoby:
- Odzyskiwanie surowców u kowala - jedna Zapomniana dusza zawsze zostanie odzyskana po zmieleniu dowolnego przedmiotu legendarnego (pomarańczowego) lub setowego (zielonego), który jest na poziomie 61 lub wyżej.
- Zabójstwo Strażnika Szczeliny Nefalemów - jedna Zapomniana dusza jest nagrodą za pokonanie Strażnika, ale uwaga! - nie jest ona gwarantowana.
Jak działa zaklinanie przedmiotów?
Po umieszczeniu przedmiotu w slocie, otrzymujemy listę jego właściwości. Każda z nich może zostać zmieniony na inną z przyporządkowanej im listy, którą można rozwinąć poprzez kliknięcie w mały znak zapytania (znajdujący się po prawej stronie) przy danej statystyce przedmiotu.

Biorąc pod uwagę pierścień, który znajduje się na powyższym screenie warto zmienić w nim statystykę nr 4, czyli pkt. życia przy trafieniu. Jeśli chcemy zwiększyć obrażenia naszej postaci warto spróbować wylosować szansę na trafienie krytyczne (od 4,5 do 6%). Zaklinanie to czysta loteria więc po wybraniu statystyki do zmiany, gra wylosuje nam dwie opcje z listy, która widnieje po prawej stronie.

Jeśli z jakichś względów nam one nie pasują, zawsze możemy wybrać tę, którą próbujemy zmienić i starać się wylosować ponownie. Mieliśmy szczęście i udało nam się wylosować maksymalną wartość statystyki z szansą na trafienie krytyczne! Teraz wystarczy zaznaczyć odpowiednią statystykę i potwierdzić całą operację przyciskiem "Wybierz właściwość" - voila! W tym momencie następuje również przypisanie przedmiotu do konta, co uniemożliwi ofiarowanie zaklętych przedmiotów innym graczom.
Raz wybrana właściwość likwiduje z listy możliwych zmian pozostałe. Oznacza to, że od tej pory możemy zmieniać tylko tę opcję i żadną inną. Warto również pamiętać, że każde kolejne zaklinanie pochłania nie tylko surowce, ale również coraz większą kwotę w złocie. Właściwościami przedmiotów można manipulować aż do wyczerpania zasobów, gra w żaden sposób nie blokuje liczby możliwych operacji.

Po co zaklinać przedmioty?
Odpowiedź na to pytanie jest banalnie prosta - żeby lepiej dostosować przedmiot do naszej postaci. Przeglądając znaleziony oręż, często natrafimy na broń lub element pancerza, który znakomicie przysłużyłby się bohaterowi, gdyby zawierał inną właściwość. Wieszczka potrafi to zmienić, co nie jest procesem tanim, ale na dłuższą metę opłacalnym.
Operację trzeba jednak przeprowadzić z głową. Zaklinanie w dużym stopniu zmienia sam przedmiot, więc musimy poważnie zastanowić się, czy jesteśmy gotowi podjąć ryzyko. Może bowiem się zdarzyć, że kilka godzin później zdecydujemy się inaczej skonfigurować umiejętności bohatera i wówczas nie będzie już odwrotu. Co prawda zawsze można wybrać inną właściwość z dostępnej puli, ale mamy już wtedy mocno ograniczone pole manewru.
Transmogryfikacja
Transmogryfikacja to druga umiejętność posiadana przez Wieszczkę. Dzięki niej możesz po prostu zmienić wygląd każdego swojego przedmiotu za niewielką sumę pieniędzy. Mimo wszystko, gdy pierwszy raz podejdziesz do niej to nie będziesz miał dużego wyboru. Gdy zdobywasz przedmioty, których wyglądu jeszcze nie widziałeś to te odblokowują się w Transmogryfikacji, dzięki czemu możesz zmienić swój wygląd przedmiotu na ten co właśnie poznałeś. Koszt jest różny w zależności czy chcesz przypisać wygląd legendarny czy normalny.
Oczywiście nie wszystkim przedmiotom można zmieniać wygląd. Opcja ta jest dostępna dla: Pancerzy, broni, hełmów, rękawic, butów, naramienników i spodni.
Komentarze czytelników
Witam dziś pobrałem zachęcony tym iż Do poradnika dodano opis DLC Przebudzenie Nekromantów.
Pobrałem poradnik ale nie ma w nim w.w opisu dodatku .
A możecie zaktualizować to bo kluczy nie ma a szukam kluczników lecz niewiem gdzie a to jest nie aktualne teraz są odrazu infernalne machiny
mihau_87 - bronią główna uderzasz bezpośrednio tylko jeśli próbujesz użyć skill po tym jak skończyły ci się zasoby ale to znacznie mniej efektowne niż wykorzystywanie lewego myszki a co do broni patrz na statystyki czy ci się opłaca danego przedmiotu używać nie ma różnicy miedzy włócznia a kosturem jeśli posiadają identyczne staty
Hej. Powie mi ktos czy szamanem mozna walczyc wrecz? Zbieram miecze a nie wiem jak z nich skorzystac. Chyba ze sa tylko do trzymania?
@Xanas Bardzo proszę poprawnie to tak ma powinno być
Klucz Kości - Klucznik Odeg (Pola Niedoli - akt I)
Klucz Obżarstwa - Klucznik Sokahr (Oaza Dalgura - akt II)
Klucz Wojny - Klucznik Xah'Rith (Kamienny Fort - akt III)
Klucz Zła - Klucznik Nekarat (Srebrna Iglica, poziom pierwszy - akt IV)
Wypadaloby przegladnac tekst przed oddaniem, tylko pobieznie czytajac znalazlem co najmniej 5 literowek .
Drop krwawych odlamkow z bossa w rifcie nie jest gwarantowany, czasem moze z niego nie pasc ani dusza ani odlamki.
E: opis dzialania "tajemnego generatora" jest z kosmosu wziety. Pasyw nie zwieksza obrazen od czarow wzorcowych tylko po 5 uzyciach czaru wzorcowego zwieksza o 60% dmg nastepnego czaru niewzorcowego.
@Siwyak, @gothmok - dziękujemy za czujność. Poradnik został zaktualizowany.
Potwierdzam co "Siwyak" napisał...faktycznie tak jest.
"Krzyżowiec pomimo swojej zbroi płytowej i tarczy nie posiada umiejętności zmniejszania obrażeń tak jak mnich czy Barbarzyńca." - otóż nieprawda, od patcha 2.0.4 Krzyżowiec ma redukcję obrażeń na poziomie 15% (barb i mnich nadal po 30%).
Błędnie podana jest także procentowa szansa na drop materiałów do craftu. Choć autor sugeruje, że podaje drop na kwiecień 2014 to tak naprawdę nie ma on już z tym dropem nic wspólnego. W 2.0.4 jest tak:
Normal - 15%
Hard - 18%
Expert - 21%
Master - 25%
Torment 1 - 31%
Torment 2 - 37%
Torment 3 - 44%
Torment 4 - 53%
Torment 5 - 64%
Torment 6 - 77%
może jednak zamieśćcie jakąś w miarę rzetelną datę opublikowania poradnika, choćby z szacunku dla klientów.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
