Ubisoft zaciska pasa, kasuje trzy gry i znów opóźnia Skull and Bones

Ubisoft jest rozczarowany sprzedażą swoich ostatnich gier, więc szuka oszczędności, skupia się na największych markach i kasuje trzy niezapowiedziane projekty. Dodatkowo przesunął premierę Skull and Bones - już po raz szósty...

Agnieszka Adamus

Ubisoft zaciska pasa, kasuje trzy gry i znów opóźnia Skull and Bones, źródło grafiki: Ubisoft.
Ubisoft zaciska pasa, kasuje trzy gry i znów opóźnia Skull and Bones Źródło: Ubisoft.

Ostatni rok nie był dla Ubisoftu zbyt łaskawy. Firma wydała dziś zaktualizowaną wersję prognoz finansowych na rok fiskalny 2023-2024. Wynika z niej, że zarobki francuskiego giganta są poniżej oczekiwań i szuka on oszczędności. Dodatkowo dowiedzieliśmy się również o kolejnym, szóstym już, opóźnieniu Skull and Bones.

Plany Ubisoftu

Z opublikowanego raportu można dowiedzieć się wielu interesujących szczegółów dotyczących planów Ubisoftu na najbliższe lata.

  1. Firma szacuje, że w trzecim kwartale roku fiskalnego 2022-23 (zakończonym 31 grudnia 2022 r.) wypracowała 725 mln euro netto przychodu. Pierwotnie zakładała, że kwota ta będzie wynosić 830 mln euro.
  2. Różnica w przewidywanych przychodach wynika ze słabej sprzedaży gier wydanych w ostatnich miesiącach: Just Dance 2023 i Mario + Rabbids: Sparks of Hope.
  3. Firma będzie skupiać się na rozwoju swoich największych marek, takich jak Assassin’s Creed, Far Cry i Tom Clancy’s The Division. W związku z tym podjęto decyzję o anulowaniu trzech niezapowiedzianych tytułów. Nie jest to pierwszy raz, kiedy to Ubisoft kasuje swoje produkcje; w lipcu 2022 roku ten sam los spotkał cztery nieujawnione gry.
  4. Planowana jest redukcja kosztów o 200 milionów euro. Ma to być związane z restrukturyzacją jednostek niezwiązanych z główną działalnością firmy.
  5. Obecnie firma pracuje nad tytułami „długo żyjącymi” należącymi do znanych i popularnych marek – w tym Assassin's Creed: Infinity.
  6. Na rok fiskalny 2023-2024 (od 1 kwietnia 2023 r. do 31 marca 2024 r.) zaplanowano premiery dużych tytułów: Avatar: Frontiers of Pandora, Assassin's Creed: Mirage, Skull and Bones oraz jednej niezapowiedzianej jeszcze produkcji.

Opóźnienie Skull and Bones

W raporcie znalazła się informacja o opóźnieniu Skull and Bones z marca na „wczesny” okres roku finansowego 2023-24 – może to oznaczać wiosnę lub początek lata. Decyzja ta podyktowana została chęcią dopracowania tytułu. Nadal jednak w niedalekiej przyszłości odbędą się zamknięte beta-testy produkcji.

Skull and Bones

Skull and Bones

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 16 lutego 2024

Informacje o Grze
3.6

GRYOnline

5.0

Gracze

6.8

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

13

Agnieszka Adamus

Autor: Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Nocna promocja na elektronikę w RTV Euro AGD

Następny
Nocna promocja na elektronikę w RTV Euro AGD

PS Plus Extra i Premium w styczniu też nie powala; 13 nowych gier

Poprzedni
PS Plus Extra i Premium w styczniu też nie powala; 13 nowych gier

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl