Lepiej opóźnić, niż ponieść porażkę; to klucz do sukcesu Take-Two

Wraz z udostępnieniem przewidywań wyników finansowych Take-Two na najbliższy rok głos zabrał prezes firmy. Według niego opóźnienia gier wcale nie są takie złe.

Zuzanna Domeradzka

6
Lepiej opóźnić, niż ponieść porażkę; to klucz do sukcesu Take-Two, źródło grafiki: store.2k.com.
Lepiej opóźnić, niż ponieść porażkę; to klucz do sukcesu Take-Two Źródło: store.2k.com.

Firma Take-Two Interactive podzieliła się niedawno zaktualizowanymi prognozami wyników finansowych na rok fiskalny 2023. Okazuje się, że przewidywane przychody mogą wynieść od 5,4 do 5,5 miliarda dolarów, a nie od 5,8 do 5,9 miliarda, jak oczekiwano wcześniej. Prezes firmy, Strauss Zelnick, w rozmowie z mediami wypowiedział się w tej sprawie.

Klucz do sukcesu Take-Two?

Prognozy okazują się niższe głównie przez nabytego przez Take-Two mobilnego dewelopera Zyngę. Szacuje się, że generowane przezeń przychody mogą stanowić aż 45 procent sprzedaży netto firmy. Według Zelnicka wynika to z tego, iż ludzie wydają aktualnie mniej pieniędzy na gry mobilne.

Mimo to prezes Take-Two twierdzi, że firma ma wysokie wymagania odnośnie jakości wypuszczanych produkcji. Nie miała ona żadnej rozczarowującej premiery w ostatnich latach – przynajmniej „jak pamięta” Zelnick.

Ciekawą kwestią jest też poruszony przez niego temat opóźnień gier:

Jeśli musiałbym wybrać, to zdecydowanie wolałbym sytuację, w której musielibyśmy dokonać pewnych opóźnień [...]. Wybiorę tę opcję każdego dnia, jeśli w przeciwnym wypadku czeka nas porażka. To jest kluczem do sukcesu. Mieliśmy już problemy [z opóźnieniami – dop. red.] i ostatecznie zawsze warto było czekać.

Według Zelnicka cel więc uświęca środki; małe opóźnienia nie mają znaczenia wobec lepszego efektu końcowego.

A przypomnijmy, że Take-Two miało w ostatnim czasie sporo opóźnień. Przesunięcia dotyczyły m.in. symulatora Kerbal Space Program 2 (na ten moment ma zadebiutować 24 lutego we wczesnym dostępie) czy taktycznego RPG Marvel’s Midnight Suns (na PC i konsolach obecnej generacji pojawi się 2 grudnia, premiera na resztę platform planowana jest na 2023 rok).

Plany wydawnicze firmy

Strauss Zelnick zdradził również, że Take-Two ma w planach wydać w niedalekiej przyszłości aż 87 gier, z czego znaczna część to tytuły mobilne:

  1. 24 gry z kategorii „Immersive Core” (czyli takie oferujące dziesiątki godzin rozgrywki, jak GTA V czy Red Dead Redemption 2);
  2. 10 gier niezależnych;
  3. 28 gier mobilnych;
  4. 7 gier typu „Mid-Core” (czyli nieco mniejsze od tych „Immersive Core”, jak np. New Tales from the Borderlands);
  5. 8 nowych wersji gier, które już kiedyś wyszły.

Niedługo zapewne okaże się, ilu z tych produkcji Take-Two zdecyduje się opóźnić premierę.

  1. Take-Two Interactive - oficjalna strona

6

Zuzanna Domeradzka

Autor: Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

Brutalny Franko 2 daje się ocenzurować na ostatniej prostej; nowy trailer

Następny
Brutalny Franko 2 daje się ocenzurować na ostatniej prostej; nowy trailer

Niby płatna gra, a pozwala mi pograć ponad 100 godzin za darmo

Poprzedni
Niby płatna gra, a pozwala mi pograć ponad 100 godzin za darmo

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl