inZOI nie jest po prostu „klonem The Sims”. Twórcy symulatora życia pokazują, że słuchają graczy i przywracają usuniętą funkcję, która „dodaje humoru i realizmu”

Reżyser inZOI ponownie odniósł się do opinii społeczności. Gracze mogą liczyć na kolejne usprawnienia i funkcje inspirowane własnymi sugestiami.

Kamil Kleszyk

inZOI nie jest po prostu „klonem The Sims”. Twórcy symulatora życia pokazują, że słuchają graczy i przywracają usuniętą funkcję, która „dodaje humoru i realizmu”, źródło grafiki: Krafton.
inZOI nie jest po prostu „klonem The Sims”. Twórcy symulatora życia pokazują, że słuchają graczy i przywracają usuniętą funkcję, która „dodaje humoru i realizmu” Źródło: Krafton.

W jednej z wcześniejszych wiadomości informowałem Was o obszernym wpisie studia Krafton, w którym deweloperzy przedstawili ambitny plan rozwoju symulatora życia inZOI. Teraz reżyser projektu, Hyungjun „Kjun” Kim, ponownie zabrał głos na oficjalnym serwerze produkcji na Discordzie, odnosząc się do najnowszych opinii graczy i zdradzając, które pomysły mogą trafić do gry.

W tym tygodniu ponownie otrzymaliśmy wiele cennych opinii. Nie jest łatwo uporządkować je wszystkie i odpowiedzieć na każdą z nich, ale pisanie tego posta sprawia mi radość, ponieważ Wasze słowa są dla nas ogromną inspiracją do dalszego rozwoju – napisał Kim.

AI i system budowy

Jednym z najgorętszych tematów okazała się funkcja AI pozwalająca sztucznej inteligencji tworzyć budynki za gracza. Społeczność mocno podzieliła się w tej kwestii – część chce dalszego rozwoju funkcji, inni natomiast postulują, by twórcy skupili się na pozostałych aspektach gry. Kim zapowiedział, że funkcja pozostanie w produkcji, ale w ograniczonym zakresie, ze względu na budżet i priorytety zespołu.

Przy okazji potwierdzono prace nad ulepszeniami systemu budowania, takimi jak narzędzie do pobierania kolorów (pipeta), listwy przyścienne czy zmiana rozmiaru obiektów.

Gameplay i interakcje

Krafton planuje także rozwinąć multitasking – ZOI będą mogły rozmawiać podczas jedzenia lub pić w trakcie innych czynności. Aktualizacja ma pojawić się najpóźniej do grudnia, wraz z filmem prezentującym działanie systemu.

Twórcy zapowiedzieli również poprawę animacji oraz rozbudowę aktywności grupowych i rodzinnych, w tym interakcji takich jak trzymanie się za ręce, wspólne spacery, a nawet noszenie niemowląt.

Postacie i personalizacja

Zespół potwierdził, że pracuje nad większą liczbą butów, w tym szpilek na wysokim obcasie, a także nad nowymi fryzurami dla mężczyzn. Pojawi się też funkcja zapisywania i udostępniania całych presetów postaci (z wyglądem, osobowością i umiejętnościami), co społeczność uznała za jeden z najważniejszych brakujących elementów.

Świat gry i usprawnienia

Wielu graczy inZOI chciałoby zobaczyć autonomiczne prowadzenie pojazdów oraz realistyczne przejazdy zamiast teleportacji. Kim przyznał, że system AI dla aut rozwijany jest od ponad półtora roku, ale wciąż sprawia problemy techniczne.

Pozytywne reakcje zebrały natomiast system kalendarza i złodziei. Twórcy ujawnili, że wydarzenia sezonowe, takie jak Halloween, nie będą już ograniczone czasowo – po premierze kalendarza w grudniu będzie można odblokować je w dowolnym momencie.

Tożsamość gry

Kim odniósł się też do często powtarzanego zarzutu, jakoby inZOI było jedynie „klonem The Sims”. Reżyser podkreślił, że zespół chce stworzyć grę o własnej tożsamości, stawiającą na realizm i sztuczną inteligencję, dzięki której ZOI będą zachowywać się bardziej naturalnie.

Inne usprawnienia

Twórcy starają się również rozwiązać problem niekompatybilności zapisów po aktualizacjach. Ponadto przeanalizują prośby o autonomiczne życie NPC-ów (małżeństwa, dzieci, praca) oraz o większą różnorodność postaci, np. takich poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Na koniec Kim zdradził, że – na prośbę fanów – do gry wróci usunięta wcześniej funkcja „tajnego puszczania bąków”, która, jak to ujął, „dodaje humoru i realizmu”.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
inZOI

inZOI

PC PlayStation
wczesny dostęp

Data wydania: 28 marca 2025 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
5.9

GRYOnline

7.6

Gracze

7.6

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl