Atari wyda Codename Panzers: Cold War w lutym przyszłego roku
Firma Atari poinformowała, o nabyciu praw wydawniczych do Codename Panzers: Cold War. Los tego tytułu jeszcze do niedawna był niepewny, po zamknięciu studia za niego odpowiedzialnego, czyli Stormregion, co oczywiście wynikało z upadku niemieckiego wydawcy 10Tacle Studios. Gra jest jednak bezpieczna i pojawi się w lutym 2009 roku na pecetach.
Szymon Liebert
Firma Atari poinformowała, o nabyciu praw wydawniczych do Codename Panzers: Cold War. Los tego tytułu jeszcze do niedawna był niepewny, po zamknięciu studia za niego odpowiedzialnego, czyli Stormregion, co oczywiście wynikało z upadku niemieckiego wydawcy 10Tacle Studios. Gra jest jednak bezpieczna i pojawi się w lutym 2009 roku na pecetach.
Chociaż obecnie produkcją gry zajmuje się firma InnoGlow, to tak naprawdę nic się nie zmieniło. Ekipa ta składa się bowiem przede wszystkim z byłych pracowników zamkniętego studia Stormregion. Zmian odnośnie tematyki czy stylistyki produktu nie musimy więc się obawiać.
Sama gra jest już podobno gotowa, więc wydaje się, że nic nie stoi na przeszkodzie abyśmy ujrzeli ją na sklepowych półkach na początku przyszłego roku. Co więcej, Fileplanet oferuje limitowany zestaw kluczy, gwarantujących dostęp do wersji beta tego produktu. Niestety promocja przeznaczona jest tylko dla subskrybentów serwisu.
Wraz z powyższymi informacjami podano także pewne szczegóły odnośnie aspektów finalnej wersji gry. Codename Panzers: Cold War będzie więc strategią rozgrywaną w czasie rzeczywistym i przedstawiającą nieco alternatywną wersję historii z okresu Zimnej Wojny. Wskutek przypadkowej kolizji amerykańskiego samolotu transportowego z rosyjskim myśliwcem dochodzi do otwartego konfliktu pomiędzy Związkiem Radzieckim i NATO. Cold War jest także kolejną odsłoną serii, w skład której wchodzą: Codename: Panzers - Phase One oraz Codename: Panzers - Faza Druga. Oba tytuły otrzymały u nas bardzo wysokie oceny.
Autorzy zapowiadają realistyczne scenariusze rozgrywane w klimatach okresu Zimnej Wojny oraz charakterystyczne prawdziwe uzbrojenie i jednostki. Ważna będzie także mechanika zabawy. Jej podstawowym elementem ma być system kluczowych punktów na mapie – przejmując kontrolę nad pewnymi budowlami, otrzymamy dodatkowe punkty prestiżu, dzięki którym wyprodukujemy dodatkowe jednostki, czy wezwiemy posiłki, np. w postaci wsparcia helikopterów. Pojawi się także możliwość budowania fortyfikacji czy tuneli, a na całą rozgrywkę wpływ będzie miała dynamicznie zmieniająca się pogoda.
Ważnym elementem ma być także zabawa w sieci. Możemy spodziewać się zarówno trybu kooperacji oraz różnych rodzajów rywalizacji z innymi graczami (deathmatch, domination). Każdy z uczestników będzie mógł stworzyć własną armię, dzięki rozbudowanemu systemowi konfiguracji poszczególnych jednostek.
Alternatywną wersję historii poznamy więc najprawdopodobniej już w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Oczywiście trudno powiedzieć na ile luty 2009 roku jest realną datą premiery, bo w końcu tytuł opóźniany był już kilkukrotnie. Wydaje się jednak, że kłopoty twórców Codename Panzers: Cold War skończyły się wraz ze znalezieniem nowego wydawcy.
