Sequel Cyberpunka 2077 może uwzględnić multiplayer, z którego zrezygnowano w oryginale

CD Projekt najwyraźniej myśli o dodaniu trybu wieloosobowego do Project Orion, po tym jak polski deweloper musiał porzucić multiplayer w Cyberpunku 2077.

Jakub Błażewicz

Sequel Cyberpunka 2077 może uwzględnić multiplayer, z którego zrezygnowano w oryginale, źródło grafiki: Grupa CD Projekt..
Sequel Cyberpunka 2077 może uwzględnić multiplayer, z którego zrezygnowano w oryginale Źródło: Grupa CD Projekt..

Project Orion, czyli kontynuacja Cyberpunka 2077, może uwzględnić funkcję, której ostatecznie zabrakło w poprzedniku: tryb wieloosobowy.

Choć Grupa CD Projekt wciąż nie pokazała wiele ze swoich nadchodzących produkcji, fani polskiego dewelopera bynajmniej nie narzekają na brak wieści. Część z nich zawdzięczamy wypowiedziom twórców (oraz w przypadku Wiedźmina 4 – pierwszemu zwiastunowi), ale sporo ujawniły też kolejne oferty pracy. To dzięki nim w lutym de facto potwierdzono widok FPP oraz ambitne plany dewelopera związane z NPC w sequelu Cyberpunka.

W tym samym czasie pojawiła się też informacja, która pierwotnie umknęła mediom. Być może dlatego, że studio CD Projekt RED szybko znalazło chętnego na to stanowisko i oferta od dawna nie jest widoczna na oficjalnej stronie spółki (via GameRant). Wzmianka o niej pozostała tylko na kanale studia w serwisie LinkedIn.

Chodzi o pozycję starszego programisty rozgrywki, mającego odpowiadać za „stworzenie i utrzymanie solidnych i elastycznych systemów”, które sprawdzą się tak w trybie single player, jak i w rozgrywkach multiplayer. W ofercie podkreślono też konieczność posiadania „bogatego doświadczenia z trybami wieloosobowymi”.

Multiplayer był jednym z elementów, które były w planach twórców Cyberpunka 2077, lecz ostatecznie nie trafił do gry na premierę. Tyle że akurat z tego dodatku całkowicie zrezygnowano i ostatecznie graczom musiały wystarczyć fanowskie alternatywy.

Trzeba też zwrócić uwagę, że nie wszyscy miłośnicy Cyberpunka 2077 są przychylni dodaniu zabawy z innymi graczami. Zdaniem tych fanów projektowanie systemów wieloosobowych odbyłoby się ze szkodą dla projektu, odciągając twórców i zasoby od trybu single player, a sam multiplayer byłby jedynie okrojoną wersją rozgrywki jednoosobowej lub kolejną wariacją na temat Call of Duty.

Oczywiście są też gracze, którzy nie mieliby nic przeciwko sieciowym potyczkom w Night City. Albo chociaż trybowi kooperacji. Niemniej na razie nie mamy solidnych podstaw do spekulowania na temat tego, co planuje CD Projekt w kontekście zabawy wieloosobowej. Project Orion dopiero wchodzi w fazę preprodukcji i nie ukaże się zbyt prędko (wcześniej zobaczymy Wiedźmina 4, a i ten tytuł trafi w ręce graczy nie wcześniej niż w 2027 roku).

  1. Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju
  2. Recenzja gry Cyberpunk 2077 – samuraju, masz świetne RPG do ogrania
  3. Recenzja Cyberpunk 2077: Phantom Liberty – znowu to zrobili
  4. Cyberpunk 2077 – poradnik do gry
Cyberpunk 2

Cyberpunk 2

PC
TBA

Data wydania: Nieznana

Informacje o Grze
Przed premierą
169
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

1

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-04-21
13:50

WeCreateWorlds Pretorianin

WeCreateWorlds

Czy ma sens? Na tym chyba polegają wszystkie nasze pasje i hobby, że interesujesz się nie tylko tym co tu i teraz. Lubisz samochody, więc oglądasz Bugatti Veyrona, nawet jak wiesz, że to poza Twoim zasięgiem.

Komentarz: WeCreateWorlds
2025-04-21
11:15

Mikor78 Chorąży

Czy jest sens wypowiadanie się o grze która ukarze się po 2030 roku? Dla mnie nie, to rozbudzanie o wiele, wiele przed czasem niepotrzebnych wrażeń, ale kasa musi się zgadzać i też łapię się na takie tematy niestety :/

Komentarz: Mikor78
2025-04-21
08:35

mcl007 Senator

Oby nie. Co by tam mialo sie robic? Friendly fire w ziomkow co robia misje? Dzwonienie samochodow? A moze taki MP z grupa tylko? Tak czy siak nie. Kiepski SP zawsze bedzie lepszy niz mega dopracowany MP bo nie ma w nim czynnika ludzkiego ktory jest w stanie wypatrzeć kazda gre online

Komentarz: mcl007
2025-04-21
07:00

John_Wild Senator

John_Wild

Żeby multi miało sens trzeba stworzyć fmcurjawy żyjący świat. W CP2077 tego nie ma. Gra się od misji do misji, w Nigh City nie ma co robić.

Komentarz: John_Wild
2025-04-21
00:23

WeCreateWorlds Pretorianin

WeCreateWorlds

Da się to zrobić dobrze. Red Dead Online np. Oby takie było podejście.

Komentarz: WeCreateWorlds

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl