Odpowiedzialne za Dead Island 2 studio Dambuster uważa, że wyboisty cykl deweloperski gry pomógł grze w zyskaniu sympatii graczy.
Dead Island 2 miało wyjątkowo wyboisty cykl deweloperski – produkcję zapowiedziano w 2014 roku (choć prace nad nią ruszyły już dwa lata wcześniej) i od tego czasu nastąpiła dwukrotna zmiana dewelopera. Odpowiedzialne za finalną wersję projektu studio Dambuster uważa, że wszystkie te perturbacje przysłużyły się projektowi.
Przypomnijmy, że Dead Island 2 zapowiedziano dziewięć lat temu i wtedy nad gra pracowało studio Yager Development. Dwa lata później zostało ono zastąpione przez Sumo Digital, a w 2019 r. projekt przejął zespół Dambuster Studios, znany z opracowania Homefront: The Revolution.
Temu ostatniemu studiu udało się wreszcie ukończyć Dead Island 2. W lutym twórcy pochwalili się, że projekt osiągnął złoty status, więc nie powinniśmy już obawiać się kolejnych opóźnień (casus Cyberpunka 2077 był rzadkim wyjątkiem od tej reguły).
Produkcja zadebiutuje na rynku 21 kwietnia 2023 roku. Tytuł ukaże się na PC oraz konsole PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S i Xbox One.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
6

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.