Rodzina PlayStation Studios powiększa się. Firma Sony ogłosiła dziś nabycie Firewalk Studios – dewelopera, który ma stworzyć „nowoczesną grę multiplayer”.
Sony ogłosiło dziś przejęcie kolejnego – w sumie już dwudziestego – zespołu deweloperskiego. Jest nim amerykańskie Firewalk Studios, które zostało założone w 2018 roku. Przewodzą mu Tony Hsu (wcześniej w Activision Blizzard), Ryan Ellis (Bungie) i Elena Siegman (Harmonix Music Systems, Irrational Games oraz Bungie).
Choć zespół ten oficjalnie dołączył do rodziny PlayStation Studios dopiero teraz, już od 2021 roku tworzy dla Sony dedykowaną PS5 i PC multiplayerową grę AAA w ramach współpracy, nawiązanej wówczas przez Japończyków i firmę ProbablyMonsters, której częścią było Firewalk Studios.
Owa niezapowiedziana jeszcze produkcja będzie pierwszą w dorobku tego zespołu. Składa się on jednak z branżowych weteranów – wielu z nich to byli pracownicy studia Bungie. Dość powiedzieć, że wymienieni powyżej liderzy współtworzyli w przeszłości gry bądź serie takie jak Destiny, Call of Duty, Apex Legends, Mass Effect czy Halo.
Hermen Hulst, szef PlayStation Studios, napisał o Firewalk:
[…] jesteśmy pod wrażeniem ambicji zespołu, by stworzyć nowoczesną grę multiplayer, która połączy graczy w nowy, innowacyjny sposób. Studio podziela naszą pasję do kreowania inspirujących światów oraz wyjątkowego gameplayu i chcemy wesprzeć jego misję.
Warto dodać, że to już czwarty zakup Sony od stycznia 2022 roku, kiedy to Microsoft ogłosił przejęcie koncernu Activision Blizzard. „Niebieskie barwy” przywdziały w tym czasie:
Czyżby Japończycy już się pogodzili z tym, że owa transakcja może zostać sfinalizowana? W końcu dający się Microsoftowi we znaki brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynku (ang. The Competition and Markets Authority, CMA) wstępnie wydał pozytywną opinię na jej temat (finalną decyzję regulator ogłosi 26 kwietnia). A może Sony wzięło sobie do serca słowa o tym, że powinno stworzyć „własne Call of Duty”?. Czas pokaże.
14

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.