Data wydania: 11 listopada 2016
Kontynuacja wydanej w 2012 roku bestsellerowej skradanki FPP, osadzonej w uniwersum łączącym elementy steampunku oraz estetyki przełomu XIX i XX wieku. Tytuł jest efektem ponownej współpracy francuskiego studia Arkane z wydawcą - firmą Bethesda.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Dishonored 2 jest kontynuacją wydanego w 2012 roku bestsellerowego połaczenia skradanki i gry akcji z widokiem FPP. Tak jak poprzednio, rozgrywkę osadzono w fikcyjnym, inspirowanym okresem rewolucji przemysłowej świecie, w którym połączono elementy magii i steampunka z industrialną estetyką przełomu XIX i XX wieku. Wersja na platformę PC, PS4 i XONE ponownie stanowi efekt współpracy francuskiego studia Arkane (znanego również z wydanej w 2006 roku gry akcji Dark Messiah of Might & Magic) z pełniącą rolę wydawcy firmą Bethesda Softworks – właścicielką takich marek jak The Elder Scrolls czy Fallout.
Edycja na komputery osobiste odznacza się, tradycyjnie, bogatym zestawem opcji konfiguracji (np. obsługą wysokich rozdzielczości), a także nieco bardziej dopieszczoną grafiką niż w przypadku wydań konsolowych. To ostatnie może jednak nie rzucać się w oczy, zważywszy na charakterystyczną stylistykę oprawy wizualnej Dishonored 2.
Akcja Dishonored 2 toczy się 15 lat po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej odsłonie serii. Corvo Attano wraca w roli głównego bohatera, ale dołącza do niego również Emily Kaldwin, prawowita spadkobierczyni cesarskiego tronu i prywatnie córka Attano. Historia nie rozgrywa się już wyłącznie w znanym z poprzedniczki Dunwall – stolicy wyspiarskiego Cesarstwa rządzonego przez ród Kaldwinów – lecz na ciepłym południu, w mieście Karnaka, siedzibie diuka wyspy Serkonos. Protagoniści trafiają tam, zmuszeni do ucieczki daleko od Dunwall po tym, jak Emily zostaje podstępnie pozbawiona korony przez wiedźmę Delilę (znaną z dwóch wydanych do Dishonored DLC). Dotarłszy do Karnaki, bohaterowie zaczynają rozpracowywać siatkę spiskowców oraz szukać sposobu na przywrócenie tronu młodej cesarzowej.
W prologu musimy dokonać wyboru, czy chcemy rozpocząć zabawę jako młoda władczyni, czy wolimy wskoczyć ponownie w buty protagonisty z pierwszego Dishonored – Corvo Attano. Choć dla obu postaci historia ma z grubsza taki sam przebieg (rozbieżności są naprawdę niewielkie), decyzja jest o tyle istotna, że nie ma możliwości jej zmiany – drugi bohater zostaje uwięziony w Dunwall, a wcielić się w niego można dopiero przy kolejnym podejściu do kampanii. Każdą postacią gra się trochę inaczej z uwagi na odmienny zestaw dostępnych mocy magicznych oraz inne kwestie dialogowe (tym razem Corvo otrzymał aktora głosowego, Stephena Russella, znanego głównie jako Garrett ze starszych części serii Thief).
Sama formuła rozgrywki nie uległa większym zmianom względem poprzedniej odsłony serii. W Dishonored 2 na platformę PC, PS4 i XONE zabawa nadal sprowadza się do wykonywania kolejnych misji, których struktura przywodzi nieco na myśl gry ze wspomnianego cyklu Thief. Jesteśmy stawiani przed rozmaitymi celami, wśród których często przewija się dokonywanie skrytobójstw, ale sposób ich realizacji zależy wyłącznie od nas – mamy bardzo dużą swobodę w decydowaniu, jaką ścieżką dostaniemy się we wskazane miejsce w rozległej lokacji, radzeniu sobie ze strażnikami (zabijanie ich w otwartej walce, ciche mordowanie, ogłuszanie, omijanie etc.), szukaniu dodatkowych informacji, zajmowaniu się opcjonalnymi wytycznymi, a także w tym, czy nasze ofiary zamordujemy, czy pozbędziemy się ich w bezkrwawy sposób. Grę można ukończyć, nie zabijając nikogo – łącznie ze spiskowcami wyznaczonymi do odstrzału. Gra szczególnie promuje eksplorację – myszkowanie po zakamarkach obszernych lokacji pozwala nie tylko odkryć alternatywne metody zrealizowania misji fabularnych, ale też odblokować poboczne zlecenia i odkryć poukrywane przez twórców smaczki, nawiązujące do historii z pierwszego Dishonored.
Zamiast silić się na rewolucję i wywracanie do góry nogami powszechnie cenionych rozwiązań z poprzedniczki, twórcy dokonali jedynie ewolucji znanych już mechanizmów. W Dishonored 2 odwiedzane lokacje stały się wyraźnie większe i bogatsze w możliwości, a system chaosu (oceniający agresywność działań gracza) został poprawiony tak, aby precyzyjniej monitorował uczynki bohatera i na więcej sposobów ustalał ich konsekwencje (wpływa to przede wszystkim na kwestie dialogowe protagonistów oraz ogólny klimat i zakończenie przygody). Ponadto rozbudowie uległa mechanika rozwijania mocy bohaterów oraz arsenał dostępnego wyposażenia (m.in. naboje zakłócające działanie mechanicznych strażników czy bełty zmuszające cel do ucieczki), pozwalając użytkownikowi głębiej spersonalizować swoje podejście do zabawy.
Podobnie jak poprzedniczka, Dishonored 2 oferuje wyłącznie kampanię dla jednego gracza – nie zawarto tu trybu kooperacji. Istnieje jednak spora możliwość dostosowywania poziomu trudności zmagań. Oprócz czterech stopni określających to, jak czujni i morderczy są wrogowie, gra oferuje także formę rozgrywki bez możliwości użycia nadludzkich mocy. Otrzymujemy taką opcję po ukończeniu prologu.
Dishonored 2 na platformie PC, PS4 i XONE prezentuje styl wizualny zbliżony do swojej poprzedniczki, choć z uwagi na fakt, że było tworzone z myślą o ósmej generacji konsol oraz nowoczesnych komputerach, grafika została wyraźnie podrasowana. Poprawiono też sztuczną inteligencję, co objawiło się przede wszystkim sprytniejszym zachowaniem strażników. Potrafią oni teraz np. zauważyć, że ich kompani zeszli ze swoich stanowisk, lub zwrócić uwagę na zniknięcie cennego przedmiotu, i rozpocząć poszukiwania.
Twórcy wyszli naprzeciw graczom, którzy narzekali, że pierwsza część była zbyt łatwa, i wprowadzili rozwiązanie na wzór Thiefa z 2014 roku – w Dishonored 2 dostępnych jest wiele dodatkowych modyfikatorów rozgrywki, którymi można precyzyjnie dostosować zabawę tak, by stanowiła odpowiednie wyzwanie. Dotyczą one m.in. pola widzenia i czujności wartowników, a także widoczności znaczników celu i innych elementów interfejsu.
Autor opisu gry: Krzysztof Mysiak
Platformy:
PC Windows
PlayStation 4
Xbox One
Producent: Arkane Studios
Wydawca: Bethesda Softworks
4GRY
Dishonored to seria łącząca elementy skradanki oraz gry akcji. Korzystając z perspektywy pierwszoosobowej, gracz infiltruje zakątki fikcyjnego świata, w którym steampunkowa technologia miesza się z magią. Producentem serii jest francuskie Arkane Studios (autorzy remake’u gry Prey z 2017), a wydawcą jest firma Bethesda Softworks, znana m.in. z popularnej gry RPG The Elder Scrolls V: Skyrim.
Recenzja GRYOnline
Dishonored 2 to bardzo udany, ale bardzo bezpieczny sequel. Brakuje tu rewolucji, gra stawia na lekkie usprawnienie znanych rzeczy. Oczywiście nowości są obecne, ale wyłowią je wyłącznie prawdziwi weterani. Całe szczęście, że dzieło studia Arkane potrafiło mnie momentami porządnie zaskoczyć, bo byłbym lekko zawiedziony. Gra jest po prostu bardzo dobra, ale czuć zmarnowany potencjał i szansę na coś naprawdę genialnego.
Aktualizacja: 17 listopada 2016
Poradnik do gry Dishonored 2 zawiera praktyczne porady dotyczące rozgrywki, opis przejścia wszystkich zadań głównych i opcjonalnych, a także opis lokalizacji każdego ukrytego w grze sekretu. W poradniku znajdziesz również informacje na temat sterowania.
6 stycznia 2017
Redaktorzy i współpracownicy serwisów GRYOnline.pl i tvgry.pl wybrali najlepsze ich zdaniem gry minionego roku. Oto kilkanaście pozycji, które najbardziej przypadły nam do gustu.
22 grudnia 2016
Studio Arkane w Dishonored 2 stworzyło świat wystylizowany do perfekcji – i, jak możecie się domyślić, w rozdzielczości 4K wygląda on jeszcze lepiej. Ograliśmy grę na PC oraz PlayStation 4 Pro i prezentujemy galerię screenshotów w najwyższej jakości.
1 listopada 2016
Rok powoli zbliża się do końca, nie dziwi więc, że duże firmy właśnie teraz odpalają swoje największe dzieła. Gorący okres przedświąteczny obfitować będzie w równie gorące premiery. Jakie? Zobaczcie sami.
6 października 2016
Tuż przed premierą Bethesda Softworks wreszcie dała nam zagrać w Dishonored 2. Nie ma wątpliwości, iż Arkane Studios robi kolejną świetną skradankę, ale trudno uwierzyć, że za miesiąc dostaniemy grę, która sprosta naszym wysokim oczekiwaniom.
25 sierpnia 2016
Tegoroczny Gamescom zakończył się w niedzielę i choć ostatecznie nie przyniósł zbyt wielu informacji na temat niezapowiedzianych jeszcze gier, w trakcie targów dowiedzieliśmy się mnóstwo nowych rzeczy na temat innych projektów. Jakich? Zobaczcie sami.
Dawny prezes studia Arkane nie przepada za pracą nad sequelami, ale po latach chętnie wróciłby do uniwersum serii Dishonored, by stworzyć trzecią odsłonę. Twórca ma nawet dokument poświęcony ewentualnej kontynuacji.
gry
Krzysztof Kałuziński
6 kwietnia 2025 19:19
Arkane Studios ma już 25 lat. Twórcy Dishonored, Deathloopa, Prey i Arx Fatalis (oraz Redfalla) podsumowali swoją historię, ale też złożyli obietnicę dla fanów i graczy.
gry
Jakub Błażewicz
11 października 2024 14:20
W 46. tygodniu roku w Polsce najlepiej sprzedawały się takie gry, jak EA Sports FC 24, Marvel's Spider-Man 2 oraz serie Dishonored i God of War.
gry
Adrian Werner
7 grudnia 2023 14:27
Dishonored 3 może zostać zapowiedziane. Według plotek ma do tego dojść na tegorocznym The Game Awards.
gry
Adam Adamczyk
6 grudnia 2023 10:58
Prey i Dishonored 2 są dostępne na Steamie w rekordowo niskiej cenie. Za zestaw składający się z tych dwóch znakomitych gier Arkane Studios zapłacicie jedynie 20,08 zł.
gry
Hubert Śledziewski
14 listopada 2023 22:32
Wyciekły dokumenty z nadchodzącymi planami wydawniczymi Bethedy. Wymieniono w nich m.in. Dishonored 3, Ghostwire Tokyo 2, remastery gier Fallout 3 i Oblivion oraz Doom Year Zero.
gry
Adrian Werner
19 września 2023 09:19
Słaby odbiór Dishonored 2 sprawił, że narodził się Deathloop. Tytuł początkowo miał być „małą grą”, wypełniającą lukę przed następnym większym projektem studia Arkane.
gry
Kamil Kleszyk
21 kwietnia 2023 09:35
Dishonored 2 to kolejny świąteczny prezent, który mogą odebrać subskrybenci usługi Amazon Prime.
gry
Jakub Błażewicz
27 grudnia 2022 20:17
Arkane Studios nie jest zainteresowane powrotem do tworzenia liniowych kampanii w grach, takich jak te z serii Dishonored.
gry
Jakub Błażewicz
20 lipca 2022 20:15
Wbrew doniesieniom z 2018 roku seria Dishonored nie została odłożona do deweloperskiej „zamrażarki” – Dinga Bakaba z Arkane Studios przekonuje, że cykl może powrócić, ale będzie opowiadał zupełnie nową historię, niezwiązaną z rodziną Kaldwinów.
gry
Bartosz Świątek
29 maja 2020 08:42
Popularne pliki do pobrania do gry Dishonored 2.
trainer Dishonored 2 - v1.77.9.0 +11 Trainer - 27 grudnia 2018
trainer Dishonored 2 - v1.77.9 +15 Trainer - 18 maja 2020
trainer Dishonored 2 - v1.77.8.9 +9 TRAINER - 13 stycznia 2018
trainer Dishonored 2 - v1.74 - v1.77 +15 TRAINER - 31 stycznia 2017
trainer Dishonored 2 - v1.74 +18 TRAINER - 14 listopada 2016
trainer Dishonored 2 - v1.77.8.9 +11 Trainer - 14 sierpnia 2018
mod Dishonored 2 - Arkane ReShade v.1.0a - 13 grudnia 2019
mod Dishonored 2 - Dishonored 2 Intro Skip - 29 listopada 2018
mod Dishonored 2 - Toggle HUD v.1.0 - 18 sierpnia 2019
mod Dishonored 2 - Clean hands and Shadow Save file - 15 października 2021
Wymagania sprzętowe gry Dishonored 2:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2400 3.1 GHz/AMD X8 FX-8320 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/3 GB Radeon HD 7970 lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-4770 3.4 GHz/AMD X8 FX-8350 4.0 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 6 GeForce GTX 1060/8 GB Radeon RX 480 lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 23 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1666 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 40803 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Krystian Smoszna
Recenzent GRYOnline.pl
2016.11.20
Dishonored 2 to sequel bezpieczny. Bazujący na sprawdzonej formule, nie wprowadzający rewolucji w mechanice rozgrywki, ale też oferujący drobne nowości. Szkoda tylko niewykorzystanego potencjału w kwestii fabuły.
czorny50
Ekspert
2023.04.08
Moja ocena 8.0 ----------------------------------------------------------------------------------- czas gry 24:15Naprawdę jestem pozytywnie zaskoczony. Trzon rozgrywki nie zmienił się wiele względem jedynki lecz środowisko jest piękniejsze, bogatsze w detale, z ładnymi postaciami i pejzażami, a jednocześnie mrocznie klimatyczne. Świat wydaje się prawdziwy. Można naprawdę wczuć się w postać ( mimo że grałem Emili ) Dodatkowo serce oprócz wykrywania amuletów ma swoją osobowość oraz możliwość zaglądania w dusze wszystkich postaci ( a w 98 % są to mroczne dusze ) Poza tym główna postać ( miedzy innymi Carvo ) ma swój głos oraz przemyślenia – zdubbingowane po polsku. Choć niestety dźwięki w tej grze są strasznie chaotyczne ( raz za ciche drugim razem za głośne )Groźna Wręga to statek który jest nasza bazą wypadową i niezaprzeczalnie robi to co najmniej dobrze. Pub z jedynki w ogóle się do niej nie umywa. Szkoda iż z jego poziomu nie możemy wybrać bohatera który udaje się na misje. Na początku gry nasz wybór jest nieodwołalny. Krwiogzy mógłby być trudniejszymi przeciwnikami. ( tak by nie chciało się wchodzić do zainfekowanych pomieszczeń)Jak pisałem wyżej rozgrywka jest kalką z jedynki, ale za to oryginalność poziomów i misji jest co najmniej satysfakcjonująca. Podchodząc po ( w mym mniemaniu ) średniej jedynce nie oczekiwałem wiele i nie spodziewałem się jak bardzo dobra jest to kontynuacja. Szczerze ją polecam.
Bigos-86
Ekspert
2022.04.15
Pierwsza część mnie urzekła, grało mi się naprawdę dobrze i chyba na koniec oceniłem ją na 8,5/10. Miała w sobie ciężki, industrialno-steampunkowy klimat, interesującą grafikę i prostą, choć wciągającą fabułę. Podobała mi się wielka różnorodność w przechodzeniu lokacji i jako fan kombinowania i odkrywania sekretów zakochałem się w konstrukcji poziomów. Dwójka to niby nadal to samo tylko, że więcej. No właśnie nie do końca. Przede wszystkim gra straciła klimat. Mamy ten sam styl graficzny, ten sam mroczny świat. Ale z czasem straciłem gdzieś czystą frajdę z gry i nawet odnajdywanie nowych przejść czy ukrytych pomieszczeń nie sprawiało mi tak frajdy. Do 6 misji (czyli ok 70% gry) nie zabiłem nawet jednej osoby, rzadko kiedy wywołując alarmy. Zauważyłem jednak, że gram już nie dla samej przyjemności, lecz głownie po to, by ją ukończyć. Przestałem się też starać za wszelką cenę skradać i przechodzi grę po cichu. Nie wiem, z czego to wynika - może lokacje mi nie podeszły (choć doceniam genialne pomysły i wykonanie posiadłości zmieniającej się na naszych oczach albo wędrówką w dwóch wymiarach jednocześnie), może fabuła była trochę zbyt przekombinowana i jednocześnie naiwna. Wiem, że gra jest dopracowana i nie wątpię, że u części graczy wywołała/wywoła zachwyt. Jak najbardziej na to zasługuje, jeśli Wam podejdzie. To kawał solidnej produkcji. Mi po prostu nie podeszła, dlatego z mojej strony przyzwoite, ale bez szału 7/10.
MadtPL
Ekspert
2021.09.13
Druga część Dishonored to jedna z tych kontynuacji, które są lepsze od oryginału, a zdarza się to nieczęsto. Jej największym plusem są większe i bardziej szczegółowe lokacje wypełnione masą treści. Ponadto zaletą okazała się również zmiana klimatu związana z innym miejscem akcji - bez utraty tożsamości serii. Świetne są także lepiej zarysowane postaci, zarówno te powracające, jak i nowe. Gameplay jest jeszcze bardziej wciągający i doczekał się ulepszeń, ale bez rewolucji. To gra, która daje więcej powodów by przejść ją ponownie w inny sposób.
ArtystaPisarz
Ekspert
2021.08.13
Każda skradanka jest dobra jedynie na tyle, na ile jej na to pozwala jej projekt poziomów. Szczęścięm projektanci z Arcane są pod tym względem niemalże niezrównani i niezmiennie imponują zarówno swoją wyobraźnią, jak i kompetencjami. Każdy z poziomów w "Dishonored 2" czymś się wyróżnia, każdy trzeba najpierw ostrożnie poznać, a potem z pewnością siebie przemierzać, migając tylko z jednego cienia w drugi. Dwa z tych poziomów zapamiętam szczególnie dobrze, a będzie to modernistyczny z wyglądu pałac diuka i, rzecz jasna, mechaniczna rezydencja Jindosha, która zmieniającym się wystrojem wchodzi w ogóle na jakiś nowy, niezrównany poziom. Jedyny problem, jaki mam z tymi lokacjami, to ten, że przynajmniej w subiektywnym moim odczuciu wydawało się, iż jest ich tutaj mniej niż w pierwszej części i że gra jest od niej wyraźnie krótsza. Nie jest to więc sequel stworzony wedle strategii "więcej, szybciej, głośniej", ale wedle strategii "to samo, ale lepiej". Jestem w stanie to docenić, choć przyznam szczerze, że z chęcią zobaczyłbym, jak seria "Dishonored" idzie odważniej w stronę swoich głębszych, immersive-simowych korzeni. Emily to adekwatna protagonistka, ale jej przygoda sprawia wrażenie znacznie bardziej oderwanej od rzeczywistości niż ta jej ojca. Wreszcie sama Karnaca jako miejsce akcji urzeka projektem, ale mnie rozczarowała o tyle, że, jak na mój gust, nie dosyć wyeksponowano w niej jej śródziemnomorski klimat, zwłaszcza w architekturze ulic, którw ą zwykłym reskinem tych z Dunwall z pierwszej części. Ponarzekać ponarzekałem, ale od strony rozgrywki drugie "Dishonored" nie zawodzi, a wręcz przeciwnie, gwarantuje kilka godzin skradania zrobionego tak dobrze, jak w żadnej innej grze. A jak ktoś chce postawić na walkę? Cóż, z tego, co wiem, też może, nikt mu nie broni...
