Bethesda nie była przekonana do Dishonored 3, więc zamiast tego dostaliśmy Deathloop

Słaby odbiór Dishonored 2 sprawił, że narodził się Deathloop. Tytuł początkowo miał być „małą grą”, wypełniającą lukę przed następnym większym projektem studia Arkane.

Kamil Kleszyk

6
Bethesda nie była przekonana do Dishonored 3, więc zamiast tego dostaliśmy Deathloop, źródło grafiki: Bethesda Softworks.
Bethesda nie była przekonana do Dishonored 3, więc zamiast tego dostaliśmy Deathloop Źródło: Bethesda Softworks.

W rozmowie z Rock Paper Shotgun, założyciel studia Arkane Raphaël Colantonio wyjawił, że Deathloop rozpoczął swoje życie jako „mała gra”. Studio miało ją zaprojektować po to, aby dowiedzieć się więcej o tworzeniu tytułów multiplayer. Sam pomysł wyniknął zaś z tego, że Bethesda – będąca właścicielem Arkane – postanowiła wstrzymać rozwój serii Dishonored.

Bethesda chciała, żebyśmy coś zrobili. Zarząd firmy nie do końca wiedział, dokąd zmierzamy po Dishonored. „Czy chcemy Dishonored 3? Nie wiem, zróbmy wcześniej coś prostego i krótkiego, i zobaczymy”.

To było zabawne, bo mówili: „Nie, nie chcemy robić Dishonored 3, ale może zaproponujecie nam małą grę – coś, co otrzyma tryb wieloosobowy, który mógłby nas zainspirować, coś, co ma mikrotransakcje, i może coś, co pozwoli wykorzystać pewne elementy rozgrywki, jak roguelike” – powiedział Colantonio.

Finalnie eksperyment Arkane się powiódł i koniec końców Deathloop „stał się czymś wielkim”. I nie chodzi tutaj tylko o sukces komercyjny gry, ale również koszt jej wyprodukowania. Jak zauważył deweloper, opracowanie tytułu pochłonęło tyle samo pieniędzy, ile prawdopodobnie kosztowałoby stworzenie Dishonored 3.

Deathloop zadebiutował w 2021 roku. Produkcja o losach dwójki zabójców, którzy razem z innymi mieszkańcami wyspy Blackreef utknęli w niekończącej się pętli czasowej, spotkała się z uznaniem graczy oraz branżowych krytyków. Odzwierciedleniem popularności gry były liczne nagrody, które powędrowały na jej konto.

Dishonored

Dishonored

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 9 października 2012
Dishonored - Encyklopedia Gier
8.7

GRYOnline

8.6

Gracze

9.8

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

12

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Premiera Dead Island 2 - gry, która szlachtowaniem zombie stoi

Następny
Premiera Dead Island 2 - gry, która szlachtowaniem zombie stoi

Sony przejmuje kolejne studio; to już czwarte podczas „wojny” z Microsoftem

Poprzedni
Sony przejmuje kolejne studio; to już czwarte podczas „wojny” z Microsoftem

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl