Crytek zapowiedział oficjalnie łatkę z DirectX 11 do Crysis 2
Firma Crytek zapowiedziała oficjalnie łatkę ze wsparciem dla DirectX 11 do pecetowej wersji Crysisa 2. Dzięki aktualizacji produkcja ma wzbogacić się o najnowsze efekty graficzne, w tym między innymi tesselację. Niestety deweloper nie ujawnił, kiedy poprawka będzie dostępna i przekazał, że więcej szczegółów na jej temat poznamy wkrótce.
Szymon Liebert
Firma Crytek zapowiedziała oficjalnie łatkę ze wsparciem dla DirectX 11 do pecetowej wersji Crysisa 2. Dzięki aktualizacji produkcja ma wzbogacić się o najnowsze efekty graficzne, w tym między innymi tesselację. Niestety deweloper nie ujawnił, kiedy poprawka będzie dostępna i przekazał, że więcej szczegółów na jej temat poznamy wkrótce.
Prace nad łatką zostały potwierdzone na oficjalnym forum gry przez Toma Ebswortha, community managera z firmy Crytek. Ebsworth wyjaśnił, że patch jest drodze, ale jego szczegóły poznamy bliżej premiery. Studio zdecydowanie chce wykorzystać w nim pełnię możliwości DirectX 11.

Crysis 2 jest dostępny od kilku tygodni i w podstawowej wersji obsługuje wyłącznie biblioteki DirectX 9. To nie wystarcza posiadaczom komputerów, którzy liczyli na najładniejszą i najbardziej zaawansowaną produkcję na rynku. Skorzystanie z jedenastej odsłony oprogramowania sprawi, że pecetowa wersja gry będzie jeszcze ładniejsza od edycji konsolowych.
O powyższym patchu mówiło się od kilku tygodni, chociaż do tej pory Crytek nie potwierdził go oficjalnie. Pod koniec marca PC Gamer donosił, że łatka praktycznie jest gotowa i pojawi się wkrótce, do czego jednak nie doszło. Według kolejnych doniesień poprawka z DirectX 11 trafi na nasze komputery w ciągu najbliższych 2-3 miesięcy.
Fanom gry nie pozostaje nic innego jak czekać na dalsze wieści od niemieckiego dewelopera i mieć nadzieję na to, że ekipa szybko upora się z aktualizacją i pokaże pełnię możliwości swojej technologii. Crysis 2 jest pierwszą odsłoną serii, która trafiła nie tylko na pecety, ale i konsole. Futurystyczna strzelanka zebrała bardzo pochlebne recenzje.

GRYOnline
Gracze
Steam
- Crytek Studios
- EA / Electronic Arts
- zapowiedź (gry)
- PC
Komentarze czytelników
Likfidator Senator
Wracając do dx11 to raczej on nic nie zmieni, żeby dobrze wykorzystać dx11 i mieć z tego realne profity to gra musiałaby być przygotowana na konkretny flow że tak powiem, konkretny pipeline z dx11, dla niewtajemniczonych, od podstaw z myślą o dx11 , a nie doklejany po premierze.
Akurat w tym przypadku się mylisz. Crytek chce być taką firmą jak Epic, tj. zarabiać na sprzedawaniu swojej technologii, a nie gier. Crysis 1 i Crysis 2 miały na celu wypromowanie ich technologii. Są to bardzo dobre gry, ale przede wszystkim są to dema technologiczne, które miały sprzedać ich technologię.
CryEngine 2 nie zyskał większej popularności, gdyż był ograniczony tylko do jednej platformy. W CryEngine 3 multiplatformowość to motyw przewodni. Chwali się m.in. tym, że developer robi na jedną platformę, a gra działa na wszystkich platformach, które wspiera CE3. W jednym wywiadzie powiedzieli nawet, że jeśli w przyszłości dodadzą obsługę np. Mac OS X, to wszystkie gry jakie powstały na CE3 będą bez przeróbek wspierać tę platformę.
Wracając do DX11, Crytek chcąc aby CE3 był w czołówce, musi zadbać o to, aby oferował wszystko to co konkurenci m.in. Unreal Engine. CE3 został przygotowany z myślą o DX11, a zapewne jest tak zaprojektowany, że update do kolejnych wersji, czy nawet innych bibliotek będzie jak najbardziej możliwy (PS3 to w końcu OpenGL ES 1, podobnie jak Android i iOS).
Epic na GDC pokazał demko Samaritan, a EA zaprezentowała BF3. Co znów podniosło poprzeczkę w kwestii graficznej i technologia Crytek nie prezentuje się już tak okazale.
Zanim jednak BF3 trafi do sklepów, a technologia Epica zostanie użyta w jakiejś poważnej grze minie sporo czasu. Dlatego patch DX11 do C2 jest wielką szansą dla Cryteka na pokazanie przełomowej grafiki w dobrej i rozbudowanej grze.
To, że nie pojawiły się do tej pory jakiekolwiek screeny, świadczy o tym, że ten patch może gruntownie przebudować grafikę. Jak mówiłem, tu nie chodzi o zwiększenie sprzedaży C2, ale o pokazanie CryEngine3 z jak najlepszej strony.
zanonimizowany602323 Centurion
Niech się pierdolą, jeszcze czekac 2-3 miesiące, gra już się przeterminowała, niepełnowartościowy produkt w dniu premiery, duży zonk.
zanonimizowany777834 Junior
@Likfidator : Bardzo ciekawa i madra wypowiedz;) Pozdrowienia prosto z Crytek.
zanonimizowany585901 Junior
Mam nadzieję, że ten czas nie pójdzie na marne i różnica będzie jednak mocno widoczna. W tym zakresie mam zaufanie do Cryteku.
zanonimizowany748910 Junior
Teraz to mnie mogą pocałować w wuwuzela. Grę ukończyłem i drugi raz - dla samych fajerwerków - nie będę przechodził. Jeszcze żeby gra była ciekawa to może, tylko może, bym się skusił, ale tak... śmiech na sali.