Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 września 2014, 17:29

autor: Góral

Destiny - 500 mln dolarów przychodu w pierwszym dniu sprzedaży

Firma Activision pochwaliła się wynikami finansowymi osiągniętymi przez strzelankę Destiny od studia Bungie. Okazało się, że w ciągu pierwszego dnia tytuł zapewnił wydawcy 500 mln dolarów przychodu ze sprzedaży gry do sklepów na całym świecie.

Destiny - 500 mln dolarów przychodu w pierwszym dniu sprzedaży - ilustracja #1

Destiny, najnowsza produkcja studia Bungie, wczoraj zadebiutowała na rynku, a dziś firma Activision, wydawca gry, pochwaliła się ogromnym sukcesem tytułu. Okazało się bowiem, że projekt został wysłany do sprzedawców w ilości egzemplarzy, których wartość oszacowano na 500 mln dolarów, czyli dokładnie tyle samo ile wyniosła inwestycja w nową strzelankę twórców serii Halo. Niestety nie zdradzono dokładnej ilości pudełek z grami dostarczonymi do sklepów na całym świecie, ale według Activision jest to największe otwarcie w historii nowych marek. Dodatkowo Destiny może się pochwalić jeszcze jednym osiągnięciem - jest to najlepiej sprzedająca się produkcja w dniu debiutu w cyfrowej dystrybucji na konsolach.

„Od początku byliśmy przekonani, ze nasza wiara i inwestycje w Destiny opłacą się. Jednak niewiele osób wierzyło, że będziemy mogli powiedzieć, że gra spełniła nadzieje już pierwszego dnia (…) Jesteśmy więcej, niż pewni, że Destiny stanie się jedną z najważniejszych gier obecnej generacji i dołączy do grona marek o wartości miliarda dolarów. Najważniejsze jednak, że jest to świetna produkcja, w którą nie możemy przestać grać.”– powiedział Eric Hirshberg, szef Activision Publishing.

Można być fanem Destiny albo nie, ale trzeba przyznać, że rezultat jest imponujący. W ramach porównania warto przytoczyć rekordowy wynik osiągnięty przez Call of Duty: Ghosts, które w 24 godziny od premiery wygenerowało dwa razy większy przychód, ale należy pamiętać, że to kolejna odsłona uznanej serii gier, a tytuł Bungie to świeżak, który dopiero rozpoczyna walkę o szacunek w branży gier wideo.

Destiny to nie jedyna nowa marka, która wkroczyła w tym roku na rynek z przytupem. W czerwcu okazało się bowiem, że Watch Dogs firmy Ubisoft w ciągu pierwszego tygodnia sprzedaży trafił do ponad 4 mln graczy, z czego 37 tys. w Polsce. Wtedy był to najlepszy debiut nowej marki w historii całej branży. Obecnie nie możemy porównywać popularności obu produkcji, gdyż nie znamy dokładnych danych, a poza tym egzemplarze wysłane do sklepów nie są jednoznaczne z tymi sprzedamymi graczom, niemniej wydaje się, że Destiny jest na dobrej drodze do pobicia tego wyniku.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

TWOIM ZDANIEM

Chciałbyś Destiny na PC?

Jasne, że tak.
57,2%
Nie interesuje mnie ta gra.
28,9%
Nie, wystarczy mi na konsolach.
13,8%
Zobacz inne ankiety
Destiny

Destiny