wyniki finansowe - sprzęt i technologie (3)

Hogwarts Legacy i PS5 ratują europejski rynek gier
Adrian Werner, 19 kwietnia 2023, 09:54
W pierwszym kwartale tego roku Hogwarts Legacy uratowało europejski rynek gier przed wielkimi spadkami. Z kolei PlayStation 5 było jedyną konsolą, której sprzedaż wzrosła w minionych miesiącach.

Ile osób zatrudnia CD Projekt? Ile przychodu czerpie z Polski? Nowe dane
Michał Ciężadlik, 6 kwietnia 2023, 17:55
Firma CD Projekt podzieliła się z opinią publiczną nowymi wewnętrznymi danymi. Dzięki temu dowiedzieliśmy się m.in., ile osób pracuje dla „Redów” lub jak stoją różne sprawy finansowe.

Capcom przeżywa złoty okres, firma zarabia miliony i szaleje na giełdzie
Adrian Werner, 4 kwietnia 2023, 10:45
Dzięki Resident Evil 4 ceny akcji firmy Capcom sięgnęły rekordowego poziomu. Analitycy przewidują imponujące wyniki sprzedaży remake’u.

Wiemy, kiedy Cyberpunk 2077: Phantom Liberty odkryje swoje sekrety
Zuzanna Domeradzka, 30 marca 2023, 20:06
CD Projekt opublikował wyniki finansowe za cały rok 2022 – drugi, jak się okazuje, najlepszy rok w historii firmy. Wiemy też, kiedy wystartuje kampania marketingowa dodatku do Cyberpunka 2077, Phantom Liberty.

Gry mobilne w odwrocie, polski producent potwierdza
Adrian Werner, 30 marca 2023, 11:25
Rynek gier mobilnych przechodzi ciężki okres, co dobrze obrazują problemy jednej z polskich firm specjalizujących się tworzeniu produkcji na smartfony i tablety.

Inflacja nas nie powstrzymała, na gry ciągle wydajemy grube miliardy
Wiktor Szczęsny, 17 marca 2023, 09:24
Rynek gier wciąż przyciąga graczy i ich portfele, ale w 2022 roku osiągnięte wyniki okazały się nieco mniejsze niż wcześniej.

Jak radzą sobie giganci branży gier wideo? Analizujemy 2022 rok w ich wykonaniu
Maciej Jałowiec, 11 marca 2023, 11:45
Początek marca to dobry moment na finansowe podsumowanie branży gier w 2022 roku. Najwięksi producenci notowani na światowych giełdach dopiero co opublikowali swoje wyniki za ostatni kwartał kalendarzowy.

Ubisoft planuje tworzyć mniej gier; ma jeszcze jedną niespodziankę na ten rok
Hubert Śledziewski, 16 lutego 2023, 22:35
Według najnowszego raportu finansowego Ubisoftu firmie nie wiedzie się tak źle, jak zdawała się sugerować. Co więcej, Francuzi mają ponoć asa w rękawie w postaci niezapowiedzianej dotąd gry AAA. Jej premiera ma się odbyć w ciągu roku.

Polacy pomogli Szwedom, Embracer z dużym wzrostem zysków
Jakub Tarchała, 16 lutego 2023, 10:30
Szwedzka grupa Embracer może uznać trzeci kwartał 2022 roku fiskalnego za bardzo udany – odnotowane zyski można liczyć w miliardach złotych, do czego przyczyniła się także polska gra Evil West.

Gigantyczna strata Robloxa, liczby robią piorunujące wrażenie
Wiktor Szczęsny, 16 lutego 2023, 09:48
Poznaliśmy najnowsze wyniki Robloxa – platformy przyciągającej miliony graczy na całym świecie. Najnowszy raport firmy to źródło wielu ciekawych i nierzadko zaskakujących informacji.

Dwa hity napędziły wyniki Activision Blizzard, firma idzie pod prąd i nie zwolni ludzi
Zuzanna Domeradzka, 7 lutego 2023, 18:09
Poznaliśmy wyniki finansowe Activision Blizzard za zeszły rok. Udział w ich osiągnięciu miały m.in. Overwatch 2 i Call of Duty: Modern Warfare II.

Nintendo Switch z wielkim osiągnięciem, liczba graczy rośnie
Sonia Selerska, 7 lutego 2023, 14:46
Switch zostawił w tyle PlayStation 4 na liście najlepiej sprzedających się konsol w historii. Liczba użytkowników platformy rośnie jak na drożdżach.

Take-Two ze stratą, firma szuka oszczędności; Marvel's Midnight Suns bez sukcesu
Adrian Werner, 7 lutego 2023, 11:24
Porażki Marvel's Midnight Suns, PGA Tour 2K23 oraz New Tales from the Borderlands odbiły się mocno na wynikach finansowych firmy Take-Two. W odpowiedzi wydawca planuje wdrożenie planu oszczędnościowego.

Square Enix jest na dużym minusie względem 2021 roku
Kamil Kleszyk, 4 lutego 2023, 12:54
Z najnowszego raportu finansowego Square Enix dowiadujemy się, że firma zanotowała znaczny spadek zysków względem poprzedniego roku. Wydawca nie zamierza się jednak załamywać i zapowiada, że pracuje nad kolejnymi wysokobudżetowymi grami (w tym nowymi markami).

Dwarf Fortress zarobiło miliony po wejściu na Steam
Michał Ciężadlik, 2 lutego 2023, 14:42
Wsparcie fanów dla Dwarf Fortress wydaje się nie mieć granic. Na początku grudnia gra trafiła na Steama – od tego czasu gracze wsparli ją niebotyczną sumą pieniędzy.

Xbox zanotował gorszy okres, Microsoft tłumaczy spadki
Adrian Werner, 25 stycznia 2023, 12:42
Miniony kwartał nie był najlepszy dla firmy Microsoft. Gorsze wyniki odnotowano m.in. w dziale gier.

CD Projekt z lepszą wyceną na giełdzie niż Ubisoft
Jakub Błażewicz, 13 stycznia 2023, 12:52
Grupa CD Projekt znów jest warta więcej na giełdzie niż Ubisoft. Pytanie tylko, czy to bardziej sukces Polaków, czy raczej porażka Ubisoftu?

Europa w dołku, sprzedaż gier spadła o 7%
Adrian Werner, 12 stycznia 2023, 14:30
Poznaliśmy wyniki europejskiego rynku gier za 2022 rok. Sprzedaż gier spadła, ale za to gracze chętniej kupowali nowe produkcje.

Ubisoft w kryzysie, wielki wydawca miał zostać wyśmiany
Sonia Selerska, 12 stycznia 2023, 13:25
Opóźnienie premiery Skull and Bones otworzyło puszkę pandory Ubisoftu. Zmarnowane pieniądze, odmowy fuzji, strach inwestorów - to tylko część z problemów francuskiej firmy.

Ubisoft zaciska pasa, kasuje trzy gry i znów opóźnia Skull and Bones
Agnieszka Adamus, 11 stycznia 2023, 20:16
Ubisoft jest rozczarowany sprzedażą swoich ostatnich gier, więc szuka oszczędności, skupia się na największych markach i kasuje trzy niezapowiedziane projekty. Dodatkowo przesunął premierę Skull and Bones - już po raz szósty...

„Uśmiercili” grę 2 miesiące po premierze; sprzedaż nie spełniła oczekiwań
Marcin Przała, 10 stycznia 2023, 12:08
Symulator wyścigów Formuły 1 zaliczył kiepski debiut. Produkcja studia Frontier Developments spisała się pod względem finansowym gorzej, niż oczekiwano. Twórcy za słabą sprzedaż gry winią „wrażliwość graczy na cenę”.

Polacy uzupełniają swoje kolekcje hitów Sony - top 10 PL
Adrian Werner, 30 grudnia 2022, 12:54
W 50. tygodniu 2022 roku w Polsce najlepiej sprzedawały się takie gry, jak FIFA 22, Ghost of Tsushima, God of War: Ragnarok czy The Last of Us: Part II.

Największe hity 2022 roku na Steam
Adrian Werner, 30 grudnia 2022, 09:34
Valve podsumowało mijający rok na Steamie. Dowiedzieliśmy się jakie produkcje zarobiły najwięcej, jak również jakie cieszyły się największą popularnością.

Need for Speed trzyma się w Polsce mocno - top 10 PL
Adrian Werner, 27 grudnia 2022, 13:03
W 49. tygodniu roku w Polsce najlepiej sprzedawały się takie gry, jak FIFA 23, Red Dead Redemption 2, God of War: Ragnarok, GTA 5 czy seria Need for Speed.

Już prawie nikt nie kupuje gier w pudełkach na PC; branża na minusie w 2022
Zuzanna Domeradzka, 20 grudnia 2022, 18:32
Rynek gier na PC w 2022 roku uzyskał wyższy przychód niż w poprzednim. Mimo to gracze wciąż wydają więcej na tytuły mobilne, a cała branża growa jest na minusie. Zobaczcie podsumowanie tego roku na podstawie dostępnych danych analitycznych.

Czekali na sukces gry 20 lat, zostali milionerami i nikt nie ma im tego za złe
Adrian Werner, 13 grudnia 2022, 10:31
Komercyjne Dwarf Fortress uczyniło twórców gry milionerami. Zamierzają oni oszczędnie wydawać te pieniądze, gdyż mają w planach rozwijanie gry przez długie lata, a być może nawet do końca życia.

Wiedźmin 4 przyspiesza, Cyberpunk 2077 zwalnia - nowy raport CDP
Agnieszka Adamus, 28 listopada 2022, 19:45
Wyniki finansowe grupy CD Projekt RED za trzeci kwartał 2022 roku dają do zrozumienia, że rozwój Cyberpunka 2077 zwalnia. Coraz większe fundusze idą za to na Wiedźmina 4.

Rynek gier traci mimo wzrostu liczby graczy; wiemy, co może być powodem
Wiktor Szczęsny, 22 listopada 2022, 10:00
Branża gamingowa w ciągu ostatnich dwóch lat znacząco zwiększyła swoje zasięgi. W efekcie graczy z roku na rok jest coraz więcej. Jednocześnie wartość rynku w 2022 roku istotnie się skurczyła. Sytuacja zatem nie jest prosta.

Lepiej opóźnić, niż ponieść porażkę; to klucz do sukcesu Take-Two
Zuzanna Domeradzka, 8 listopada 2022, 17:58
Wraz z udostępnieniem przewidywań wyników finansowych Take-Two na najbliższy rok głos zabrał prezes firmy. Według niego opóźnienia gier wcale nie są takie złe.

Japonia pokazała siłę, rynek PC podwoił tam swoją wartość w 3 lata
Adrian Werner, 7 listopada 2022, 11:39
Gry pecetowe coraz lepiej radzą sobie w Japonii. W ciągu kilku lat przychody z nich wzrosły dwukrotnie.

Diablo Immortal żyłą złota dla Blizzarda; jak tu nie robić takich gier
Krzysiek Kalwasiński, 3 listopada 2022, 17:00
Diablo Immortal w kilka miesięcy od premiery wygenerowało ogromne zyski dla Blizzarda i NetEase. Nic dziwnego, że produkcji w podobnym modelu biznesowym przybywa.

Alan Wake 2 bez niespodzianek, Remedy realizuje założenia
Kamil Kleszyk, 2 listopada 2022, 15:58
Studio Remedy ujawniło najnowszy raport finansowy. Dowiedzieliśmy się z niego m.in., na jakim etapie prac znajdują się aktualne projekty fińskiego zespołu. Niestety, na efekty przyjdzie nam trochę poczekać.

Total War to potężna seria, mamy nowe dane sprzedaży
Jakub Błażewicz, 28 października 2022, 12:13
Raport finansowy firmy SEGA nie pozostawia wątpliwości: Sonic to wciąż maskotka firmy, ale Total War pozostaje jedną z najpopularniejszych serii wydawcy.

Xbox Series S chwalony przez Microsoft, konsola i Game Pass napędzają sprzedaż
Sonia Selerska, 26 października 2022, 13:20
Podsumowanie pierwszego kwartału 2023 roku fiskalnego oraz najnowsze wypowiedzi CEO Microsoftu pokazują kierunek, ku któremu zmierza Xbox. Gigant bije kolejne rekordy, stawiając wartość usług i konsol ponad gry.

Tencent stracił setki miliardów dolarów, chiński gigant się chwieje
Zuzanna Domeradzka, 22 października 2022, 13:33
Największy chiński gigant technologiczny został prześcignięty w swojej ojczyźnie. Tencent stracił w ostatnich latach ponad 650 miliardów dolarów.

Xbox Game Pass przynosi mnóstwo pieniędzy, znamy kwotę
Kamil Kleszyk, 10 października 2022, 09:51
Microsoft ujawnił brazylijskim urzędnikom wpływy, jakie firma generuje z subskrypcji Xbox Game Pass. Kwota robi wrażenie.

CD Projekt RED szykuje ofensywę, next-genowy Cyberpunk 2077 napędza firmę
Jakub Błażewicz, 7 września 2022, 18:50
Pierwsza połowa 2022 roku okazała się całkiem udana dla CD Projektu, który obecnie skupia się na nowych projektach oraz aktualizacji Wiedźmina 3 na PS5 i XSX/S.

Oto potęga free-to-play; darmowa gra zarobiła najwięcej w lipcu w USA
Kamil Kleszyk, 20 sierpnia 2022, 11:25
Ostatnie miesiące dla korporacji Warner Bros. to pasmo ciągłych porażek. Pocieszeniem dla firmy z pewnością może być niebywały sukces gry MultiVersus. Darmowa bijatyka wyprzedziła m.in. Elden Ring pod kątem zarobków w lipcu w USA.

Elden Ring nie zwalnia i zarabia fortunę dla wydawcy
Jakub Błażewicz, 18 sierpnia 2022, 14:30
Elden Ring nadal trafia na rynek w milionach egzemplarzy, co zapewniło firmie Bandai Namco znakomite wyniki finansowe na początek nowego roku fiskalnego.

80 tys. nowych graczy dziennie; PUBG radzi sobie świetnie
Adrian Werner, 14 sierpnia 2022, 06:57
Model free-to-play mocno przysłużył się PUBG: Battlegrounds. Gra zyskuje średnio 80 tys. nowych graczy dziennie.

Polacy kupują praktycznie tylko gry Rockstara i EA - top 10 PL
Adrian Werner, 9 sierpnia 2022, 14:14
W 30. tygodniu tego roku w Polsce w top 10 największych bestsellerów tylko dwie gry nie było opatrzone logiem Rockstar Games lub EA.

Dla Take-Two pudełka nie istnieją, a Zynga goni Rockstara
Adrian Werner, 9 sierpnia 2022, 13:27
Z raportu finansowego Take-Two Interactive wyłania się obraz firmy w pełni koncentrującej się na dystrybucji cyfrowej i mikropłatnościach.

Kot i Człowiek-Pająk wciąż nie dają szans rywalom na Steamie
Adrian Werner, 8 sierpnia 2022, 10:36
Miniony tydzień nie przyniósł dużych zmian na liście bestsellerów Steam. Nadal dominowały gry Stray oraz Marvel's Spider-Man. Dzięki dużym przecenom do top 10 powróciło także kilka starszych projektów.

Wyniki Nintendo to po prostu brak słów; Japończycy są bezkonkurencyjni
Przemysław Dygas, 3 sierpnia 2022, 11:11
Nintendo podzieliło się wynikami sprzedaży Switcha oraz gier stworzonych z myślą o tej konsoli. Przedstawione liczby robią wrażenie.

EA zarabia krocie na grach-usługach. Apex Legends Mobile przebiło oczekiwania
Adrian Werner, 3 sierpnia 2022, 09:03
EA pochwaliło się wynikami finansowymi. Większość biznesu firmy stanowią obecnie gry-usługi, ale wydawca podkreśla wagę produkcji singleplayer w swojej strategii rozwoju.

Diablo Immortal przyspiesza i zarabia coraz więcej; to „zasługa” Chin
Kamil Kleszyk, 28 lipca 2022, 19:00
Diablo Immortal za nic ma krytykę. Produkcja, którą wielu znienawidziło za wszechobecne mikropłatności, stała się prawdziwą maszynką do zarabiania pieniędzy. Po premierze w Chinach gra Blizzarda przebiła „magiczną” barierę 100 milionów dolarów przychodów.

65 miliardów dolarów w pół roku, rynek mobilny bije rekord
Jakub Błażewicz, 14 lipca 2022, 11:13
Rynek mobilny zwolnił, ale i tak pobił kolejny rekord. Użytkownicy (w tym gracze) wciąż wydają miliardy dolarów na aplikacje w App Store i Google Play.

Gracze płaczą, ale płacą; Diablo Immortal zarabia miliony dolarów
Jakub Błażewicz, 4 lipca 2022, 16:52
Diablo Immortal tonie w morzu krytyki, ale i pieniędzy. Po miesiącu gra nadal zarabia dla firmy Blizzard Entertainment milion dolarów dziennie.

Steam ma nowy hit, wielki powrót gry o łowcach
Adrian Werner, 4 lipca 2022, 11:38
Monster Hunter: Rise – Sunbreak okazało się wielkim przebojem na Steamie, wynosząc podstawową wersję gry na nowe poziomy popularności.

Capcom zachwycony siłą Steam i rynku PC
Adrian Werner, 30 czerwca 2022, 10:54
Firma Capcom pochwaliła się imponującym wzrostem sprzedaży gier na PC.