90 procent dochodów Paradox Interactive pochodzi z cyfrowej dystrybucji

Fredrik Wester z firmy Paradox Interactive zdradził, że wydawca czerpie obecnie 90 procent dochodów z samej cyfrowej dystrybucji. To kolejny dowód na to, że zdobywa sobie ona coraz większą popularność.

Marcin Skierski

Cyfrowa dystrybucja odgrywa coraz większą rolę w branży gier wideo. Doskonałym tego przykładem jest firma Paradox Interactive, która największe zyski czerpie właśnie z tej formy sprzedaży.

Fredrik Wester (dyrektor generalny spółki) zdradził serwisowi PC Gamer, że źródłem 90% przychodów wydawcy jest sprzedaż tytułów rozprowadzanych w ten sposób. Zaledwie jedną dziesiątą ogólnej sumy generują produkcje pudełkowe, wobec czego rozmówca posunął się nawet do stwierdzenia, że firma nie musiałaby ich sprzedawać i traktuje je jako „bonus”.

90 procent dochodów Paradox Interactive pochodzi z cyfrowej dystrybucji - ilustracja #1

Szef Paradox Interactive skrytykował sklepową formę dystrybucji, mówiąc, że nie przynosi ona niczego dobrego dla przemysłu gier. Firmy w tym przypadku muszą w większym stopniu liczyć się z ewentualnymi stratami, co nie wpływa pozytywnie na kreatywność zespołów deweloperskich. Inaczej jest w przypadku cyfrowych produkcji, do których twórcy mogą wdrożyć bardziej niekonwencjonalne pomysły.

Z całą pewnością Wester ma sporo racji – to głównie w serwisach typu Steam, PlayStation Network czy Xbox Live znajdujemy te najbardziej innowacyjne pozycje. Gracze nie są jednak w pełni gotowi do przenosin na cyfrowy model dystrybucji, co pokazała choćby marketingowa porażka PSP Go. Natomiast faktem jest, że udostępniane w sieci gry zdobywają sobie coraz większą popularność.

Sukces Paradox Interactive doskonale obrazuje wydana na początku bieżącego roku Magicka. Ten niepozorny hack-and-slash sprzedał się w nakładzie 200 tysięcy egzemplarzy w ciągu zaledwie 17 dni od premiery, a do dzisiaj liczba ta zapewne znacznie wzrosła. Należy dodać, że tytuł na razie jest dostępny tylko na pecetach.

Magicka

Magicka

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 25 stycznia 2011

Informacje o Grze
6.8

GRYOnline

7.8

Gracze

8.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-07-07
13:03

zanonimizowany38189 Senator

b4r4n
Utrzymanie takiego molocha jak Steam to też ogromne koszty - łączy, serwerów i ludzi którzy to obsługują.

Komentarz: zanonimizowany38189
2011-07-07
13:45

komenty Senator

Magicka to juz ponad 600 tys. egezmplarzy.

Komentarz: komenty
2011-07-07
14:03

P@t Chorąży

Zrobcie Mount&Blade 2 a nie jakies"magiki"

Komentarz: P@t
2011-07-07
16:20

A.l.e.X Legend

A.l.e.X

Akurat Magicka to świetna gra, a w MP to normalnie zabawa na całego, polecam wszystkim którzy jeszcze gry nie kupili !

Komentarz: A.l.e.X
2011-07-08
02:50

komenty Senator

_Luke_ - tu niekoniecznie chodzi o walke z uzywkami, Steam ulatwia tez wprowadzanie patchy, wypuszczanie DLC itp. Do tego wielu graczy lubi Steama i jego wymaganie to argument "za" dana gra a nie przeciw.

Komentarz: komenty

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl