Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 2 września 2011, 09:12

autor: Mateusz Kądziołka

Activision Blizzard zarabia na dystrybucji elektronicznej. Sprzedano 18 milionów DLC do Call of Duty: Black Ops

Firma Activision Blizzard postanowiła podzielić się wynikami z dochodów uzyskanyych ze sprzedaży cyfrowych dóbr. Amerykański koncern w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy zarobił tym 1,7 miliarda dolarów. Jednym z powodów tak dobrych wyników jest wysoka sprzedaż map do gry Call of Duty: Black Ops.

Firma Activision Blizzard ma powody do zadowolenia. Z najnowszego raportu wydawcy wynika, że w dwunastomiesięcznym okresie zakończonym 30 czerwca sprzedaż tzw. „cyfrowych dóbr” przyniosła dochód w wysokości 1,7 miliarda dolarów. Dowiedzieliśmy się również, że amerykański koncern sprzedał 18 milionów zestawów map do gry Call of Duty: Black Ops.

Według reportu Activision Blizzard, dochody uzyskane w badanym okresie są o 22 procent wyższe niż rok temu i aż o 41 procent przewyższają wyniki, które firma uzyskała pomiędzy lipcem 2008 a czerwcem 2009.

Activision Blizzard zarabia na dystrybucji elektronicznej. Sprzedano 18 milionów DLC do Call of Duty: Black Ops - ilustracja #1

Głównym powodem tak dobrych rezultatów jest ciągle rosnąca popularność multiplayerowych produkcji wydawanych przez amerykański koncern. Szacuje się, że w tytuły sygnowane marką Activision Blizzard gra od 30 do 40 milionów graczy. Na tę liczbę składa się około 20 milionów fanów serii Call of Duty, a także 15 milionów osób spędzających czas w wirtualnych światach wykreowanych przez studio Blizzard, czyli World of Warcraft, Starcraft i Diablo.

Warto przy tej okazji wspomnieć o wynikach cyklu Call of Duty. Ostatnią grę z serii, czyli Call of Duty: Black Ops, zakupiło 23 miliony użytkowników, którzy nabyli w sumie 18 milionów dodatkowych zestawów map. Daje to średnią 76 dolarów wydanych na Call of Duty: Black Ops przez przeciętnego fana. Dla porównania, gra Call of Duty: Modern Warfare 2 zbudowała bazę 19 milionów graczy, którzy zakupili 11 milionów DLC.

Jeśli chodzi o widoki na przyszłość, to według analityków firmy Activision Blizzard są one bardzo dobre. Szacuje się, że zamówienia przedpremierowe na Call of Duty: Modern Warfare 3 zdołają przebić pre-ordery na poprzednią część serii o 20 procent. Prognozy te są związane z faktem poszerzenia bazy użytkowników Playstation 3 i Xboksa 360.

Call of Duty: Modern Warfare 3 zadebiutuje 8 listopada na PlayStation 3, Xboksie 360, pecetach, Wii oraz DS-ie. Wersje na PC, PlayStation i Xboksa 360 będą dostępne w angielskiej wersji językowej z polskimi napisami dzięki firmie Licomp Empik Multimedia.