Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 listopada 2013, 16:45

Call of Duty: Ghosts debiutuje rekordowo – miliard dolarów przychodu w 24 godziny

Koncern Activision Blizzard zarobił na swojej najnowszej produkcji, Call of Duty: Ghosts, ponad miliard dolarów w 24 godziny. To absolutny rekord, a wynik jest o 200 milionów wyższy od kwoty, którą wypracowało Grand Theft Auto V w tym samym czasie. Poprzednia odsłona serii Call of Duty potrzebowała dwóch tygodni, aby osiągnąć ten sam rezultat.

Aktualizacja: W związku z ogólnymi wątpliwościami związanymi z faktycznymi wynikami sprzedaży Call of Duty: Ghosts oraz Grand Theft Auto V postanowiliśmy napisać kolejną wiadomość, szerzej przedstawiającą dane przedstawiane przez firmy Activision Blizzard i Take-Two. Mamy nadzieję, że wiadomość pt. Call of Duty: Ghosts vs. Grand Theft Auto V – co sprzedało się lepiej? pomoże wyjaśnić wątpliwości.

Choć zdaniem wielu osób kolejne odsłony serii Call of Duty są wtórne, to zyski twórców ciągle rosną. - Call of Duty: Ghosts debiutuje rekordowo – miliard dolarów przychodu w 24 godziny - wiadomość - 2013-11-06
Choć zdaniem wielu osób kolejne odsłony serii Call of Duty są wtórne, to zyski twórców ciągle rosną.
W ILE DO MILIARDA DOLARÓW:
  • Call of Duty: Ghosts – 1 dzień.
  • GTA V – 3 dni.
  • Call of Duty: Black Ops II – 15 dni.
  • Film Avengers – 19 dni.

Zdążyliśmy się już przyzwyczaić, że kolejne premiery gier z serii Call of Duty to wielkie wydarzenia w branży gier komputerowych. Pomimo pewnej krytyki, którą zbiera każda następna odsłona, fani masowo wykupują je od pierwszych godzin premiery. A w tym roku dodatkowo seria miała szczególnie mocnych konkurentów do miana najlepiej sprzedającej się gry roku. Tymczasem, jak poinformował koncern Activision Blizzard, najnowsza produkcja Call of Duty: Ghosts przyniosła w ciągu 24 godzin ponad miliard dolarów przychodu (mowa o zyskach ze sprzedaży kopii gier do sklepów)!

Czy to dużo? To o 200 milionów więcej od przychodu, jaki w tym samym czasie przyniósł swoim twórcom dotychczasowy lider tego zestawienia – Grand Theft Auto V. Zaś najbardziej kasowy film wszechczasów, Avatar, przekroczył magiczną barierę miliarda dolarów dopiero po 17 dniach. Warto dodać, że tylko kilkanaście filmowych produkcji w ogóle przekroczyło tę kwotę, a wśród nich jest tylko jeden tegoroczny – Iron Man 3. Takie porównanie dobrze ukazuje skalę sukcesu Ghosts. Doskonale zdają sobie z tego sprawę twórcy gry:

Call of Duty to największa konsolowa seria gier na sprzęcie tej generacji. W tym roku zagrało w Call of Duty więcej osób, niż w jakimkolwiek innym, wyrabiając łącznie cztery miliardy godzin rozgrywek. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy Call of Duty: Black Ops II przyniosło więcej dochodu, niż jakakolwiek inna konsolowa produkcja w ciągu tego samego okresu czasu. Choć jest jeszcze za wcześnie, żeby szacować zyski, jakie przyniesie Call of Duty: Ghosts, to wydana została w momencie, gdy seria jest rekordowo popularna – napisał niewątpliwie zadowolony Bobby Kotick, CEO firmy Activision Blizzard.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że sukces Call of Duty: Ghosts będzie jeszcze większy, gdy na rynku pojawią się konsole nowej generacji, a wraz z nimi kolejne wersje gry. Z drugiej strony pobicie rekordu ustanowionego we wrześniu przez Grand Theft Auto V było o tyle łatwiejsze, że produkcja firmy Rockstar Games nie ukazała w dniu premiery w wersji na PC (ciągle wielu graczy jej niecierpliwie wyczekuje). Nie zmienia to faktu, że w najbliższym czasie to Ghosts będzie dzierżyć tytuł produkcji, która najszybciej zarobiła miliard dolarów.

Strzelanina Call of Duty: Ghosts pojawiła się w polskich sklepach 5 listopada w wersjach na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. Na rynku europejskim gra ukaże się w odsłonach na konsole nowej generacji odpowiednio – 22 listopada na Xboksie One i 29 listopada na PlayStation 4.

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Obecnie szefuje działowi wideo i prowadzi podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej