Dane o przedsprzedaży Cyberpunka 2077; przewaga wersji PC i cyfrowej dystrybucji

Profil Grupy CD Projekt służący do kontaktu z inwestorami opublikował kilka infografik, które rzucają światło na kwestie związane ze sprzedażą Cyberpunka 2077.

Tomek Borys

Dane o przedsprzedaży Cyberpunka 2077; przewaga wersji PC i cyfrowej dystrybucji.
Dane o przedsprzedaży Cyberpunka 2077; przewaga wersji PC i cyfrowej dystrybucji.

Wraz z dzisiejszą premierą długo wyczekiwanego Cyberpunka 2077 od polskiego studia CD Projekt RED, pojawiła się możliwość podsumowania długiego okresu przedsprzedaży gry. Ilość składanych pre-orderów stanowi zazwyczaj w przypadku gry AAA dobry (choć oczywiście nie doskonały) wskaźnik, jaką popularność ostatecznie osiągnie produkcja. Jeżeli tak samo będzie w przypadku Cyberpunka 2077, inwestorzy CD Projektu mają się z czego cieszyć.

Jedna z najbardziej optymistycznych informacji dotyczy łącznego przychodu z przedsprzedaży Cyberpunka 2077 na Steamie - twórcy chwalą się, że już 2 tygodnie temu wynosił on 50 milionów dolarów. 80% tej kwoty trafi bezpośrednio na konto CD Projektu. Pozostaje czekać na informację o całkowitym wyniku, który zapewne jest znacznie wyższy.

Dane o przedsprzedaży Cyberpunka 2077; przewaga wersji PC i cyfrowej dystrybucji - ilustracja #1
Cyberpunk 2077

Infografiki przeznaczone dla inwestorów pozwalają także rozstrzygnąć spór o to, kogo jest więcej - pecetowców czy użytkowników konsol. W przypadku Cyberpunka 2077 proporcje rozkładają się w stosunku 59% dla PC i 41% dla konsol. Można się jednak spodziewać, że balans ten ulegnie pewnej zmianie, gdy pojawią się wersje gry dedykowane platformom PS5 i XSX.

Z danych wynika wyraźnie, że nasz świat ulega w coraz szybszym tempie cyfryzacji - aż 74% wszystkich sprzedanych pre-orderów to kopie cyfrowe. Gdyby kilka lat temu ktoś wieszczył takie wyniki sprzedaży dużej gry AAA, pewnie uśmiechnęlibyśmy się z niedowierzaniem. Dziś pytanie, czy zmierzamy w stronę przyszłości bez materialnej dystrybucji, jest już całkiem uzasadnione.

Jak zapewne słyszeliście, ogólna liczba sprzedanych pre-orderów Cyberpunka 2077 wyniosła ponad 8 milionów, co jest wynikiem imponującym. Nawet to nie uchroniło jednak akcji CD Projektu przed gwałtownym premierowym spadkiem. Można się spodziewać, że w miarę pojawiania się kolejnych optymistycznych danych, CD Projekt odbuduje swoją pozycję na giełdzie.

W miarę jak będą się pojawiać kolejne statystyki dotyczące sprzedaży Cyberpunka 2077, będziemy Was na bieżąco informować.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

62

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
26

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2020-12-11
09:58

EnX Senator

EnX

Ja pewnie niedługo kupię zielone pudełko z cyberpunkiem, wolę wersje fizyczne, choć nie dziwi mnie dobra sprzedaż wersji cyfrowych.

Komentarz: EnX
2020-12-12
17:58

Wilk1999 Generał

Wilk1999

Z danych wynika wyraźnie, że nasz świat ulega w coraz szybszym tempie cyfryzacji - aż 74% wszystkich sprzedanych pre-orderów to kopie cyfrowe. Gdyby kilka lat temu ktoś wieszczył takie wyniki sprzedaży dużej gry AAA, pewnie uśmiechnęlibyśmy się z niedowierzaniem. Dziś pytanie, czy zmierzamy w stronę przyszłości bez materialnej dystrybucji, jest już całkiem uzasadnione.

Odpowiadając na pytanie to jest to nieco smutne patrząc z perspektywy pudełkowców, jednak warto pamiętać, że są to wyniki względem całego świata a względem świata potrafi to być naprawdę obiecujący wynik i o ile te dane nie nakłonią wszystkich deweloperów do całkowitego przejścia na streaming gier tak możemy być spokojni.

A co do ogółu informacji to odnieść można wrażenie, że było warto tyle czekać.

Komentarz: Wilk1999
2020-12-12
18:11

zanonimizowany768165 Legend

😐

Niech za te pieniądze kupią więcej pracowników zajmujących się optymalizacją
Co za ludzie plusują twój komentarz??
Widać że nie pracowali w branży gier czy zbliżonej.
Zatrudnianie pracowników nie pomoże tutaj nic. Ludzie zamiast łatać bugi będą musieli szkolić nowych ludzi. Weźcie ruszcie głową zanim coś napiszecie...

Mentalnie to widać januszerka, myśli że jak dołoży pracowników jak węglem do pieca i lokomotywa szybciej dotrze do celu, jakim tutaj jest pozbycie się bugów. Heh...

Komentarz: zanonimizowany768165
2020-12-12
18:29

zanonimizowany1351363 Legionista

Na chwile obecną, dla mnie ocena na PC to 8/10
Zaś na Xboxa i PS4 gra jest po prostu niegrywalna...

Komentarz: zanonimizowany1351363
2020-12-13
12:35

mieta33 Pretorianin

Czuje się oszukany z wersja na ps4.

Komentarz: mieta33

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl