Chcieli kreatywności, a teraz stawiają AI na pierwszym miejscu. Wielka inwestycja wydawcy Callisto Protocol i inZOI

Kolejny wydawca gier stawia na rozwój sztucznej inteligencji. Południowokoreański Krafton mocno reorganizuje działanie firmy poprzez AI.

Zuzanna Domeradzka

Chcieli kreatywności, a teraz stawiają AI na pierwszym miejscu. Wielka inwestycja wydawcy Callisto Protocol i inZOI, źródło grafiki: Krafton.
Chcieli kreatywności, a teraz stawiają AI na pierwszym miejscu. Wielka inwestycja wydawcy Callisto Protocol i inZOI Źródło: Krafton.

Lead: Kolejny wydawca gier stawia na rozwój sztucznej inteligencji. Południowokoreański Krafton mocno reorganizuje działanie firmy poprzez AI.

Nie da się nie zauważyć, że w ostatnim czasie coraz więcej wydawców gier wideo stawia na rozwój i zastosowanie sztucznej inteligencji w procesie tworzenia swoich produkcji. Już teraz wiele elementów nowych tytułów powstaje z pomocą AI, a w niedalekiej przyszłości prawdopodobnie zagramy w ogromne tytuły w całości przez nią wygenerowane.

Krafton jest kolejnym koncernem, który (chociażby obok Microsoftu czy Electronic Arts) mocno skupi się na rozwoju sztucznej inteligencji. Południowokoreański wydawca takich gier, jak PUBG, The Callisto Protocol, inZOI czy Subnautica 2, który na początku tego roku przejął znanych z kreatywności twórców H-Fi Rush, studio Tango Gameworks, przedstawił swój plan działania na najbliższy okres, oparty na reorganizacji wielu systemów w ramach „transformacji AI First”.

CEO firmy Krafton, Kim Chang-han, stwierdził, że położy ona duży nacisk na zastosowanie Agentic AI, które koncentruje się w dużej mierze na automatyzacji procesów w taki sposób, aby nie wymagały ingerencji ludzkiej wcale lub potrzebowały jej tylko w ograniczonym stopniu. Chociaż brzmi to jak całkowite zastąpienie „prawdziwych” pracowników, ma to przede wszystkim pomóc zespołowi w rozwiązywaniu problemów, „poszerzyć role” jego członków i wspomóc „kreatywne wyzwania”.

Krafton zwiększy możliwości rozwoju każdego członka firmy dzięki strategii AI First, rozszerzy kreatywne działania skoncentrowane na doświadczeniu gracza i stanie się liderem innowacji pod względem sztucznej inteligencji w całej branży gier – powiedział Kim Chang-han.

Omawiana strategia ma zapewnić wzrost przychodów południowokoreańskiej firmie poprzez budowanie kultury wykorzystywania AI, zmianę struktury organizacji (w tym automatyzację działu HR) oraz rozwój innowacji.

Co więcej, Krafton zainwestuje niemałe pieniądze, aby uzyskać pomoc sztucznej inteligencji. Firma przeznaczy około 100 miliardów wonów (ok. 250 mln zł) na budowę klastra przyspieszającego wdrażanie Agentic AI, co w efekcie wzmocni badania i rozwój AI w zakresie gier.

Oprócz tego planowane jest przeznaczanie 30 mld wonów (ok. 76 mln zł) rocznie (począwszy od 2026 r.) na „wspieranie członków zespołu w korzystaniu z narzędzi AI i stosowanie ich w pracy”. Chociaż jak na razie nie ma mowy o całkowitym zastąpieniu ludzi sztuczną inteligencją w firmie Krafton, to tak duże zmiany mogą być powodem do zastanowienia w kwestii późniejszych zwolnień.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
inZOI

inZOI

PC PlayStation
wczesny dostęp

Data wydania: 28 marca 2025 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
5.9

GRYOnline

7.6

Gracze

7.6

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Zuzanna Domeradzka

Autor: Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl