CD Projekt RED wybiera najlepsze mody do gry Wiedźmin 3
CD Projekt RED do spółki z organizacją ESL przygotowało 6-minutowy filmik z przeglądem najlepszych, zdaniem dewelopera, modów do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.
Mimo że Wiedźmin 3: Dziki Gon koniec końców nie doczekał się tak rozbudowanych narzędzi do tworzenia modyfikacji, jakich oczekiwano (MODkit trochę rozczarował graczy oczekujących zupełnie nowych misji i kampanii), studio CD Projekt RED nie zapomina o społeczności moderów skupionej wokół swojego ostatniego dzieła. Ostatnio deweloper połączył siły z e-sportową organizacją ESL, by przygotować filmowy przegląd najlepszych modów do trzeciej gry o przygodach Geralta z Rivii. Rzeczone nagranie widnieje powyżej, natomiast niżej podajemy listę zaprezentowanych modów, wraz z linkami do serwisu Nexus Mods, z którego możecie je pobrać:
- Over 9000 Weight Limit – podnosi udźwig Geralta do 9000 – LINK
- AutoLoot – automatyczne podnoszenie przedmiotów po zabijanych przeciwnikach (i nie tylko) – LINK
- Debug Console Enabler – odblokowuje konsolę poleceń, która otwiera mnóstwo możliwości – LINK
- Fast Travel from Anywhere – pozwala użyć szybkiej podróży z dowolnego miejsca (bez konieczności szukania najbliższego znaku na rozstajach) – LINK
- Young Geralt – odmładza Geralta, zmieniając jego wygląd na bardziej… zniewalający – LINK
- Appearances Menu Mod – odblokowuje menu, które pozwala dowolnie zmieniać wygląd Geralta i Płotki w wygodny sposób – LINK

Jak widać, przegląd jest dość krótki… i dyskusyjny. Pominięto bowiem całą grupę modów poprawiających grafikę (czyżby celowo?), jak również tak ciekawe projekty jak choćby Hearts of Cards, który zamienia wszystkie walki w gwintowe rozgrywki. Dlatego pozwolę sobie polecić również nasze zestawienie wiedźmińskich modyfikacji, które znajdziecie pod poniższym adresem:
- Najlepsze mody do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
- Kompendium wiedzy o grze Wiedźmin 3: Dziki Gon
- Poradniki do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
- Oficjalna strona internetowa gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- CD Projekt RED
- mody / fanowskie projekty (gry)
- Wiedźmin (marka)
- PC
Komentarze czytelników
Predi2222 Legend

mi wystarcza mod na wyłączenie jaskra przy każdorazowym ładowaniu gry/przechodzeniu na inna mapę.
MrCloudancer Centurion

Moim zdaniem najlepszy mod to Darker Nights - w zupełności mi wystarcza.
zanonimizowany579358 Senator
Jest naprawdę źle skoro to mają być najlepsze mody. :D Większość to raczej retekstury czy jakieś znaczne ułatwienia rozgrywki, które można byłoby załączyć z poziomu konsoli, gdyby była dostępna od razu w dniu premiery, a nie była osobnym modem. Tak po prawdzie to ten ich cały MODKit nie daje zbyt wielkich możliwości. Może kiedyś wypuszczą REDKita, ale dopiero po premierze drugiego z dodatku. Gdyby opublikowali go tuż po premierze W3 to fanowskie mody mogłyby stanowić pewną konkurencję dla oficjalnych rozszerzeń. Fajnie by było gdyby można było tworzyć nowe historie, w nowych światach, może nawet niekoniecznie związane z uniwersum Wiedźmina. Może wtedy W3 dorobi się większej sceny moderskiej i wielu lepszych modów. Wystarczy wspomnieć taką serię Gothic, do której nawet po 15 latach powstają nowe modyfikacje z nowymi światami i opowieściami. Część nawet dodaje nowe mechaniki, jak chociażby Returning.
Jeśli zaś chodzi o mody to najbardziej zadowolony jestem z Absolute Camera (już przed premierą W3 strasznie mi się nie podobała ta oficjalna) oraz No Item Levels, czyli zniesienie ograniczeń poziomowych dla ekwipunku, które uważam za bzdurne w grze z otwartym światem. Jeszcze wgrałem sobie moda na niepsucie się ekwipunku, bo ten element uważam za totalny zapychacz. Mam jeszcze kilka zainstalowanych, jak chociażby Geralt Weathered Face (bardziej pobrużdżona zmarszczkami i "szorstka" twarz), White Wolf From Rivia (Geralt nie wygląda już jakby był opalony tylko rzeczywiście jest Białym Wilkiem) czy STLM. Darkers Nights czy Meditation UI coś mi nie chcą poprawnie działać, pewnie wchodzą w konflikt z innymi modami.
A zna ktoś moda na wyłączenie automatycznego wyciągania broni? Chyba za każdym razem mam tak, że Geralt automatycznie wyciąga miecz w tym samym czasie kiedy ja to robię, więc ostatecznie ją na powrót chowa.
EDIT. Ok, już znalazłem to będzie No Auto Sword Sheathe - Unsheathe.
Lothers Senator

Jakie mody? Wiedźmin 3 nie ma prawie żadnej sceny modderskiej, a to za sprawą samego CDP. Sorry, taka prawda. Wystarczy wejść na Fallout 4 Nexus i Witcher 3 Nexus i porównać. Niebo, a ziemia... a szkoda. Bo W3 mógłby z takim silnikiem, grafiką i wsparciem developera dla modderów żyć jeszcze dobrych kilkanaście lat (jak Morrowind), a tak, aż się serce kraje na taki zmarnowany potencjał.
CyberTron Senator

Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące modów a w szczególności moda Better Combat Evolved 2.0.
Czy blokują one zaliczanie osiągnięć?