Więcej:Powrót po 20 latach. Atari ożywia Infogrames, tworząc nową markę wydawniczą

Codename: Panzers - Zimna Wojna
Codename: Panzers - Cold War
Data wydania: 10 marca 2009
GRYOnline
Gracze
Steam
- Atari / Infogrames
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany432945 Konsul
Ja tam bardzo lubie tak samo i CoH i DoW :)
CoH lubie bo to po prostu swietny RTS. Tak samo z DoW. I w te gry gram naprzemiennie, no bo ile mozna grac w RTSa "ludzkiego" i RTSa "zmyslonego"... :) Dla mnie te gry swietnie sie uzupelniaja swoimi swiatami.
I na CoH: ToV i DoW II czekam z taka sama niecierpliwoscia! :) I zarowno ta pierwsza jak i druga wniosa bardzo duze zmiany w dotychczasowej RTSowej rozgrywce! Przynajmniej jesli chodzi o gry Relic Ent. :)
Oprocz CoH: ToV i DoW II i dodatkami do niej (bo ze beda co najmniej dwa to jest pewne, naszczescie!) zamierzam kupic i grac tylko w dwie zapowiedziane dotychczas strategie: Empire: Total War i Starcrafta II. Poza tymi czterema tytulami, wsrod zapowiedziach dotychczas strategii nie widze zadnej, ktora by byla dla mnie atrakcyjna.
Caly czas licze na to ze Blizzard zapowie w przyszlym roku Warcrafta IV... ;)
Z tegorocznych strategii kupilem tylko Colonization, DoW: Soulstorm, dodatek do najnowszych Settlersow. W zasadzie same dodatki, moze poza Colonization, ale to tez tak nie do konca. No i King's Bounty, jezeli zaliczymy ta gre do strategii.
Krotko mowiac: bida z nyndzom w tym roku jezeli chodzi o strategie. 2006 byl o wiele bardziej obfity w dobre strategie. Naszczescie 2009 znowu zapowiada sie pod tym wzgledem bardzo dobrze bo mozna smialo twierdzic, ze kazda ze strategii, na ktore czekam (CoH: ToV, DoW II, SC II i Empire: Total War) bedzie conajmniej bardzo dobra! :)
zanonimizowany1584 Chorąży
A mi się marzy kolejna odsłona starego poczciwego turowego Pnazer Generals.
Piotr44 Generał

Zastepowy--->Nadchodzący rok rzeczywiście zapowiada się świetnie jeżeli chodzi o strategie, dla mnie absolutny "must-have" to "DoW2", "Empires TW", co do "Starcrafta2" to podchodzę do niego bardziej sceptycznie, jakoś nigdy nie byłem fanatykiem gier Blizzarda, a "Warcraft3" po prostu mi się nie podobał. W sumie rok 2008 też nie był taki zły, po za wymienionymi przez Ciebie grami, całkiem udany był "World in Conflict", oraz naprawdę świetny "Sins of Solar Empires". Znaczną część roku przegrałem w Medievala2+dodatek+mody, kupiłem go wcześniej ale jakoś nie mogłem się za niego zabrać bo mordowałem Rome TW z wszelkimi możliwymi udoskonaleniami:-)
Kemar--->A mi się marzy "prawdziwa" kontynuacja serii "Close Combat", a nie łatanina typu "CC:Cross of Iron", czy "CC: Modern Tactics" które tak naprawdę są tylko "modami"
zanonimizowany432945 Konsul
Piotr44 -> World in Conflict wyszedl w 2007 ;) Dlatego go nie wymienilem :) Obok CoH jest to jedyny od kilku lat XXwieczny RTS, w ktory gram. Choc CoH podoba mi sie bardziej...
A o Sins of a Solar Empire rzeczywiscie zapomnialem bo po prostu w niego nie gralem. Nie przepadam za takim hardcoreowym s-f. Jedyna gra tego typu, ktora trawie to Homeworld. Ale to glownie ze wzgledu na to, ze ma calkiem interesujaca fabule jak na RTSa. I fajnie by bylo gdyby Relic oglosil oficjalnie, ze pracuja na H3. Ale jednak bardziej chcialbym wreszcie zagrac w Warcrafta IV :)
Glock Pretorianin
CoH ma straszny problem z drophackowaniem...właśnie przed chwila zostałem drophackowany ...a udało mi się znaleźć drużyne dzięki której dało się wygrać na sheldt.