Ile osób zatrudnia CD Projekt? Ile przychodu czerpie z Polski? Nowe dane

Firma CD Projekt podzieliła się z opinią publiczną nowymi wewnętrznymi danymi. Dzięki temu dowiedzieliśmy się m.in., ile osób pracuje dla „Redów” lub jak stoją różne sprawy finansowe.

Michał Ciężadlik

Ile osób zatrudnia CD Projekt? Ile przychodu czerpie z Polski? Nowe dane, źródło grafiki: CD Projekt.
Ile osób zatrudnia CD Projekt? Ile przychodu czerpie z Polski? Nowe dane Źródło: CD Projekt.

Grupa CD Projekt udostępniła dziś nową wersję broszury zawierającej szereg interesujących faktów o firmie i jej biznesowych operacjach. Z opublikowanych infografik (zobaczycie je poniżej) poznaliśmy odpowiedzi m.in. na pytania o to, ile osób pracuje w CDP czy jak rozkładają się przychody spółki na poszczególne części świata.

Ile osób pracuje w CD Projekt?

Z zestawienia danych przygotowanego przez „Redów” wynika, że firma zatrudnia 1292 pracowników 43 różnych narodowości. Kwatera główna znajduje się oczywiście w Warszawie, ale CD Projekt ma biura w 10 krajach na całym świecie.

Z opublikowanych informacji dowiedzieliśmy się również, jak rozkładał się przychód firmy pod kątem geograficznym w 2022 roku: zdecydowana większość wpływów (71%) pochodzi z Ameryki Północnej, druga jest Europa – 18%. Co ciekawe, przychody z samej Polski (3%) wynoszą prawie połowę tego, co przypada na cały kontynent azjatycki – 7%.

Ile osób zatrudnia CD Projekt? Ile przychodu czerpie z Polski? Nowe dane - ilustracja #1

Źródło: CD Projekt

Sprzedaż gier i GOG.com

Kolejne interesujące (choć nienowe) fakty dotyczą sprzedaży gier, zarówno tych wyprodukowanych przez CD Projekt RED, jak i innych, dystrybuowanych za pomocą platformy GOG.com.

  • Cyberpunk 2077 sprzedał się w nakładzie ponad 20 mln egzemplarzy.
  • Wiedźmińska trylogia (Wiedźmin, Wiedźmin 2: Zabójcy królów i Wiedźmin 3: Dziki Gon) sprzedała się łącznie w ponad 65 mln egzemplarzy.
  • Obecnie na GOG.com znajduje się ponad 7000 produktów.
  • Platforma ta współpracuje z ponad 1000 wydawców i deweloperów z całego świata.

Finanse

Infografika zawiera również dane finansowe spółki z ostatnich lat.

Najlepszym rokiem okazuje się jak dotąd 2020, na który przypadła premiera Cyberpunka 2077 – przychód wyniósł wtedy ponad 2 mld 138 mln złotych, a zysk netto ponad 1 mld 154 mln.

Tak jak pisaliśmy niedawno, rok 2022 to drugi najlepszy z dotychczasowych dla CD Projektu – przychód ogółem wyniósł ponad 950 mln zł, a zysk netto niemal 350 mln.

Ile osób zatrudnia CD Projekt? Ile przychodu czerpie z Polski? Nowe dane - ilustracja #2

Źródło: CD Projekt

Wiemy także, kiedy możemy spodziewać się kolejnych sprawozdań finansowych CD Projektu. Dane za pierwszy kwartał tego roku pojawią się 29 maja; półroczne sprawozdanie poznamy 30 sierpnia, a wyniki z trzeciego kwartału zostaną opublikowane 29 listopada.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

17

Michał Ciężadlik

Autor: Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-04-07
00:04

Eivor Valhalla Legionista

3%... CDPR następna wasza gra nie powinna mieć nawet napisów. Też się dobrze sprzeda, a zystki będą większe

Komentarz: Eivor Valhalla
2023-04-07
00:20

MilornDiester Generał

MilornDiester

Te 3% to wbrew pozorom bardzo dużo - już samo porównaniu do Azji ładnie to pokazuje, gdzie najludniejszy kontynent świata przynosi raptem dwa razy tyle co średniej wielkości państwo w Europie. A co do Europy samej to odpowiadamy za 1/6 przychodów z tego kontynentu będąc na 10 miejscu pod względem zamożności (licząc PKB w całości a nie na głowę) i 9 jeśli chodzi o liczebność.

Najbardziej zaskakujący jest tu udział Europy w tych przychodach. Wydawałoby się, że ich gry są znacznie bardziej skrojone pod rynek europejski niż amerykański a tu taki rozziew... Pewnie wynika to w dużej mierze z tego, że ich największa gra osadzona jest w USA ale i tak... REDzi powinni zdecydowanie celować w przekonanie do siebie Europy bo jest tu jeszcze ogromny potencjał...

Komentarz: MilornDiester
2023-04-07
09:47

maczuga.herkulesa Legionista

Ale tu niektórzy pier.... ze 3 procent to mało i nawet napisów nie powinni dac w następnych grach. Skad w was takie kompleksy? Gra jest wydawana w Polsce to ma mieć conajmniej napisy! Szanujmy się. Zrobienie napisów to są śmieszne koszta. I nie mówię o "polskich" grach tylko o wszystkich wydawanych w Pl.

Komentarz: maczuga.herkulesa
2023-04-07
13:58

Marder Senator

Marder

No proszę proszę kondycja firmy znakomita a tylu tu na forum coś marudziło że jakiś Cybercrap że firma się stacza i ogólnie dno i wodorosty.

Komentarz: Marder
2023-04-07
18:21

Veselar Generał

Veselar

Widać już dlaczego, tak kastrują z polskości swoje gry i na siłę je westernizują.

Komentarz: Veselar

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl