Cyberpunk 2 otrzyma to, czego zabrakło w Cyberpunk 2077. CD Projekt RED pracuje nad rozbudowanym trybem multiplayer
CD Projekt Red nie zdradza szczegółów Cyberpunka 2, ale oferty pracy mówią same za siebie. Najnowsze ogłoszenie wskazuje, że sequel hitu z 2020 roku naprawdę otrzyma tryb sieciowy.

CD Projekt Red konsekwentnie milczy w temacie Cyberpunka 2, skupiając się raczej na informacjach o rosnącej ekipie deweloperów, niż na zdradzaniu szczegółów gry.
W efekcie o sequelu hitu z 2020 roku wciąż wiemy bardzo niewiele – poza tym, że akcja zabierze nas nie tylko do Night City. Sporo światła na projekt rzuca jednak najnowsza oferta pracy w bostońskiej siedzibie studia.
W ogłoszeniu czytamy, że CD Projekt Red poszukuje Lead Network Engineera, czyli głównego inżyniera sieci. Zakres obowiązków nie pozostawia wątpliwości – stanowisko obejmuje projektowanie i wdrażanie architektury sieciowej oraz systemów online, a także kierowanie zespołem odpowiedzialnym za ich utrzymanie i optymalizację.
Według treści oferty osoba na tym stanowisku ma odpowiadać m.in. za:
- tworzenie skalowalnych architektur sieciowych dla funkcji online;
- zapewnianie niskich opóźnień i wysokiej wydajności usług;
- opracowanie oraz rozwój systemów dla wielu graczy, w tym matchmakingu;
- rozwiązywanie problemów związanych z przepustowością i wydajnością serwerów.
Wszystko to jasno sugeruje, że Cyberpunk 2 otrzyma tryb sieciowy, którego zabrakło w „jedynce”. CD Projekt Red już podczas tworzenia Cyberpunka 2077 pracowało nad elementami online, ale problematyczna premiera gry spowodowała, że studio postanowiło porzucić tryb sieciowy na rzecz naprawy stanu produkcji. Dopiero w przypadku nadchodzącej odsłony wydaje się, że rozgrywka sieciowa stanie się integralną częścią projektu.
Przypomnijmy też, że nie jest to pierwszy raz, gdy oferty pracy CD Projektu Red dają fanom nadzieję na multiplayer w Cyberpunku. Jakiś czas temu studio opublikowało ogłoszenie, w których wspominało o pracy nad elementami rozgrywki związanymi z funkcjami online. Wówczas jednak opisy stanowiska starszego programisty rozgrywki było bardzo ogólne i nie dawały stuprocentowej pewności, że chodzi konkretnie o tryb wieloosobowy.
Warto dodać, że poszukiwania inżyniera sieci to niejedyna rekrutacja prowadzona przez studio. CD Projekt Red równolegle powiększa także zespół odpowiedzialny za kolejnego Wiedźmina.