
Data wydania: 3 listopada 2015
Dwudziesta druga odsłona jednej z najpopularniejszych serii samochodowych, rozwijanych nieprzerwanie od ponad dwóch dekad przez koncern Electronic Arts. Za jej powstanie odpowiada ponownie ekipa studia Ghost Games (dawniej EA Gotheburg), złożona w większości z byłych członków Criteriona.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Need for Speed na komputery PC to dziewiętnasta pełnoprawna odsłona jednej z najpopularniejszych serii samochodowych, rozwijanych nieprzerwanie od ponad dwóch dekad przez koncern Electronic Arts. Za jej powstanie odpowiada ekipa Ghost Games (dawniej EA Gothenburg), złożona w większości z byłych członków Criteriona, która ma na swoim koncie Need for Speed Rivals z 2013 roku. W pracach nad grą udział wzięli też przedstawiciele społeczności Speedhunters, zrzeszającej fotografików, dziennikarzy i kierowców skupionych wokół szeroko pojętej kultury samochodowej.
Zamykając 20 lat istnienia serii, twórcy zdecydowali się na jej swoisty restart, tytułując nową odsłonę cyklu po prostu Need for Speed. Będąc pewnego rodzaju odpowiedzią na oczekiwania graczy, produkcja jest wynikiem analizy wszystkich poprzednich odsłon i zawiera tylko te najlepsze elementy, za które na przestrzeni lat fani pokochali markę, tzn. bogate opcje modyfikacji aut, autentyczną miejską kulturę motoryzacyjną i wciągającą fabułę, rozgrywającą się w otwartym, pogrążonym w mroku nocy mieście.
Wersja na komputery PC nie różni się właściwie niczym od wydań na pozostałe platformy, poza odblokowanym limitem w płynności wyświetlanego obrazu oraz możliwości uruchomienia gry w rozdzielczości 4K.
W Need for Speed trafiamy do miasta Ventura Bay, gdzie od razu „porywa” nas grupa nowych znajomych, odkrywająca przed nami świat nocnych wyścigów. Aby wspiąć się na sam szczyt i zostać mistrzem kierownicy, będziemy musieli najpierw przykuć uwagę paru sław świata motoryzacji, poprzez wykonywanie kolejnych wyzwań na drodze. Każdy z celebrytów reprezentuje inny rodzaj wyścigów: Magnus Walker (ikona prędkości), Ken Block (ikona stylowej jazdy), Naka San (ikona budowania aut), Morohishi San (ikona wyjętych spod prawa) oraz grupa Risky Devil (ikona ekipy).
Rozgrywka w Need for Speed na platformę PC, PS4 i XONE nawiązuje do wcześniejszych odsłon serii, w tym Need for Speed: Carbon czy Need for Speed: Underground. Jest to więc produkcja zręcznościowa, w której zabawa opiera się na przemierzaniu otwartego świata. Oprócz fabuły, przedstawionej w formie wysokiej jakości sekwencji z prawdziwymi aktorami, czeka tam na nas sporo różnych aktywności.
Need for Speed oferuje szereg rozmaitych trybów single i multiplayer. Podstawą są oczywiście szybkie, szalone i nielegalne wyścigi, w których liczy się miejsce na mecie. To nie wszystko, bo oprócz tego możemy bawić się w kilku wariantach driftowania czy uciekać przed policją. Całość uzupełnia znany już fanom serii system AllDrive, który odpowiada za aspekty sieciowe i społecznościowe. W najnowszej odsłonie powrócił on w ulepszonej formie, oferując m.in. łatwiejszą możliwość zabawy ze znajomymi.
Need for Speed na PC, PS4 i XONE działa w oparciu o technologię Frostbite, znaną m.in. ze strzelanek Battlefield 4 i Star Wars: Battlefront od studia DICE. Dodatkowo tytuł, w przeciwieństwie do Rivals z 2013 roku, został stworzony wyłącznie z myślą o konsolach Xbox One, PlayStation 4 i komputerach PC, dzięki czemu deweloperzy mogli skupić się na pełnym wykorzystaniu możliwości tych urządzeń.
Autor opisu gry: Kamil Zwijacz
Platformy:
PC Windows 15 marca 2016Polskie napisy
PlayStation 4 3 listopada 2015Polskie napisy
Xbox One 3 listopada 2015Polskie napisy
Producent: EA Gothenburg / Ghost Games
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Polski wydawca: Electronic Arts Polska
Gry podobne:



29GIER
Jedna z najstarszych i najpopularniejszych serii gier wyścigowych w historii branży. Need for Speed należy do najbardziej wartościowych marek w portfolio Electronic Arts, a za kolejne jej odsłony zazwyczaj odpowiadają wewnętrzne studia deweloperskie amerykańskiego koncernu, np. EA Black Box, EA Gothenburg czy Criterion Games. Cykl zadebiutował w 1994 roku grą The Need for Speed, przeznaczoną na konsole piątej generacji (3DO, PlayStation, Sega Saturn) oraz komputery osobiste. Produkcja przygotowana została przez ekipę studia EA Canada, utworzonego w wyniku przejęcia Distinctive Software (twórców gier Test Drive i Test Drive II).
Recenzja GRYOnline
Nowy Need for Speed w wersji pecetowej wypada naprawdę nieźle. Gra jest bardzo porządnie przygotowana od strony technicznej, ale odnoszę wrażenie, że niezwykłą płynność animacji osiągnięto kosztem ostrości obrazu, nie poprawiając przy tym jakości grafiki z wersji konsolowej. Jeśli posiadacie tylko peceta, to nowy NFS jest warty zainteresowania, ale już przesiadka z edycji na PS4 lub XONE już nie do końca. No i szkoda, że wszędzie jest tak ciemno – nie można podziwiać pełni możliwości silnika Frostbite.
Recenzja GRYOnline
Nowy, pozbawiony podtytułu, Need for Speed to ładne, grywalne, zręcznościowe wyścigi, którym niestety towarzyszy niezbyt wciągająca, mdła historia i zaskakująco nudne miasto. Lista samochodów jest przemyślana, zabawa jest sympatyczna, ale na dłuższą metę za bardzo nie ma po co jeździć i zdecydowanie za słabo czuć klimatu nielegalnych, nocnych eskapad.
20 listopada 2020
Electronic Arts to studio z przebogatą historią, które kształtowało świat gier od niemal samego początku. A wszystko zaczęło się od finansowej klapy jednej planszówki w 1970 roku.
14 stycznia 2019
Kiedy jakaś seria gier zbiera wiernych fanów od 20 lat, w końcu nadchodzi moment, gdy jej formułą nie da się już zadowolić wszystkich. Dla kogo powinno się tworzyć nowe odsłony kultowych cyklów?
19 lipca 2016
Często narzekamy, że gry są za krótkie i kiedyś było pod tym względem lepiej. Prawda jest jednak taka, że niewielka część graczy w ogóle kończy kupowane przez siebie produkcje, niezależnie od tego, czy są krótkimi strzelaninami czy długimi sandboksami.
29 lutego 2016
Najdłuższy od trzech lat już jutro przejdzie do historii, co oznacza nadejście marca i zupełnie nowych gier. Choć mijający miesiąc był całkiem obfity w premiery, teraz też ich nie zabraknie, o czym przekonacie się czytając nasz artykuł.
2 listopada 2015
Tegoroczny okres przedświąteczny zapowiada się naprawdę gorąco. Fani nastawionych na akcję erpegów mocno trzymają kciuki za czwartego Fallouta, w odwodzie - jak co roku - czeka Call of Duty, a pazur zamierza także pozostać Need for Speed.
Dziś piszemy o nowej wersji The Elder Scrolls Online, kolejnych grach, które trafią do EA Access (Need for Speed i Unravel), aktualizacji Dying Light: Enhanced Edition oraz możliwości zdobycia darmowego egzemplarza Trials of the Blood Dragon. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Kamil Zwijacz
7 lipca 2016 15:14
Electronic Arts udostępniło wersję próbną najnowszej odsłony gry wyścigowej Need for Speed. Pozwalający na dziesięciogodzinną zabawę trial można pobrać przez usługę Origin.
gry
Maciej Żulpo
7 lipca 2016 10:45
Niniejszy artykuł stanowi kompendium wiedzy o grze Need for Speed, na bieżąco uzupełnianie o kolejne doniesienia dotyczące owej samochodówki studia Ghost Games. W dziesiątej aktualizacji piszemy o debiucie wersji próbnej i udostępnieniu pełnej wersji w EA/Origin Access.
gry
Krzysztof Mysiak
25 maja 2016 08:15
Studio Ghost Games ujawniło, że pracuje nad kolejną odsłoną serii Need for Speed. Jednocześnie poinformowano, że niedawne SpeedLists jest ostatnią darmową aktualizacją Need for Speeda z 2015 roku, oraz podzielono się statystykami gry na infografice.
gry
Kamil Zwijacz
11 maja 2016 09:55
Firma AMD wydała nowe, oznaczone numerem 16.3.1, sterowniki AMD Radeon Software Crimson Edition. Poza eliminacją kilku błędów poprawiają one wydajność w grach Hitman oraz Need for Speed.
Tech
Jakub Mirowski
19 marca 2016 10:02
Dziś na polskim rynku zadebiutowała gra Need for Speed w wersji PC. W stosunku do wydanych w ubiegłym roku edycji konsolowych tytuł charakteryzuje się odblokowanym limitem klatek na sekundę, ulepszeniami graficznymi, obsługą rozdzielczości 4K oraz wsparciem dla kierownic.
gry
Janusz Guzowski
17 marca 2016 12:37
W sieci pojawił się nowy fragment rozgrywki z portu najnowszej odsłony serii Need for Speed na PC, wydanej na konsole obecnej generacji w listopadzie ubiegłego roku. Materiał prezentuje grę w 60 klatkach na sekundę i w najwyższych ustawieniach graficznych.
gry
Paweł Kaziród
8 marca 2016 13:36
Nowo wypuszczone sterowniki GeForce 364.47 WHQL poprawiają wydajność w kilku nadchodzących tytułach, m.in. w najnowszej odsłonie Need for Speed i długo wyczekiwanym Tom Clancy's The Division.
Tech
Łukasz Szliselman
7 marca 2016 17:41
Firma Electronic Arts ujawniła oficjalne wymagania sprzętowe gry Need for Speed. Dwie opublikowane konfiguracje mają pozwolić na uruchomienie gry na najniższych oraz na wysokich ustawieniach graficznych.
gry
Jakub Błażewicz
18 lutego 2016 18:55
Firma Electronic Arts ogłosiła datę premiery pecetowej wersji gry Need for Speed, która zadebiutowała na konsolach w listopadzie ubiegłego roku. Port tytułu pojawi się w połowie marca i ma zawierać szereg poprawek graficznych oraz wspierać obsługę wielu modeli kierownic.
gry
Michał Kułakowski
11 lutego 2016 18:10
Popularne pliki do pobrania do gry Need for Speed.
trainer Need for Speed - v1.04 +6 TRAINER - 9 maja 2016
trainer Need for Speed - v1.0 +6 TRAINER - 28 marca 2016
trainer Need for Speed - v1.02 +6 TRAINER - 11 kwietnia 2016
trainer Need for Speed - v1.0 +1 TRAINER - 28 marca 2016
mod Need for Speed - UNITE NFS 2015 v.1.2.4 - 29 października 2022
mod Need for Speed - No Intro Video v.1.0 - 25 czerwca 2018
mod Need for Speed - Car Unlocker v.1.0 - 22 sierpnia 2021
mod Need for Speed - DualShock 4 Button Prompts for Need for Speed 2016 v.4.1.0 - 2 sierpnia 2022
mod Need for Speed - No Part Restrictions v.1.6 - 23 sierpnia 2021
mod Need for Speed - UI toggle v.3.7 - 24 lipca 2022
Wymagania sprzętowe gry Need for Speed:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-4130 3.4 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 750/Radeon HD 7850 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4690 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970/Radeon R9 290 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 11 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 2892 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 20992 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Dariusz Matusiak
Recenzent GRYOnline.pl
2016.03.09
Po całkiem niemałym opóźnieniu premiery, w końcu posiadacze komputerów PC mogą wrócić do ulicznych wyścigów w najszybszych, tuningowanych furach. Czy pecetowa wersja jest warta aż czterech miesięcy dodatkowego czekania?
Dariusz Matusiak
Recenzent GRYOnline.pl
2015.11.05
Po roku przerwy seria Need for Speed z piskiem opon ponownie wjeżdża do pogrążonego w mroku miasta. Auta prowadzą się jak marzenie, jednak tematykę nielegalnych wyścigów, konfliktów z policją i ostrej rywalizacji sprowadzono do filmu dla każdego odbiorcy.
Daniel Burzykowski
GRYOnline.pl Team
2025.01.26
Naprawdę spoko gierka! Fajna ekipa, przyjemne miasto i wystarczająca ilość autek. Odpowiednią długość i platyna po 20 godzinach. Boli okrutnie brak 60FPS nawet na PS5, bo gra wygląda wciąż świetnie!
Seep
Ekspert
2022.01.29
W końcu po dwóch poprzednich odsłonach, a mianowicie Most Wanted i Rivals ukończyłem NFS'a bo dwie poprzednie części nie były dla mnie jakoś szczególnie fajne. Przedtem ukończyłem ostatnio The Run'a... gra sama w sobie bardzo fajna. Tuning i zawarte tam auta bardzo fajne, filmowa fabuła, ale nijaka... Denerwujące było czekanie na kolejne misje fabularne, kończysz wyścig i nie dostajesz od razu kolejnej misji(telefonu) tylko po prostu jakiś czas trzeba było czekać. Zaskoczyły mnie auta w tej części, dużo starych samochodów które teraz są na topie... we wcześniejszych odsłonach nam tego nie dawano. Ogółem warto i nie warto zagrać, ja jako fan całej serii mimo lekkiego nudzenia się przy tym tytule postanowiłem go skończyć. https://www.youtube.com/playlist?list=PLM6ACt9r5xK83O5JAogYHFX7nNopy_b_z - tutaj kilka moich filmów z tego tytułu.
GeDo
Ekspert
2022.01.04
Poprawna(mocno sredniawa) odsłona serii ze swoimi zaletami i wadami.Wersja na PC jest dosc ładna graficznie,na konsolach jest brzydka i rozmazana.Fabuła jest słaba,fajny pakiet samochodów(taka mieszanka starszych i nowszych aut w roznych kategoriach od aut drogowych po supersamochody warte miliony złotych).Nie najgorszy model jazdy który mi przypadł do gustu nawet(jedynie dosc ciezko mi sie driftowało),sporo typow wyscigów w tym chyba 3 rodzaje driftu(troche go tu za duzo bym powiedział).Dosc rozbudowany tuning zarowno mechaniczny jak i kosmetyczny.Otwarte miasto ze znajdzkami i policją.Kariera dosc długa i wymagająca.Fajny system reputacji plus zdobywanie pieniedzy(mamy przynajmniej jakis dodatkowy cel oprocz samego jezdzenia).Gra wymaga stałego połączenia internetowego,brak pauzy grając nawet w singla.W grze praktycznie cały czas mamy noc plus mokrą nawierzchnie(deszcz pada tu co chwile) przez co jest słaba widocznosc.Poprzedna czesc serii czyli Rivals podobała mi sie bardziej.
SULIK
Ekspert
2016.08.13
Niech zrobią wreszcie ścigałkę bez otwartego świata wraz z niezłą fabułą dla single i byłoby ok.Osobiście niepodoba mi się połączenie "otwartego świata" z ciągłym online.
Szymon Rusnarczyk
GRYOnline.pl Team
2024.10.08
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2022.06.30
papież Flo IV
Ekspert
2022.01.20
Mikołaj Łaszkiewicz
GRYOnline.pl Team
2019.03.13
zvr
Ekspert
2016.09.01
Ocena STEAM
W większości pozytywne (20 992)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
28% rekomendacji (78)
PlayStation LifeStyle
Paulmichael Contreras
GamesRadar+
Ludwig Kietzmann
God is a Geek
Dan Naylor
Hardcore Gamer
Jason Bohn
GamesBeat
Heather Newman
wafel_15_84 Konsul
Ta gra jest tak hoojowa już w samym menu wkoorwia o tradycyjnie sp13rdolonym modelu jazdy lepiej nawet nie wspominać.
Czesti97 Legionista
Chciałem pograć ale gra nie wykrywa kierownicy T300 chociaż w ustawieniach posiada sterowanie do niej xD. Nie da się inaczej ocenić gry wyścigowej w której kierownica nie działa.
Has89 Legionista
Grafika ładna, fabuła słaba. Jednak coś, co powinno być podstawą takiej gry, czyli jazda- TRAGEDIA. Nie wiem Co oni mają w głowie, ale już lepiej prowadzi się auto w GTA niż w tym czymś. Driftowanie to porażka, przedziwna fizyka jazdy, gdzie czasem auto nie reaguje na skręt kół, by zaraz później jechać tak jak chce. Masakra.
scartout Chorąży
Po przejściu już prawie wszystkich gier z serii, myślę że NFS 2015 jest zdecydowanie najlepszym modern-NFS'em, może ex equo z Hot Pursuit 2010. NFS 2015 to zdecydowanie udany powrót serii i dla mnie hejt tej części jest niezrozumiały. Gdyby nie wiedzieć że Payback wyszedł po NFS 2015 to myślałbym że Payback to starsza gra - zabrakło konsekwencji w kolejnych częściach aby pociągnąć to co dobrego dał NFS 2015.
Fabuła nie jest może najwyższych lotów, ale twórcy mocno się postarali co do filmików i klimat ekipy jest całkiem fajny. Grafika jest kozacka, jedna z najlepszych jakie widziałem - zabrakło jedynie widoku z wnętrza pojazdu. Twórcy zadbali też o płynne przejścia z gry do filmiku - nie widać żadnej różnicy!
Driftów jest dużo, ale dla mnie to akurat ok bo je lubię, choć nie wszystkie tryby driftów były udane - ekipa mi ucieka i nie zbieram punktów czy też gymkhana (łączenie driftów z time-trailem? po co tak).
W grze mamy 99 unikalnych wyścigów co jak na tak małą mapę jest bardzo dobrym wynikiem (porównajcie z MW2012 jak wszystko się powtarzało). Nie wiem tylko jaki sens jest pokazywania dostępnych wyścigów na mapie kiedy prawie wszystkie je przechodzimy tak czy inaczej w trybie wyzwań - zmarnowałem na nie trochę czasu.
Wyścigi odbywają się tylko w nocy, ale przecież to nielegalne wyścigi tak jak w U1 i U2 więc kiedy miałyby się odbywać? Przynajmniej nie piracimy za dnia jak Frog.
Policja jest tłem w grze, ale wreszcie można powiedzieć że zachowuje się realnie - goni nas jeden, dwa radiowozy, a nie ekipa z całego województwa jak np. w MW, i policja nie ma dokoksowanych wozów więc damy radę ich zgubić. W U1 i U2 też nie mieliśmy policji a i tak się jaraliśmy.
Jedyną mega wadą gry jest konieczność stałego podłączenia do Internetu - kiedy będę chciał wrócić do tej gry to serwery już pewnie nie będą istnieć. Drugą, małą wadą jest mała liczba aut oraz fakt że prawie całą grę możemy przejść de facto jednym autem (potrzebujemy przynajmniej 2 inne auta do kilku wyzwań). Trzecią że auto w wyścigu wchodzi w zakręty bez problemu, w drifcie o wiele ciężej. Czwartą - dragów jest tylko 5 i przy słabym aucie są totalnie beznadziejne, a przy dobrym - za łatwe. Piątą - telefony mogłyby nie dzwonić w trakcie wyścigu. Ale to już tylko szukanie dziury w całym.