Blizzard Entertainment świętuje 25-lecie i dziękuje graczom za wsparcie
W 1991 roku zostało założone studio Silicon & Synapse, które ostatecznie przeobraziło się w znaną dziś chyba wszystkim graczom firmę Blizzard Entertainment. Jeden z najbardziej zasłużonych deweloperów świętuje 25 lat działalności i z tej okazji postanowił podziękować fanom za wieloletnie wsparcie krótkim materiałem wideo.
Kamil Zwijacz
Założone w 1991 roku studio Blizzard Entertainment, obchodzi 25-lecie istnienia. W związku z tym firma opublikowała powyższe wideo, w którym podziękowano fanom za wieloletnie wsparcie. Jeden z najbardziej zasłużonych deweloperów w historii powstał z inicjatywy Michaela Morhaime’a, Franka Pearce’a i Allena Adhama, którzy w 1991 roku rozpoczęli dzielność pod szyldem Silicon & Synapse. W 1994 roku studio zmieniło nazwę na Chaos Studios, aż ostatecznie stało się Blizzardem Entertainment.
Początkowo firma trudniła się portowaniem gier innych deweloperów i dopiero po kilku latach działalności zaczęła tworzyć własne projekty, w tym Rock n' Roll Racing i The Lost Vikings. W 1994 roku studio zostało wykupione przez dystrybutora Davidson & Associates za niecałe 7 milionów dolarów. Z kolei dwa lata później właściciel Blizzarda przeszedł pod skrzydła CUC International, które w 1998 roku sprzedało dewelopera wydawcy Havas, a ten został kupiony przez Vivendi. Koncern w 2008 roku połączył Blizzarda z Activision, tworząc giganta dewelopersko-wydawniczego Activision Blizzard. Ostatecznie wykupił się on od Vivendi w 2014 roku. Obecnie Blizzard Entertainment, choć jest częścią wspomnianego molocha, tak naprawdę działa niejako samodzielnie.

Najważniejsze gry / serie gier studia Blizzard Entertainment:
- WarCraft – seria gier strategicznych. Pierwsza z nich, zatytułowana WarCraft: Orcs and Humans, ukazała się w 1994 roku. Ostatnia – Warcraft III: Reign of Chaos – w 2002 roku;
- World of Warcraft – słynna gra MMORPG osadzona w uniwersum WarCrafta. Produkcja zadebiutowała w 2004 roku i do dziś cieszy się wielką popularnością (ostatnie dane z listopada 2015 roku mówią o 5,5 miliona subskrybentów);
- Diablo – cykl gier z gatunku hack-and-slash. Ostatnia, trzecia odsłona serii ukazała się w 2012 roku (najpierw na PC-tach, a w późniejszym czasie także na konsolach) i rozeszła się w ponad 30 milionach egzemplarzy;
- StarCraft – seria strategii czasu rzeczywistego. Do tej pory ukazały się dwie główne odsłony - StarCraft z 1998 roku i StarCraft II z 2010, który został podzielony na trzy epizody. Obecnie jest to jeden z najważniejszych tytułów e-sportowych.
Aktualnie studio kończy prace nad strzelanką Overwatch oraz dodatkami World of Warcraft: Legion i StarCraft II: Nova Covert Ops. Oprócz tego cały czas rozwijana jest MOBA Heroes of the Storm, karcianka Hearthstone: Heroes of Warcraft oraz Diablo III. Firma z pewnością ma także ukrytych kilka asów w rękawie, więc z niecierpliwością czekamy, co ciekawego przyniosą kolejne lata w wykonaniu Blizzarda.
Komentarze czytelników
Sathorn Pretorianin
@Matix275
Co do Diablo, a raczej Twojego opisu dwoch ostatnich czesci to zwykla nieprawda podlana nostalgicznym sosem rodem z opowiesci przy kominku typu "a wnusiu za moich czasow to dopiero bylo..."
W d2 nie szczescie trzeba bylo miec tylko bota ktory po kilkuset baalrunach dawal ci to czego potrzebowales. Zwykly czlowiek nie mial na to szans z dropow. Drugim sposobem byl handel ktory doprowadzal do szewskiej pasji nawet najbardziej zatwardzialych chinskich farmerow.
D3 daje po 1-2 dniach zajebisty sprzet - ahahah hhaha mlehhe hheheh hhee tyle w odpowiedzi :) Mozliwe ze po tygodniu jestes w stanie T10/U10 robic ale to nie znaczy ze cos osiagnales, proponuje zrobic wyzwanie straznika po tygodniu :) A po nastepnym tygodniu moze zrobisz 72 GR solo :) najlepsi obecnie robia 82+ chcialbym zobaczyc Cie na takich poziomach :)
O WoWie nawet nie bede strzepil klawiatury.
Wiarołomca Senator
Jedno z nielicznych studii ktore robia bardzo dobre gry :)
Likfidator Senator
nie ma studia z wiekszymi tradycjami na rynku ktore trzyma fason lepiej od Blizzarda.
A co z Nintendo, czy Valve? Znajdzie się też sporo mniejszych studiów, które od lat spełniają oczekiwania fanów.
diablo 2 -> diablo 3 w diablo 2 trzeba było poświecić czas mieć jakaś wizje kreowania postaci, walki były wymagające by się "ubrać" potrzebna była masa czasu i szczęścia co przyciągało do gry. Diablo 3 ehhhh muszę to pisać no niech stracę ubrać postać można w 1-2 DNI o zgrozo i to w przedmioty starożytne 0 wyzwania gra bardzo bardzo mierna pisze to posiadacz 2 wersji kolekcjonerskich d3 i RoS.
Poważnie? Diablo 3 jest pod praktycznie każdym względem lepsze od dwójki. Co sezon ta gra jest coraz lepsza, a obecnie wyeliminowano praktycznie wszystkie irytujące rzeczy.
Chyba zapomniałeś jaka była trzecia część na starcie. Inferno było szalenie trudne, a płacz na forach nieziemski. Z biegiem lat usprawniono tonę rzeczy i gra jest teraz mega grywalna, a do tego przystępna dla początkujących.
Największym sukcesem Blizzarda jest to, że botowanie praktycznie nie ma sensu. Bardzo dobry jest też balans griftów. Współpraca między graczami jest kluczowa, a także podział ról: DPS, healer, support.
Każda klasa ma tonę buildów. W tym patchu powróciły nawet buildy bezsetowe dzięki pierścieniom LoN.
Jest sporo aktywności. Podziemia setowe to wiele godzin dobrej, singlowej rozrywki. Od premiery RoSa Blizzard dodał za darmo do gry więcej treści niż cały płatny ROS.
Jak wyglądała gra w D2? Baal runy, meph runy i handel z botującymi graczami. Gra w drużynie wyglądała tak, że każdy walił tam jakieś spelle i nie było tak naprawdę większego wyzwania na pewnym etapie, tylko bezmyślne farmienie.
D2 największą siłę miał przy wspólnej, lanowej grze. Wówczas tworzyło się specjalne drużynowe buildy. Sam Battle.net był jednak na dłuższą metę nudny, a szalejące boty wszystko psuły.
Sinic Legend
Jasne, czuje nostalgie do Diablo 2 "jak każdy". Ale komus się cos niezle pomerdało ^^
Wizja? Wymagajace walki? I co jeszcze? ;)
Wchodziles na BN, wlaziles na jakiś baalrun, rzuciles co tam fabryka dala ze skilli takich czy innych i zanim zdarzyles podnieść co spadlo wyjść, wejść na następny, wytrzepać i powtórzyć ;p
Solo mniej więcej tak samo to wygladalo. Jedyna "wymagajaca" walka jaka pamiętam byli starożytni którzy do solowania chyba tylko dla szkieletora. Reszta miejsc w grze to szedles przed siebie i rozwalales bez zatrzymywania wszystko co się nawinelo. Czasu nie było by stanac i podnieść co spadlo ;)
Rozwalka nie powiem przyjemna, ale wymagajaca? ^^
mikecortez Senator
Sentyment do D2 robi swoje, a w wiekszosci przypadkow odnosze wrazenie, ze piszacy to ludzie nawet w D2 nie grali i powtarzaja tylko w kolko to, co cala reszta im podobnych. Kto gral to dobrze wie jak to wygladalo. Nie zrozumcie mnie zle, bo Diablo 2 to byla naprawde swietna gra! Na tamte czasy oczywiscie. Teraz majac do wyboru 2 i 3 zawsze wybiore 3.