Dziś piszemy o najnowszych wynikach sprzedaży dwuwymiarowej platformówki Cuphead, nowych sterownikach graficznych od firmy Nvidia oraz zarobkach Pokemon GO. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

W sierpniu ubiegłego roku informowaliśmy Was, że Cuphead rozszedł się w trzech milionach egzemplarzy. Dzieło StudioMDHR, łączące klasyczną platformówkę ze stylem graficznym przywodzącym na myśl kreskówki z lat 30. ubiegłego wieku, potrzebowało niecałych dwunastu miesięcy, by dołożyć do tego wyniku kolejny milion (via The Hollywood Reporter). W osiągnięciu następnego ważnego kamienia milowego dziełu ekipy braci Moldenhauer bez wątpienia pomógł debiut na Nintendo Switch, który miał miejsce pod koniec kwietnia. Do tamtej pory tytuł był dostępny wyłącznie na PC oraz Xboksie One.
Ogłoszenie przekroczenia granicy czterech milionów sprzedanych kopii zbiegło się z podaniem do opinii publicznej informacji, że Cuphead otrzyma serial animowany wyprodukowany przez platformę Netflix. Pierwsze szczegóły na temat tego tytułu znajdziecie w tym miejscu.
Ostatnie godziny stały pod znakiem firmy Nvidia. Po pierwsze, na rynkach całego świata pojawiły się karty GeForce RTX 2060 i 2070 w wersjach Super. O ich premierze szerzej pisaliśmy tutaj. Po drugie, „Zieloni” wypuścili nową wersję sterowników Game Ready, noszące sygnaturę 431.36 WHQL. Przede wszystkim wprowadzają one wsparcie dla nowych podzespołów, dodają obsługę technologii G-SYNC dla trzech kolejnych monitorów (LG 34GL750, HP 25mx, and HP Omen X 25f) oraz poprawiają działanie Metro Exodus (średnio o 10,5%), Strange Brigade (średnio o 7,7%) oraz Tom Clancy’s The Division 2 (średnio o 3,6%).
Sterowniki Nvidia Game Ready 431.36 WHQL można ściągnąć z tej strony bądź za pośrednictwem Nvidia GeForce Experience. Natomiast tutaj znajdziecie ich pełną dokumentację.

W ubiegłą sobotę Pokemon GO obchodziło swoje trzecie urodziny. Choć o tej mobilnej grze RPG od studia Niantic nie jest już tak głośno, jak na początku, to wciąż doskonale radzi sobie na rynku. Jak podała grupa analityczna Sensor Tower, od momentu premiery na urządzeniach z systemami iOS oraz Android tytuł zrobił 2,65 miliarda dolarów. Oznacza to, że dziennie gracze zostawiali w grze 2,4 miliona dolarów.
Najwięcej przychodów pochodzi z USA (928 milionów dolarów). Na drugim miejscu uplasowali się Japończycy (779 miliona dolarów), a na trzecim Niemcy (159 miliona dolarów). Natomiast jeśli chodzi o urządzenia, pieniądze w Pokemon GO chętniej wydawali posiadacze Androidów (1,43 miliarda dolarów).
Tylko w tym roku Pokemon GO zarobiło już 395 milionów dolarów. Zważywszy na to, że w ubiegłym przychody z gry sięgnęły 800 milionów dolarów możemy śmiało założyć, że do grudnia tytuł przebije pułap 3 miliardów.
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii...
…jak również najnowsze filmy z gier:
Więcej:Steam ją zbanował, GOG zrobił z niej bestseller nr 1. Niezwykła historia gry, która podpadła Valve
GRYOnline
Gracze
Steam
11

Autor: Miłosz Szubert
Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.