Gry wieloosobowe wykorzystujące lokalną sieć X360
Prowadzenie rozgrywki wieloosobowej przez sieć lokalną (LAN) to nieco zapomniana już forma wariantu multiplayer, która czasy świetności przeżywała w latach 90-tych XX wieku, gdy niezykle popularne były kafejki internetowe. W sieci lokalnej gracze nie muszą łączyć się przez Internet, bo ich komputery czy konsole są ze sobą bezpośrednio sprzężone (bezprzewodowo lub z użyciem kabli sieciowych). Jest to forma multiplayera wybierana zwykle przez osoby, które spotykają się w jednym miejscu (tzw. LAN party).

Battlefield 3
Akcji 25 października 2011
Trzecia pełnoprawna odsłona popularnego cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS). Produkcją Battlefield 3 kolejny raz zajęło się należące do koncernu Electronic Arts szwedzkie studio DICE. Akcja gry osadzona została we współczesności, a wydarzenia prezentowane są w formie retrospekcji Henry'ego Blackburna, amerykańskiego żołnierza, który usiłuje powstrzymać islamskich terrorystów przed zdetonowaniem ładunków atomowych. Do dyspozycji graczy oddano trzech grywalnych bohaterów, a także zróżnicowany asortyment uzbrojenia i pojazdów. Kampania trybu jednoosobowego składa się z kilku misji i zgodnie tradycją serii Battlefield stanowi jedynie uzupełnienie dla rozbudowanego, sieciowego multiplayera. Od strony technicznej Battlefield 3 bazuje na możliwościach silnika Frostibite 2, oferującego wysokiej jakości oprawę audiowizualną i realistyczny system fizyki.

Warhammer 40,000: Space Marine
Akcji 6 września 2011
Warhammer 40,000: Space Marine jest grą akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), osadzoną w popularnym uniwersum space fantasy. Gracz wciela się w postać Kapitana Tytusa, żołnierza legionu kosmicznych marines, który wraz ze swym oddziałem próbuje odeprzeć inwazję orków na jedną z należących do Imperium planet. Twórcy zadbali o widowiskowe sekwencje walki z użyciem całego arsenału broni charakterystycznych dla Warhammera 40K. Rozgrywka oferuje możliwość zabawy solowej lub starć multiplayer z udziałem maksymalnie 16 graczy.

Borderlands: The Pre-Sequel!
Akcji 14 października 2014
Trzecia odsłona serii Borderlands, stanowiąca pod względem fabularnym pomost pomiędzy wydarzeniami przedstawionymi w Borderlands i Borderlands 2. Produkcją Borderlands: The Pre-Sequel! zajęło się studio 2K Australia przy współpracy z Gearbox Software. Akcja gry toczy się na księżycu planety Pandora, a gracze kierują poczynaniami bohaterów pracujących na rzecz kierowanej przez Handsome Jacka korporacji Hyperion. Podobnie jak we wcześniejszych grach z cyklu, twórcy przygotowali cztery grywalne postaci (Athena the Gladiator, Wilhelm the Enforcer, Nisha the Lawbringer i Fragtrap), z których każda przynależy do innej klasy i posiada unikalne umiejętności. Deweloperzy pozostali wierni rozbudowanemu trybowi kooperacji dla maksymalnie czterech graczy oraz komiksowej stylistyce oprawy wizualnej. Zmiany objęły natomiast silnik fizyki, który uwzględnia zmniejszoną siłę grawitacji.

Farming Simulator 15
Symulacje 19 maja 2015
Szósta odsłona popularnego cyklu symulatorów rolniczych, powracająca na najważniejsze platformy sprzętowe po roku przerwy, podczas którego swoją wersję gry dostali jedynie posiadacze smartfonów i konsol przenośnych. Twórcy serii, ekipa GIANTS Software, przygotowali kolejną garść zmian oraz nowości, urozmaicających rozgrywkę. W Farming Simulator 15 pojawia się sposobność zabawy w zupełnie nowym środowisku (Skandynawia), cechującym się odmiennym krajobrazem, cięższymi warunkami i obecnością licznych terenów leśnych. Tym samym gracze zyskali możliwość wyrębu drzew oraz przeznaczony do tego celu, licencjonowany sprzęt. Pojawiła się także myjnia, w której możemy zadbać o czystość naszych maszyn. Ogólne zasady rozgrywki nie uległy zmianie i sprowadzają się nadal do sprawnego zarządzania farmą i jej rozbudowy za pieniądze uzyskane z hodowli i upraw. Farming Simulator 15 to także debiut serii na konsolach ósmej generacji, co przełożyło się na znaczącą poprawę oprawy graficznej tytułu.

Sacred 3
RPG 1 sierpnia 2014
Trzecia odsłona popularnej serii gier RPG akcji, zapoczątkowanej w 2004 roku przez studio Ascaron. Fabuła gry kontynuuje wątki rozpoczęte w zręcznościowym spin-offie Sacred Citadel i skupia się na rywalizacji z mrocznym lordem Zanem, który zbratał się z demonami by zdobyć potężny artefakt, otwierający drogę do podziemnego świata. Plany złoczyńcy postanawia pokrzyżować czwórka nieustraszonych bohaterów, a cała rozgrywka zaprojektowana została przede wszystkim pod kątem zabawy w trybie kooperacji. Pod względem mechaniki Sacred 3 podąża w zupełnie innym kierunku, niż poprzednie części cyklu – otrzymujemy bowiem mocno konsolowego slashera, w którym elementy RPG zredukowane zostały do niezbędnego minimum. Zamiast typowego dla serii rozległego i otwartego świata, rozgrywka jest tu niemal całkowicie liniowa i opiera się na eliminacji kolejnych hord demonów. Drastycznie uproszczono również tak charakterystyczne elementy gatunku, jak ekran ekwipunku oraz system rozwoju postaci.

Borderlands 2
Akcji 18 września 2012
Pierwszoosobowa strzelanina (FPS) z elementami cRPG, stanowiąca sequel hitu wydanego w 2009 roku. Dewelopingiem Borderlands 2 ponownie zajęło się studio Gearbox Software przy wsparciu wydawniczym firmy 2K Games. Akcja gry osadzona została niedługo po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej części cyklu. Tym razem gracze muszą stawić czoła Handsome Jackowi, który ogłosił się dyktatorem planety Pandora. Twórcy Borderlands 2 przygotowali cztery grywalne postaci: Salvador, Maya, Zero i Axton, z których każda przynależy do innej klasy i reprezentuje odmienny styl walki. Rozgrywka w dalszym ciągu bazuje na emocjonujących sekwencjach strzeleckich, jednak gruntownym zmianom poddano system uzbrojenia. Wizytówką serii pozostał natomiast tryb kooperacji dla maksymalnie czterech graczy.

Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)
Akcji 8 listopada 2011
Trzecia odsłona serii pierwszoosobowych strzelanin (FPS), stanowiącej jeden z sub-cykli marki Call of Duty. Produkcją Call of Duty: Modern Warfare 3 zajęło się studio Infinity Ward. Zrobiło to przy wsparciu innych zespołów deweloperskich koncernu Activision (takich jak Raven Software i Sledgehammer Games). Fabuła gry kontynuuje wątki z pierwszej i drugiej części. Gracze poznają dalsze losy członków oddziału Task Force 141, którzy próbują zlikwidować szefa rosyjskich ultranacjonalistów, odpowiedzialnego za wybuch ogólnoświatowego konfliktu. Twórcy sięgnęli po sprawdzone rozwiązania z bardzo widowiskową, choć mocno oskryptowaną kampanią główną, dynamicznymi sekwencjami strzeleckimi oraz rozbudowanym trybem rozgrywki wieloosobowej. Za atrakcyjną oprawę audiowizualną gry odpowiada silnik IW Engine czwartej generacji.

F1 2010
Wyścigi 21 września 2010
Pierwsze wydanie oficjalnej gry mistrzostw świata F1 autorstwa brytyjskiej firmy Codemasters. Produkcja zachęca wszystkich fanów wyścigów pełną licencją na wszystkie elementy tych emocjonujących zawodów.

Race Driver: GRID
Wyścigi 30 maja 2008
Opracowana przez studio Codemasters gra wyścigowa, stanowiąca bezpośrednią kontynuację serii zapoczątkowanej przez TOCA Touring Cars i TOCA Race Driver. W odróżnieniu od innej flagowej serii producenta, DiRT, tytuł koncentruje się na wyścigach torowych i szosowych, w których zasiadamy za kierownicą najpopularniejszych licencjonowanych wozów. Zabawa toczy się w 3 różnych lokacjach, oferujących nieco inne rodzaje zmagań, a w miarę postępów odblokowujemy kolejne turnieje i samochody. Stany Zjednoczone to przede wszystkim wyścigi na asfaltowych drogach amerykańskich metropolii. W Europie przeważają wyścigi torowe, rozgrywane w takich miejscach, jak Donington, Silverstone czy Nurburgring. W Japonii dominują za to zmagania typu drift, toczone w miastach i na krętych górskich drogach. Atutem tytułu jest znany z poprzednich odsłon serii realistyczny model jazdy. W grze wykorzystano też znany z cyklu DiRT system powtórek, pozwalający przewinąć i powtórzyć nieudany fragment wyścigu.

Call of Juarez: The Cartel
Akcji 19 lipca 2011
Trzecia już odsłona cyklu strzelanin FPP, tworzonych przez polskie studio Techland. Tym razem akcja została osadzona w czasach współczesnych, a fabuła koncentruje się na zmaganiach z tytułowym kartelem narkotykowym. Gracze wcielają się w członków specjalnej jednostki powołanej do walki z bossami przestępczego półświatka. W jej skład wchodzą Kim Evans, Eddie Guerra oraz Ben McCall, czyli potomek znanego z poprzednich części serii Raya McCalla. Filar gry stanowi fabularna kampania, jaką możemy rozegrać zarówno w pojedynkę, jak i w towarzystwie innych graczy. Co ciekawe, przed poszczególnymi bohaterami często stawiane są odmienne zadania, co pozwala spojrzeć na konkretne wydarzenia z innej perspektywy, dodając do rozgrywki element współzawodnictwa. Dopełnienie całości stanowi oparty na rywalizacji multiplayer, w którym, podobnie jak w „singlu”, możemy wykorzystać rozbudowany arsenał – od pistoletów, przez karabiny maszynowe i snajperskie, aż po wyrzutnie rakiet. Call of Juarez: The Cartel działa w oparciu o technologię Chrome Engine – niemniej, oprawa graficzna tej produkcji prezentuje przeciętny poziom wykonania.

Tenchu Z
Akcji 12 czerwca 2007
Tenchu Z to kolejna odsłona słynnej serii, pozwalającej nam wcielić się w wojownika ninja. Podobnie jak w poprzednich częściach, naszym zadaniem jest wykonanie szeregu misji i pozostanie niezauważonym. W tym celu musimy wykazać się zwinnością oraz użyć odpowiednich przedmiotów, znajdujących się na wyposażeniu każdego ninja.

Two Worlds II: Pirates of The Flying Fortress
RPG 27 września 2011
Dodatek do drugiej części serii action RPG polskiego studia Reality Pump, który w naszym kraju ukazał się w ramach wydania Two Worlds II: Game of the Year Edition. Pirates of The Flying Fortress oferuje nową kampanię, która rozgrywa się na niezbadanym dotąd obszarze. Opowieść dodatku koncentruje się na kapitanie piratów i jego załodze, uwięzionych na przeklętym archipelagu. Gracz pomaga korsarzowi w uratowaniu jego ukochanej, odnalezieniu legendarnego skarbu oraz stłumieniu buntu na statku. Oczywiście fabuła jest nieliniowa, w związku z czym możemy zobaczyć jedno z trzech możliwych zakończeń. W kwestii mechaniki, rozszerzenie wprowadza zmiany w systemie alchemii, możliwość sterowania łodzią, a także nowe rodzaje broni i wrogów, w tym potężnych bossów – takich jak Bazyliszek czy Kamienny Golem – których pokonanie wymaga przeprowadzenia śledztwa w celu poznania słabości bestii. Poza kampanią dla pojedynczego gracza, Pirates of the Flying Fortress oferuje cztery nowe mapy do wieloosobowego trybu Adventure. Ponadto dodatek poprawia nieco szczegółowość grafiki oraz wprowadza nowe, dynamiczne efekty pogodowe.

GoldenEye 007: Reloaded
Akcji 1 listopada 2011
Ulepszona wersja wydanej w 2010 roku gry GoldenEye 007, będącej remakiem klasycznej strzelaniny FPS z konsol Nintendo 64. Podczas zabawy wcielamy się oczywiście w postać Jamesa Bonda (odtwarzanego tu przez Daniela Craiga), który przemierza świat w poszukiwaniu tytułowego złotego oka, czyli tajemniczej rosyjskiej broni satelitarnej o ogromnej sile rażenia. Akcja luźno nawiązuje do filmu kinowego z 1995 roku, choć podczas gry odwiedzamy także miejsca nieobecne w oryginalnym obrazie.

Divinity: Dragon Commander
Strategiczne prace wstrzymane
Osadzona w realiach fantasy strategia z elementami gry akcji oraz cRPG, stanowiąca spin-offową odsłonę cyklu Divinity. Fabuła Divinity: Dragon Commander przedstawia losy młodego spadkobiercy tronu, który jako smoczy rycerz walczy o przetrwanie królestwa Rivellon po śmierci swego ojca. Zabawa skupia się na trzech elementach: zarządzaniu krajem, wydawaniu rozkazów strategicznych (np. przesuwanie podległych oddziałów na mapie) oraz dowodzeniu w trakcie bitew. Te ostatnie toczone są w czasie rzeczywistym, a gracz może zająć się kierowaniem poszczególnymi jednostkami lub, wcielając się w głównego bohatera, ruszyć do walki jako ziejący ogniem smok. Poza kampanią trybu jednoosobowego gra studia Larian posiada również tryb wieloosobowy, przeznaczony dla maksymalnie czterech osób.

Trine 2
Zręcznościowe 21 grudnia 2011
Kontynuacja gry logiczno-platformowej studia Frozenbyte, której akcję osadzono w barwnym, bajkowym świecie fantasy. W Trine 2 ponownie splatają się losy maga Amadeusa, złodziejki Zoyi oraz rycerza Pontiusa, których połączył tajemniczy artefakt o nazwie Trine. Tym razem trójka bohaterów trafia do baśniowej krainy zamieszkanej przez gobliny, a ich zadaniem jest odkrycie skrywanej przez nie tajemnicy i zapobieżenie zagrożeniu ze strony złośliwych stworów. Podobnie jak w wypadku pierwowzoru, rozgrywka zrealizowana została w dwóch wymiarach, a zabawa sprowadza się zarówno do elementów zręcznościowych (jak skakanie po platformach i walka), jak i rozwiązywania zróżnicowanych łamigłówek logicznych. Nasi bohaterowie zyskali jednak kilka zupełnie nowych umiejętności, a dodatkowo podczas rozgrywki mają oni możliwość zbierania specjalnych butelek z doświadczeniem i odnajdywania ukrytych skarbów. Nowością jest też opcja zabawy kooperacyjnej za pośrednictwem sieci.

NBA 2K13
Sportowe 2 października 2012
Trzynasta odsłona popularnej serii gier sportowych symulujących rozgrywki koszykarskie. Całość oparto na oficjalnej licencji NBA. Gra pozwala zarówno na zabawę w menadżera drużyny, jak i osobisty udział w meczach. Autorzy wprowadzili masę zmian, uaktualnili składy, zwiększyli realizm i poprawili sterowanie.

Family Guy: Back to the Multiverse
Akcji 20 listopada 2012
Family Guy: Back to the Multiverse inspirowany jest popularnym serialem animowanym. Tym razem mamy do czynienia z grą akcji w formacie TPP, w której walczymy w różnych wymiarach przeciwko złowrogiemu Bertramowi.

FIFA 11
Sportowe 28 września 2010
Kolejna odsłona gry piłkarskiej rozwijanej od lat przez studio EA Sports. FIFA 11 wprowadza szereg usprawnień względem poprzedniczki. Jedną z najważniejszych nowości jest system Personality Plus, mający odzwierciedlić cechy zawodników w ich zachowaniu na boisku – teraz jeszcze bardziej widać różnicę między największymi gwiazdami futbolu, a słabszymi piłkarzami. Wiele uwagi poświęcono też bramkarzom, którzy bardziej realistycznie oceniają trajektorię lotu piłki i przy strzałach z rzutu wolnego dają się zmylić rykoszetem. Dalszym usprawnieniom uległy animacje poruszania się zawodników oraz tzw. cieszynki. FIFA 11 umożliwia graczom poprowadzenie wybranej drużyny do zwycięstwa w pojedynczym meczu lub towarzyszenia jej na długiej drodze do sławy w trybie menedżerskim. W grze powraca też tryb Zostań Gwiazdą, w którym wcielamy się w konkretnego zawodnika i stopniowo rozwijamy jego zdolności. Możliwa jest też rywalizacja z innymi graczami przez Internet.

Raven Squad: Operation Hidden Dagger
Akcji 18 sierpnia 2009
Raven Squad: Operation Hidden Dagger to wyprodukowana przez studio Atomic Motion gra akcji łącząca elementy FPS oraz RTS. Gracze kierują poczynaniami oddziału najemników, który próbuje wydostać się z ogarniętej wojną Amazonii. Kluczem do zwycięstwa jest umiejętne wykorzystanie atutów poszczególnych postaci. Poza opcją rozgrywki solowej, gra umożliwia także zabawę w trybie dwuosobowej kooperacji.

The Lord of the Rings: The White Council
RPG prace wstrzymane
The Lord of the Rings: The White Council to nieukończony projekt gry cRPG w realiach tolkienowskiego Śródziemia. Według założeń deweloperów fabuła miała przedstawiać wydarzenia rozgrywające się 80 lat przed wybuchem Wojny o Pierścień, a gracz wcieliłby się w rolę agenta tytułowej Białej Rady. Prace nad grą zostały wstrzymane w 2007 roku.

Odlot!
Akcji 26 maja 2009
Odlot! to utrzymana w humorystycznym klimacie przygodowa gra akcji, bazująca na znakomitym filmie animowanym wytwórni Pixar. Gracz poznaje perypetie skauta Russella i sędziwego Carla Fredricksena, którzy wyruszają w podróż po egzotycznych zakątkach świata. Tytuł wyprodukowany został przez zespół deweloperski studia Heavy Iron.

Dead or Alive 5
Bijatyki 25 września 2012
Piąta część serii zręcznościowych bijatyk Dead or Alive, stworzonej i rozwijanej przez studio Team Ninja. Dead or Alive 5 pozwala wcielić się w ponad dwadzieścia postaci, wśród których mamy zarówno dobrze znanych wojowników, takich jak Ryu Hayabusa i Momiji z cyklu Ninja Gaiden, wojowniczki ninja Kasumi oraz Ayane, zapaśniczkę Tinę, szalonego Zacka, jak i kilkoro nowych bohaterów. Dodatkowo postaci te da się personalizować dzięki wielu strojom do odblokowania. Tradycyjnie gracz bierze udział w dynamicznych pojedynkach, w których kluczem do zwycięstwa jest agresywne przypieranie przeciwnika do ściany oraz przechwytywanie ciosów skierowanych na poszczególne partie ciała. Powraca też flagowy element serii – fizyka biustu wojowniczek. Walki rozgrywają się na wielopoziomowych, trójwymiarowych arenach, których elementy mogą ulec zniszczeniu. Oprócz głównego trybu solowego, wzbogaconego o tło fabularne i końcowego bossa, Dead or Alive 5 oferuje kilkanaście innych wariantów rozgrywki, w tym wieloosobowych.

WWE '12
Sportowe 22 listopada 2011
WWE '12 to czternasta odsłona cyklu symulacji wrestlingu, za której przygotowanie odpowiada ekipa deweloperska studia Yuke's. Gracze mogą wcielić się w swoich ulubionych zapaśników i stanąć do widowiskowych pojedynków wolnej amerykanki. W porównaniu do poprzednich części serii, twórcy zdecydowali się wprowadzić znaczące zmiany w oprawie wizualnej, w tym nowy system animacji "Predator Technology".