Szugob
Ekspert
2021.04.02
Przykuwająca uwagę przestrzeń - wnętrz (obicia ścienne!) oraz wertykalnych zewnątrz. Blednąca nieco przy reakcyjnej narracji (Emily dorastająca do bycia "dobrą" cesarzową, a także steampunkowe z gruntu połączenie nauki i magii, gdzie ta druga kojarzy się z niebezpieczną i nieobliczalną żeńskością - wiedźmy i Delilah) i mało finezyjnej skradankowości.
ogórekdamian
Ekspert
2019.06.22
Całkiem przyjemna odsłona, choć muszę przyznać, że w połowie trochę odechciało mi się w nią grać, z deka nudna się robiła.+ Dobry dubbing + Moce+ Świetny świat- Nierówne sztuczna inteligencja przeciwników- Trochę nudna fabuła- grafika taka sobie
Vlad Tepes
Ekspert
2018.04.08
Skończyłem właśnie na średnim poziomie znajdując wszystkie runy, amulety, schematy, obrazy i audiologi oraz wykonując większość działań specjalnych. Grałem otwarcie mordując wszystkich oprócz bossów, a i tak zajęło mi to ponad 30h - "lizanie ścian" jest jak zwykle w takich grach czasochłonne i nużące. Bardzo fajnie, że się rozwija postać i sprzęt, a potem można grać w ng+, ale niestety trzeba od nowa szukać kasy i amuletów, na co już siły nie mam. Mimo, że nie przepadam za tym karykaturalnym stylem graficznym, grało mi się jednak dość przyjemnie, a sama gra ma swoje mocne momenty. Podobała mi się też chyba bardziej od 1st części. Jak odpocznę, wezmę się pewnie za dodatek (jak stanieje). Ode mnie 8/10.
T20
Ekspert
2017.07.23
Grałam jakiś czas temu i mogę serdecznie polecić. Miodny gameplay, przyzwoita fabuła i misje poboczne.Główna bohaterka jakaś taka trochę nijaka, ale nie będę się czepiać.Bardzo podobał mi się cichy styl rozgrywki. Planowanie jak tu by obezwładnić wroga, jak kogoś zajść tak żeby mnie nie zobaczył, jak zostać w cieniu itd.Wszystkie misje zakończyłam bez wykrycia i bez zgonu, chociaż z tym trupem to miałam jedną dziwną sytuacje. Pod koniec na statystykach miałam jedno zabójstwo, a przecież to nie ja go zabiłam.O ile wszystko w Dishonored 2 mi się podobało, to zakończenie zepsuli tak bardzo że czułam się jakbym nie zrobiła przez kilkanaście godzin zupełnie nic.Ratowałam kogo się dało, kombinowałam jak wyszukać pokojowe rozwiązanie bez morderstwa, a twórcy odwdzięczyli się soczystym plaskaczem w twarz.Czuje się tym bardzo rozczarowana, bo dostałam świetny produkt, z kiepskim końcem.
manek23
Ekspert
2023.09.03
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2022.11.29
Bigos-86
Ekspert
2022.04.15
Seep
Ekspert
2021.06.26
Messerschmitt
Ekspert
2020.11.26
zvr
Ekspert
2018.04.18
Adrian Werner
GRYOnline.pl Team
2018.04.15
Krzysztof Mysiak
GRYOnline.pl Team
2017.09.15
kęsik
Ekspert
2017.08.17
Butryk89
Ekspert
2017.06.19
Harry M
Ekspert
2017.04.13
Jacek Winkler
GRYOnline.pl Team
2016.12.08
Anna Garas
GRYOnline.pl Team
2016.11.21
Bukary
Ekspert
2016.11.20
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (40 803)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
96% rekomendacji (145)
Hardcore Gamer
Jordan Helm
PC Gamer
Phil Savage
Easy Allies
Michael Huber
Eurogamer
Edwin Evans-Thirlwell
God is a Geek
Mick Fraser
kilroy18 Legionista
Zamiast isc w jeszcze ciemniejsze i mroczniejsze lokacje, ktore w jedynce najlepiej sie sprawdzaly, to tworcy poszli w jakies nadmorskie, sloneczne klimaty. No "geniusze" wpadli na ten pomysl. Do jedynki sie nie umywa klimatem a i znajdywanie tych run bylo meczace a bez nich postac jest slaba. ehh co za dzbany....
czorny50 Konsul
Moja ocena 8.0 ----------------------------------------------------------------------------------- czas gry 24:15
Naprawdę jestem pozytywnie zaskoczony. Trzon rozgrywki nie zmienił się wiele względem jedynki lecz środowisko jest piękniejsze, bogatsze w detale, z ładnymi postaciami i pejzażami, a jednocześnie mrocznie klimatyczne. Świat wydaje się prawdziwy. Można naprawdę wczuć się w postać ( mimo że grałem Emili ) Dodatkowo serce oprócz wykrywania amuletów ma swoją osobowość oraz możliwość zaglądania w dusze wszystkich postaci ( a w 98 % są to mroczne dusze )
Poza tym główna postać ( miedzy innymi Carvo ) ma swój głos oraz przemyślenia – zdubbingowane po polsku. Choć niestety dźwięki w tej grze są strasznie chaotyczne ( raz za ciche drugim razem za głośne )
Groźna Wręga to statek który jest nasza bazą wypadową i niezaprzeczalnie robi to co najmniej dobrze. Pub z jedynki w ogóle się do niej nie umywa. Szkoda iż z jego poziomu nie możemy wybrać bohatera który udaje się na misje. Na początku gry nasz wybór jest nieodwołalny.
Krwiogzy mógłby być trudniejszymi przeciwnikami. ( tak by nie chciało się wchodzić do zainfekowanych pomieszczeń)
Jak pisałem wyżej rozgrywka jest kalką z jedynki, ale za to oryginalność poziomów i misji jest co najmniej satysfakcjonująca.
spoiler start
Lazaret z błąkająca się bestią, Mechaniczny dom Jindosha który zmienia układ pokoi. Strefa wojen gangów gdzie musimy przemycić ciało ich przywódców, posiadłość w dwóch wymiarach czasowych.
spoiler stop
Podchodząc po ( w mym mniemaniu ) średniej jedynce nie oczekiwałem wiele i nie spodziewałem się jak bardzo dobra jest to kontynuacja. Szczerze ją polecam.
Lukas1983 Centurion
Dopiero skończyłem drugą misję (z dziewięciu), a na liczniku mam już 15 godzin. W tym tempie przejście gry zajmie mi 60 godzin. I bardzo się z tego cieszę, bo Dishonored 2 to cudowna gra. Z początku może tyłka nie urywa, ale teraz już czuję, że zaczyna mocno zasysać i wtłaczać potężną immersję.
Najchętniej wziąłbym wolne w pracy, żeby przesiedzieć parę dni z tą grą, ale mój skur%$*&^%##syn szef na to nie pójdzie ;P
kupczyndas Centurion
Super gra komu spodobała się jedynka i ta część powinna dać frajdę plus za pl dubbing i wreszcie głos i atwarz dostał Corvo i ta aura tajemnicy wokół jego wyglądu została zaspokojona polecam każdemu kto chce pograć w ciekawą grę ja osobiście na liczniku mam 7,5 godziny to mniej niż przechodziłem 1 część ale znając już mechaniki gry po przejściu jedynki z dodatkami mogłem przejść grę szybciej wiem że można wydłużyć rozgrywkę ale ja nie jestem fanem skradania i eliminowania każdego po cichu raczej wolę akcję na co gra nam pozwala za co dodatkowy plus