Lepiej opóźnić, niż ponieść porażkę; to klucz do sukcesu Take-Two

Wraz z udostępnieniem przewidywań wyników finansowych Take-Two na najbliższy rok głos zabrał prezes firmy. Według niego opóźnienia gier wcale nie są takie złe.

Zuzanna Domeradzka

Lepiej opóźnić, niż ponieść porażkę; to klucz do sukcesu Take-Two, źródło grafiki: store.2k.com.
Lepiej opóźnić, niż ponieść porażkę; to klucz do sukcesu Take-Two Źródło: store.2k.com.

Firma Take-Two Interactive podzieliła się niedawno zaktualizowanymi prognozami wyników finansowych na rok fiskalny 2023. Okazuje się, że przewidywane przychody mogą wynieść od 5,4 do 5,5 miliarda dolarów, a nie od 5,8 do 5,9 miliarda, jak oczekiwano wcześniej. Prezes firmy, Strauss Zelnick, w rozmowie z mediami wypowiedział się w tej sprawie.

Klucz do sukcesu Take-Two?

Prognozy okazują się niższe głównie przez nabytego przez Take-Two mobilnego dewelopera Zyngę. Szacuje się, że generowane przezeń przychody mogą stanowić aż 45 procent sprzedaży netto firmy. Według Zelnicka wynika to z tego, iż ludzie wydają aktualnie mniej pieniędzy na gry mobilne.

Mimo to prezes Take-Two twierdzi, że firma ma wysokie wymagania odnośnie jakości wypuszczanych produkcji. Nie miała ona żadnej rozczarowującej premiery w ostatnich latach – przynajmniej „jak pamięta” Zelnick.

Ciekawą kwestią jest też poruszony przez niego temat opóźnień gier:

Jeśli musiałbym wybrać, to zdecydowanie wolałbym sytuację, w której musielibyśmy dokonać pewnych opóźnień [...]. Wybiorę tę opcję każdego dnia, jeśli w przeciwnym wypadku czeka nas porażka. To jest kluczem do sukcesu. Mieliśmy już problemy [z opóźnieniami – dop. red.] i ostatecznie zawsze warto było czekać.

Według Zelnicka cel więc uświęca środki; małe opóźnienia nie mają znaczenia wobec lepszego efektu końcowego.

A przypomnijmy, że Take-Two miało w ostatnim czasie sporo opóźnień. Przesunięcia dotyczyły m.in. symulatora Kerbal Space Program 2 (na ten moment ma zadebiutować 24 lutego we wczesnym dostępie) czy taktycznego RPG Marvel’s Midnight Suns (na PC i konsolach obecnej generacji pojawi się 2 grudnia, premiera na resztę platform planowana jest na 2023 rok).

Plany wydawnicze firmy

Strauss Zelnick zdradził również, że Take-Two ma w planach wydać w niedalekiej przyszłości aż 87 gier, z czego znaczna część to tytuły mobilne:

  1. 24 gry z kategorii „Immersive Core” (czyli takie oferujące dziesiątki godzin rozgrywki, jak GTA V czy Red Dead Redemption 2);
  2. 10 gier niezależnych;
  3. 28 gier mobilnych;
  4. 7 gier typu „Mid-Core” (czyli nieco mniejsze od tych „Immersive Core”, jak np. New Tales from the Borderlands);
  5. 8 nowych wersji gier, które już kiedyś wyszły.

Niedługo zapewne okaże się, ilu z tych produkcji Take-Two zdecyduje się opóźnić premierę.

  1. Take-Two Interactive - oficjalna strona
Podobało się?

6

Zuzanna Domeradzka

Autor: Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2022-11-08
18:09

ImFilip Pretorianin

ImFilip

Cheap marketing GOOO...!!!

Komentarz: ImFilip
2022-11-08
18:15

Cainoor Legend

Cainoor

Jeśli ma się duzo i dobry przepływ gotówki to spoko, można sobie przeczekać drobne opóźnienia. Nie każdy jednak ma taka komfortowa sytuacje

Komentarz: Cainoor
2022-11-08
18:51

zanonimizowany1365918 Pretorianin

Z tym GTA Trilogy im chyba coś nie pykło <:

Jednak z tych tzw. oczywistych oczywistości to zdecydowanie lepiej poczekać na coś dłużej i wiedzieć, że będzie to dobre niż mieć wcześniej i być testerem, który jeszcze zapłacił...

Komentarz: zanonimizowany1365918
2022-11-09
09:11

Szlugi12 Senator

Szlugi12

Na reddicie pisali ze GTA Trilogy na steam powinno wrócić listopad/grudzień, cały czas czekam bo na Rocstar games social nie chce mi się kupować.

Komentarz: Szlugi12

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl