zwolnienia / zatrudnienia - sprzęt i technologie

Microsoft planuje kolejne masowe zwolnienia w dziale Xboxa. Mogą objąć całe studia
Adrian Werner, 1 lipca 2025, 13:50
Ostatnie masowe zwolnienia nie wystarczyły firmie Microsoft. Gigant z Redmond ma wkrótce ogłosić kolejną dużą redukcję w dziale Xboxa.

„Nadszedł czas zwolnień”. Aktualnych twórców Bloodlines 2 dosięgnął „topór dyrektora”
Adrian Werner, 24 czerwca 2025, 10:30
W studiu The Chinese Room przeprowadzono zakrojone na dużą skalę zwolnienia. Prace nad Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 mają być niezagrożone.

Katastrofalna premiera MindsEye doprowadziła do poważnych zwolnień w studiu Build A Rocket Boy
Jakub Błażewicz, 23 czerwca 2025, 21:21
Twórcy MindsEye szykują się do poważnych zwolnień, które mogą objąć ponad 100 pracowników studia Build a Rocket Boy.

„Jest nam smutno”. Przeprosiny prezesa niespecjalnie pomogły nowej strzelance, trwa walka o przyszłość Splitgate 2
Jakub Błażewicz, 23 czerwca 2025, 11:56
SplitGate 2 jeszcze musi odzyskać zaufanie graczy, ale na razie studio 1047 Games zwolniło „małą grupę” pracowników.

Najbardziej znana grupa Dungeons & Dragons tworzy własną grę fabularną i pozyskuje dwóch kluczowych pracowników Wizards of the Coast
Maciej Gaffke, 19 czerwca 2025, 05:30
Grupa Critical Role powiększyła się o dwóch specjalistów od D&D, którzy do niedawna pracowali w Wizards of the Coast. Prawdopodobnie pomogą oni stworzyć nową grę wideo.

Nadzorował burzliwe przejęcia i masowe zwolnienia, teraz ustępuje ze stanowiska. Zmiany w Embracer
Marcin Bukowski, 11 czerwca 2025, 12:20
Lars Wingefors rezygnuje z roli prezesa Embracer Group. Za jego kadencji firma przeszła restrukturyzację skutkującą ogromnymi zwolnieniami, zamknięciem studiów i anulowaniem wielu gier.

PlayStation podjęło decyzję, której studio Days Gone mogło się spodziewać. Po ostatniej anulowanej grze nadchodzą cięcia
Adrian Werner, 11 czerwca 2025, 10:00
Znane z Days Gone studio Bend musiało zwolnić 30% załogi. Jednym z powodów jest skasowanie gry-usługi, nad którą pracował zespół.

CD Projekt Red zbroi się przed Wiedźminem 4 i Cyberpunkiem 2. Wielu byłych deweloperów powraca do studia
Jakub Błażewicz, 9 czerwca 2025, 11:08
Dawni pracownicy studia CD Projekt Red wracają do zespołu, który zaczął preprodukcję Cyberpunka 2 i pracuje nad Wiedźminem 4.

Microsoft znów zwalnia na potęgę. Firma ogłosiła największe cięcia od potężnej fali sprzed dwóch lat
Michał Harat, 3 czerwca 2025, 07:43
Microsoft ogłasza masowe zwolnienia – 3% globalnej kadry straci pracę. To może być największa redukcja etatów w firmie od czasu dużej fali cięć z 2023 roku.

Polskie studio People Can Fly zawiesza dwa projekty i zwalnia pracowników
Michał Serwicki, 1 czerwca 2025, 18:32
Szef studia People Can Fly poinformował za pośrednictwem portalu X o wstrzymaniu prac nad dwoma projektami i poważnych zmianach strukturalnych.

Twórcy serii Star Wars Jedi mają „najniższe morale w historii” po decyzji EA
Kamil Kleszyk, 29 maja 2025, 16:53
Ostatnie działania Electronic Arts przyczyniły się do pogorszenia nastrojów nie tylko wśród pracowników Cliffhanger Games, ale u też innych zespołów EA.

EA skasowało grę o Czarnej Panterze i zamyka studio deweloperskie. Firma ogłosiła plany na przyszłość
Marcin Bukowski, 29 maja 2025, 08:18
Electronic Arts przeprowadziło falę zwolnień i anulowało grę Marvel’s Black Panther. W przyszłości firma skupi się przede wszystkim na markach Battlefield, The Sims, Skate i Apex Legends.

Obsidian bez reżyserki Avowed. Weteranka Pillars of Eternity dołącza do studia Netflixa
Jakub Błażewicz, 20 maja 2025, 21:26
Carrie Patel nie pracuje już w studiu Obsidian Entertainment. Reżyserka Avowed miała dołączyć do Netflixa i twórców serii Oxenfree.

„Głupie pieniądze” to główna przyczyna fali zwolnień i zamknięć studiów w branży gier, uważa były szef PlayStation
Adrian Werner, 20 maja 2025, 14:41
Shuhei Yoshida, czyli jeden z twórców potęgi PlayStation, uważa że obecne problemy branży wynikają głównie z lekkomyślnych inwestycji i rynek potrzebuje bardziej realistycznego podejścia, m.in. w kwestii budżetów.

Duże zwolnienia w Electronic Arts. Star Wars Jedi 3 i Apex Legends oczkiem w głowie studia Respawn po tym, jak musiało anulować nową grę Titanfall
Hubert Śledziewski, 29 kwietnia 2025, 21:53
Duże zwolnienia w Electronic Arts szczególnie dotknęły studio Respawn Entertainment, które musiało anulować dwie gry. Twórcy skupią się teraz na serii Star Wars Jedi i strzelance Apex Legends.

Paradox może ucierpieć przez pracę stacjonarną. Ponad 50% pracowników ma rozważać odejście z firmy
Jakub Błażewicz, 25 kwietnia 2025, 14:30
Paradox Interactive to jeden z wielu wydawców powoli odchodzących od pracy zdalnej, ku irytacji wielu pracowników.

Pokemon GO trafiło do twórców Monopoly GO. Niantic potwierdziło transakcję opiewającą na 3,85 mld dolarów
Jakub Błażewicz, 16 kwietnia 2025, 20:18
Studio Niantic potwierdziło informacje o sprzedaży sekcji gamingowej studia za 3,85 miliarda dolarów. Transakcja obejmuje m.in. Pokemon GO.

Ubisoft na dobre zamknął jeden ze swoich oddziałów. Restrukturyzacja firmy zbiera kolejne żniwa
Michał Harat, 4 kwietnia 2025, 20:14
Oddział Ubisoftu w Leamington Spa został oficjalnie zamknięty.

Masowe zwolnienia w Eidos Montreal. To kolejne złe wieści od uznanego dewelopera
Adrian Werner, 1 kwietnia 2025, 10:03
Grupa Embracer znowu zarządziła duże zwolnienia w znanym z ostatnich odsłon serii Deus Ex studiu Eidos Montreal.

Remake legendarnej 32-letniej gry otrzymał wielką aktualizację, która uczyniła go kompletnym. Tymczasem twórcy Myst ogłosili zwolnienia
Kamil Kleszyk, 29 marca 2025, 13:22
Do remake'u uwielbianej gry Myst dodano update wprowadzającą odświeżoną Erę Rime. Informacja o aktualizacji zbiegła się z ogłoszeniem zwolnień w szeregach studia Cyan.

„Wielka trójka” budzi obawy pracowników Ubisoftu. Uspokajający ton wydawcy to ich zdaniem za mało
Jakub Błażewicz, 28 marca 2025, 10:56
Umowa z Tencentem ma otworzyć nowy rozdział dla Ubisoftu, ale część pracowników obawia się, czy aby nie obejdzie się on bez nich.

Twórcy Tomb Raidera przekazali smutne wieści mimo ciepłego przyjęcia remasterów przygód Lary Croft
Adrian Werner, 27 marca 2025, 09:47
Ciepłe przyjęcie remasterów wczesnych odsłon serii Tomb Raider nie uchroniło studia Crystal Dynamics przed zwolnieniami.

Weterani Bethesdy i Obsidianu musieli mocno ograniczyć swój nowy projekt, by przetrwać. „Została nas garstka”, twierdzą twórcy Wyrdsong
Adrian Werner, 18 marca 2025, 13:00
Twórcy gry Wyrdsong popadli w tarapaty finansowe. Wymusiło to mocną zmianę koncepcji gry oraz zwolnienie większości pracowników.

Chernobylite 2 nie spełniło oczekiwań. Twórcy RPG akcji z otwartym światem zwolnili 15 osób i zapowiedzieli zmiany w rozwoju gry
Marcin Bukowski, 17 marca 2025, 08:44
Premiera Chernobylite 2: Exclusion Zone we wczesnym dostępie nie poszła po myśli twórców. The Farm 51 ogłosiło redukcję zatrudnienia i skupienie się na elementach najbardziej wyczekiwanych przez graczy.

Firaxis zatrudniło twórcę nieoficjalnych poprawek UI Civ 7. Gracze gratulują i liczą, że moder przyrządzi im „najlepszą Cywilizację wszech czasów”
Jakub Błażewicz, 6 marca 2025, 12:05
Moder Sukritact stworzył już nieoficjalne poprawki interfejsu Sid Meier's Civilization 7. Teraz dołączył do Firaxis Games, ku entuzjastycznej reakcji graczy.

„Ludzie dzielą się znalezionymi błędami, ale nikt już nie pracuje nad patchami”. Twórcy „niepotrzebnego” remastera Until Dawn „praktycznie zostali zamknięci”
Maciej Gaffke, 5 marca 2025, 21:19
Studio Ballistic Moon, które odpowiada za remaster Until Dawn, miało zostać praktycznie zamknięte. Byli pracownicy mówią, że nikt już nie tworzy łatek do horroru.

Zwolnienia w PlayStation. Redukcja może mieć związek z nagłym zwrotem w planach wydawniczych firmy
Marcin Bukowski, 5 marca 2025, 12:45
Sony zwolniło wielu pracowników w PlayStation Visual Arts. Jest to pokłosie niedawnego anulowania projektów m.in. od Bend Studio czy Bluepoint Games.

Prosty sposób na biznes szefa NetEase: jeśli gra sobie nie radzi, jest „agresywnie i zdecydowanie” kasowana
Adrian Werner, 26 lutego 2025, 14:26
Szef firmy NetEase skomentował ostatnie cięcia wydatków, które zaowocowały m.in. zwolnieniem jednego z zespołów odpowiedzialnych za Marvel Rivals.

Twórcy Śródziemia: Cienia Mordoru i FEAR zostali zamknięci przez Warner Bros. Games. Anulowano też Wonder Woman, grę, która pochłonęła już 100 mln dolarów
Maciej Gaffke, 25 lutego 2025, 21:03
Firma Warner Bros. Games zamknęła trzy swoje studia. Anulowano także grę Wonder Woman, która była w produkcji od kilku lat.

Więcej studiów może ucierpieć w wyniku „dramatycznych decyzji” wydawcy Marvel Rivals. Na liście jest polski deweloper
Michał Harat, 23 lutego 2025, 13:03
W obliczu trwającej restrukturyzacji w firmie NetEase ucierpieć może „ponad tuzin” studiów deweloperskich, w tym m.in. Quantic Dream.

Dramatyczne decyzje i masowe zwolnienia. NetEase stoi w obliczu dużego kryzysu, pracownicy obwiniają prezesa, który nie gra w gry i ocenia je w kilka sekund
Michał Harat, 21 lutego 2025, 20:30
Bloomberg opublikował raport, z którego wynika, że CEO firmy NetEase, William Ding, podjął w przeciągu ostatniego roku serię „dramatycznych” decyzji. Szeroko zakrojona reorganizacja zarządzona przez Dinga martwi niektórych jego pracowników.

„Byłoby to przejawem słabego przywództwa”. Szef amerykańskiego oddziału twórców Marvel Rivals został zwolniony wraz z resztą zespołu
Michał Harat, 20 lutego 2025, 16:52
Deweloper odpowiedzialny za kierowanie amerykańskim zespołem wspomagającym prace nad Marvel Rivals również stracił pracę w wyniku ostatnich zwolnień przeprowadzonych przez NetEase Games.
![Zwolnienie współtwórców Marvel Rivals było „trudną decyzją” podjętą „w celu optymalizacji wydajności rozwoju gry” [Aktualizacja: 40 milionów graczy MR]](/i/w/h1/720_477655988.jpg)
Zwolnienie współtwórców Marvel Rivals było „trudną decyzją” podjętą „w celu optymalizacji wydajności rozwoju gry” [Aktualizacja: 40 milionów graczy MR]
Jakub Błażewicz, 20 lutego 2025, 12:20
Twórcy Marvel Rivals pokazali nowości i zmiany zmierzające do gry w drugiej połowie 1. sezonu, podczas gdy NetEase tłumaczy się z ostatnich zwolnień.

PlayStation Polska mierzy się z masowymi zwolnieniami. Rysław wyjaśnia, czy likwidacja oddziału wpłynie na polskie wersje językowe gier (plotka)
Marcin Bukowski, 20 lutego 2025, 11:36
Z PlayStation Polska mieli zostać zwolnieni kluczowi pracownicy, a nad całym oddziałem grozić ma widmo likwidacji. Ryszard Chojnowski wyjaśnia, czy wpłynie to negatywnie na rodzime lokalizacje gier japońskiego giganta.

Ojciec Path of Exile „po cichu” odszedł z Grinding Gear Games, studia, które współzałożył
Kamil Kleszyk, 19 lutego 2025, 21:22
Wygląda na to, że współtwórca Path of Exile, Chris Wilson, zrezygnował z funkcji prezesa Grinding Gear Games.

Nie wydali jeszcze żadnej gry, a już zwalniają. Nowe studio twórcy serii Just Cause poniosło „niefortunną porażkę”
Marcin Bukowski, 19 lutego 2025, 13:11
W studiu założonym przez współtwórcę serii Just Cause dojdzie do redukcji zatrudnienia. Nie wiemy, ile osób pożegna się z pracą.

Wszyscy amerykańscy twórcy Marvel Rivals zostali zwolnieni na dzień przed powrotem Overwatch 2 do Chin. „To bardzo dziwna branża”
Maciej Gaffke, 18 lutego 2025, 21:16
Firma NetEase zwolniła zespół współodpowiedzialny za Marvel Rivals. Gracze są zszokowani decyzją chińskiego studia, co udowadniają w negatywnych opiniach na Steamie.

Prace nad Crysis 4 zostały wstrzymane. Studio Crytek zwalnia pracowników
Marcin Bukowski, 12 lutego 2025, 12:39
Ze studiem Crytek pożegna się około 60 pracowników. Twórcy Crysisa poinformowali również o wstrzymaniu prac nad kolejną odsłoną serii.

Masowe zwolnienia w Hi-Rez Studios. Deweloper kończy rozwój trzech gier, by w pełni skupić się na jednej - Smite 2
Adrian Werner, 7 lutego 2025, 12:35
Studio Hi-Rez przeprowadziło masowe zwolnienia. Ich skutkiem będzie zaprzestanie rozwoju trzech gier, w tym pierwszego Smite.

Główny scenarzysta Fallout: New Vegas powrócił do Obsidianu po 14 latach. Nie wyjawił, co stworzy, ale zapewnił, że „to nie Fallout: New Vegas 2”
Kamil Kleszyk, 1 lutego 2025, 12:17
Po spędzeniu prawie 15 lat na tworzeniu gier dla innych ekip, główny scenarzysta Fallout: New Vegas – John Gonzalez – powrócił do studia Obsidian. Deweloper będzie pełnił rolę reżysera kreatywnego.

Electronic Arts tak mocno zawiodło się na Dragon Age: The Veilguard, że zmniejszyło BioWare do „mniej niż 100 osób”
Jakub Błażewicz, 1 lutego 2025, 10:55
Z ponad 200 deweloperów w BioWare pozostała mniej niż setka, a ostatnie informacje wskazują, że może to nie być tymczasowa „restrukturyzacja”.

Wydawca Baldur's Gate 3 skrytykował decydentów EA i BioWare. „Na pirackim statku wyrzuciliby za burtę kapitana”
Marcin Bukowski, 31 stycznia 2025, 09:14
Michael Douse z Larian Studios skomentował zwolnienia w studiu BioWare. Uważa, że doszło do nich za szybko, a konsekwencje powinny ponosić też osoby postawione wyżej, na decyzyjnych stanowiskach.

BioWare opuszczają kolejni deweloperzy. Pracy szukają scenarzyści, producenci i projektanci
Marcin Bukowski, 30 stycznia 2025, 11:57
Ogłoszona przez Electronic Arts restrukturyzacja studia BioWare kryła pod sobą zwolnienia pracowników.

Główny projektant klas w Diablo 4 odchodzi z Blizzarda. „Cóż to była za długa, dziwna podróż”
Jakub Błażewicz, 29 stycznia 2025, 10:50
Diablo 4 rozstało się z dotychczasowym głównym projektantem klas, który opuścił sutido Blizzard Entertainment po 15 latach.
![Ubisoft zamyka jeden ze swoich oddziałów i zwalnia prawie 200 osób [Aktualizacja]](/i/w/h1/720_475700431.jpg)
Ubisoft zamyka jeden ze swoich oddziałów i zwalnia prawie 200 osób [Aktualizacja]
Zuzanna Domeradzka, 28 stycznia 2025, 13:36
Firma Ubisoft zamknęła jeden ze swoich brytyjskich oddziałów i zwolniła prawie 200 pracowników. To część większej restrukturyzacji, spowodowanej trudną sytuacją finansową giganta.

Studio Phoenix Labs zwolni większość pracowników dwa lata po kontrowersyjnym przejęciu. „Jestem tak wściekły na właścicieli, że aż brak mi słów”
Adrian Werner, 28 stycznia 2025, 10:30
Studio Phoenix Labs ogłosiło masowe zwolnienia. Z pracą pożegna się większość pracowników. Byli deweloperzy i gracze za ten stan rzeczy winią firmę Forte, która przejęła zespół dwa lata temu.

Dał graczom serie Marvel’s Spider-Man, Spyro i Ratchet & Clank, stojąc na czele Insomniac Games przez 30 lat. Legendarny Ted Price odchodzi na emeryturę
Maciej Gaffke, 23 stycznia 2025, 18:46
Studio Insomniac Games zapowiedziało wielkie roszady w kierownictwie. Założyciel firmy, Ted Price, po 30 latach pracy postanowił odejść na emeryturę, powierzając przedsiębiorstwo trzem weteranom.

Z zespołu twórców Dragon Age: The Veilguard odchodzi kluczowy deweloper. Corinne Busche opuści firmę w przeciągu kilku tygodni
Marcin Bukowski, 17 stycznia 2025, 18:58
Reżyserka Dragon Age: The Veilguard opuszcza BioWare. Corinne Busche jest związana z Electronic Arts od 18 lat.

Dobre oceny nie przełożyły się na wysoką sprzedaż gry. Twórcy MechWarrior 5: Clans padli ofiarą zwolnień
Jakub Błażewicz, 13 stycznia 2025, 11:59
Grupa Enad Global 7 likwiduje zespół Toadman Interactive i przeprowadza kolejną falę zwolnień u twórców zwolnień u twórców MechWarrior 5: Clans oraz MechWarrior 5: Mercenaries.

Porażka Suicide Squad odbija się Rocksteady Studios czkawką. Studio dotknęły kolejne zwolnienia
Adrian Werner, 8 stycznia 2025, 10:04
W odpowiedzialnym za Suicide Squad: Kill The Justice League studiu Rocksteady przeprowadzono drugie w ciągu kilku miesięcy zwolnienia.