Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 września 2014, 17:29

autor: Kamil Zwijacz

Destiny - 500 mln dolarów przychodu w pierwszym dniu sprzedaży

Firma Activision pochwaliła się wynikami finansowymi osiągniętymi przez strzelankę Destiny od studia Bungie. Okazało się, że w ciągu pierwszego dnia tytuł zapewnił wydawcy 500 mln dolarów przychodu ze sprzedaży gry do sklepów na całym świecie.

Destiny - 500 mln dolarów przychodu w pierwszym dniu sprzedaży - ilustracja #1

Destiny, najnowsza produkcja studia Bungie, wczoraj zadebiutowała na rynku, a dziś firma Activision, wydawca gry, pochwaliła się ogromnym sukcesem tytułu. Okazało się bowiem, że projekt został wysłany do sprzedawców w ilości egzemplarzy, których wartość oszacowano na 500 mln dolarów, czyli dokładnie tyle samo ile wyniosła inwestycja w nową strzelankę twórców serii Halo. Niestety nie zdradzono dokładnej ilości pudełek z grami dostarczonymi do sklepów na całym świecie, ale według Activision jest to największe otwarcie w historii nowych marek. Dodatkowo Destiny może się pochwalić jeszcze jednym osiągnięciem - jest to najlepiej sprzedająca się produkcja w dniu debiutu w cyfrowej dystrybucji na konsolach.

„Od początku byliśmy przekonani, ze nasza wiara i inwestycje w Destiny opłacą się. Jednak niewiele osób wierzyło, że będziemy mogli powiedzieć, że gra spełniła nadzieje już pierwszego dnia (…) Jesteśmy więcej, niż pewni, że Destiny stanie się jedną z najważniejszych gier obecnej generacji i dołączy do grona marek o wartości miliarda dolarów. Najważniejsze jednak, że jest to świetna produkcja, w którą nie możemy przestać grać.”– powiedział Eric Hirshberg, szef Activision Publishing.

Można być fanem Destiny albo nie, ale trzeba przyznać, że rezultat jest imponujący. W ramach porównania warto przytoczyć rekordowy wynik osiągnięty przez Call of Duty: Ghosts, które w 24 godziny od premiery wygenerowało dwa razy większy przychód, ale należy pamiętać, że to kolejna odsłona uznanej serii gier, a tytuł Bungie to świeżak, który dopiero rozpoczyna walkę o szacunek w branży gier wideo.

Destiny to nie jedyna nowa marka, która wkroczyła w tym roku na rynek z przytupem. W czerwcu okazało się bowiem, że Watch Dogs firmy Ubisoft w ciągu pierwszego tygodnia sprzedaży trafił do ponad 4 mln graczy, z czego 37 tys. w Polsce. Wtedy był to najlepszy debiut nowej marki w historii całej branży. Obecnie nie możemy porównywać popularności obu produkcji, gdyż nie znamy dokładnych danych, a poza tym egzemplarze wysłane do sklepów nie są jednoznaczne z tymi sprzedamymi graczom, niemniej wydaje się, że Destiny jest na dobrej drodze do pobicia tego wyniku.

TWOIM ZDANIEM

Chciałbyś Destiny na PC?

Jasne, że tak.
57,2%
Nie, wystarczy mi na konsolach.
13,8%
Nie interesuje mnie ta gra.
28,9%
Zobacz inne ankiety