Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 kwietnia 2023, 09:39

autor: Adrian Werner

Premiera Dead Island 2 - gry, która szlachtowaniem zombie stoi

Po dziewięciu latach dziś wreszcie dobiegnie końca oczekiwanie na premierę Dead Island 2. Gra zbiera dobre recenzje i może się pochwalić imponującym systemem obrażeń.

Źródło fot. Deep Silver
i

Za kilka godzin na rynku zadebiutuje Dead Island 2, czyli pierwszoosobowa gra akcji, na którą czekaliśmy dziewięć lat (pierwsze wcielenie projektu zapowiedziano w 2014 r.)

  1. Gra trafi dziś na PC oraz konsole Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X, Xbox Series S i PlayStation 5.
  2. Wydanie pecetowe kupimy tylko w Epic Games Store za 249 zł (w przypadku edycji standardowej).
  3. Bazowe wydanie na konsole Xbox wyceniono na 349 złotych. Tyle samo zapłacicie w PlayStation Store.
  4. Poza standardową edycją dostępne są również dwie specjalne. Wydanie Deluxe oferuje dodatkowe bronie i postacie. Z kolei Gold Edition dodatkowo uwzględnia przepustkę sezonową oraz więcej unikalnego uzbrojenia.
  5. Gra oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami. Jej opracowanie okazało się zaskakująco dużym wyzwaniem dla wydawcy, gdyż konieczne było przetłumaczenie ponad pół miliona słów.

Dobry odbiór zombie-slashera

Dead Island 2 zbiera dobre recenzje. Według serwisu OpenCritic gra posiada średnią ocen na poziomie 75%. Produkcja przypadła do gustu również naszemu redaktorowi, który wystawił jej notę 8.0/10.

Ciepłe przyjęcie gry jest dużym sukcesem, gdyż jej droga do rąk graczy była wyjątkowo wyboista.

  1. Dead Island 2 zapowiedziano dziewięć lat temu i wtedy nad grą pracowało studio Yager Development.
  2. Dwa lata później zostało ono zastąpione przez Sumo Digital, a w 2019 r. projekt przejął zespół Dambuster Studios, znany z opracowania Homefront: The Revolution.
  3. Ci ostatni deweloperzy zaczęli prace praktycznie od zera, więc z ich perspektywy deweloping postępował w szybkim tempie.

Jednym z najfajniejszych elementów gry jest rozbudowany system obrażeń, w ramach którego możemy dosłownie ciąć zombiaki na kawałki. Modele martwiaków posiadają skórę, mięśnie, kości i organy wewnętrzne, a każdy z tych elementów można uszkodzić. Serwis IGN udostępnił właśnie ciekawy materiał wideo, w którym deweloperzy opowiadają, jak powstawał ten system, i pokazują, co on potrafi.

  1. Recenzja Dead Island 2 – warto było czekać 9 lat
  2. Dead Island 2 – oficjalna strona gry

Na koniec warto przytoczyć wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry.

Dead Island 2 – minimalne wymagania sprzętowe na PC dla niskich ustawień graficznych w 1080p (30 fps)

  1. Procesor: AMD FX-9590 lub Intel Core i7-7700HQ
  2. Pamięć RAM: 10 GB
  3. Karta graficzna: AMD Radeon RX 480 lub Nvidia GeForce GTX 1060
  4. Miejsce na dysku: 70 GB
  5. System operacyjny: Windows 10

Dead Island 2 – zalecane wymagania sprzętowe na PC dla średnich ustawień graficznych w 1080p (60 fps)

  1. Procesor: AMD Ryzen 5 5600X lub Intel Core i9-9900K
  2. Pamięć RAM: 16 GB
  3. Karta graficzna: AMD Radeon RX 6600 XT lub Nvidia GeForce RTX 2070 Super
  4. Miejsce na dysku: 70 GB
  5. System operacyjny: Windows 10

Dead Island 2 – wymagania sprzętowe dla wysokich ustawień graficznych w 1440p (60 fps)

  1. Procesor: AMD Ryzen 7 7700X lub Intel Core i5-12600KF
  2. Pamięć RAM: 16 GB
  3. Karta graficzna: AMD Radeon RX 6750 XT lub Nvidia GeForce RTX 3070
  4. Miejsce na dysku: 70 GB
  5. System operacyjny: Windows 10

Dead Island 2 – wymagania sprzętowe dla ustawień graficznych ultra w 4K (60 fps)

  1. Procesor: AMD Ryzen 9 7900 X lub Intel Core i7-13700K
  2. Pamięć RAM: 16 GB
  3. Karta graficzna: AMD Radeon RX 6950 XT lub Nvidia GeForce RTX 3090
  4. Miejsce na dysku: 70 GB
  5. System operacyjny: Windows 10

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej