Wyszukiwarka gier
Assassin's Creed: Mirage

Assassin's Creed: Mirage

PCPlayStationXboxMobile

AC Mirage, Assassin's Creed: Rift

po premierze

Data wydania: 5 października 2023

Akcji, TPP, Skradanki, Średniowiecze, Przygodowe gry akcji, Xbox Game Pass Ultimate, Singleplayer, PC Game Pass

Poboczna odsłona serii, kładąca duży nacisk na skradanie się. Assassin’s Creed: Mirage (wcześniej znana jako Rift) to gra znacznie mniejsza niż Origins, Odyssey czy Valhalla, wracająca niejako do korzeni cyklu Ubisoftu.

6.4

GRYOnline

5.9

Gracze

7.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Assassin’s Creed: Mirage (wcześniej znany pod kodową nazwą Rift) to kolejna gra z serii o zakapturzonych zabójcach, zapoczątkowanej przez Ubisoft w 2007 roku. Za produkcję odpowiada studio Ubisoft Bordeaux (twórcy m.in. DLC Gniew druidów do AC: Valhalla). Jej skala jest znacznie mniejsza niż w przypadku trzech poprzednich odsłon cyklu, czyli AC: Origins, AC, Odyssey i AC: Valhalla. Rozmiar oddanego w ręce gracza obszaru przypomina pojedynczy region z dowolnego z owych tytułów.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows 5 października 2023

PlayStation 5

PlayStation 5 5 października 2023

PlayStation 4

PlayStation 4 5 października 2023

Xbox One

Xbox One 5 października 2023

Xbox Series X/S

Xbox Series X/S 5 października 2023

Apple iOS

Apple iOS 6 czerwca 2024

Producent: Ubisoft

Wydawca: Ubisoft

Gry z serii

Assassin's Creed: Mirage
Assassin's Creed: Mirage
Assassin's Creed: Mirage

39GIER

Gry z serii Assassin's Creed

Seria produkowana i wydawana przez koncern Ubisoft, która narodziła się jako gry akcji z otwartymi światem, jednak po latach wykonała zwrot w stronę gatunku action RPG. Cykl zadebiutował w 2007 roku grą Assassin's Creed. Za twórców marki uznawani są Patrice Désilets, Jade Raymond oraz Corey May.

Gry z serii Assassin's Creed

Publicystyka

5.5
przeciętna

Recenzja GRYOnline

Assassin's Creed: Mirage

Assassin’s Creed: Mirage ma trochę plusów i fani docenią kilka smaczków, ale otatecznie nawet oni zmęczą się w konfrontacji z powtarzalnym i nudnym gameplayem. Powinniśmy wymagać znacznie więcej od tej serii niż takiego pseudo powrotu do korzeni.

Recenzja Assassin’s Creed Mirage - najgorsza część serii
Recenzujący:
Platforma:
PlayStation 4 PlayStation 4
Data recenzji:
4 października 2023
AC Mirage - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 28 września 2023

AC Mirage - poradnik do gry

AC Mirage poradnik to najlepsze porady na start, do eksploracji, rozwoju postaci. Opisujemy wszystkie znajdźki, najlepsze bronie, najlepsze pancerze, jak kraść, szybką podróż, drzewka umiejętności, trofea, wymagania sprzętowe, sterowanie, długość gry.

AC Mirage - poradnik do gry
Opinie

1 października 2023

Gry października 2023 - w tym miesiącu wychodzi zdecydowanie za dużo gier

Żegnamy niezwykle udane lato i witamy kolorową jesień, która zapewnia ogrom gier do wyboru. Październik jest tak obfity, że powinniście zarezerwować sobie czas do końca roku, jeśli chcecie we wszystko zagrać. A podobno najlepsze ma dopiero nadejść!

Gry października 2023 - w tym miesiącu wychodzi zdecydowanie za dużo gier
Gry października 2023 - w tym miesiącu wychodzi zdecydowanie za dużo gier
Opinie

25 czerwca 2023

Nadchodzą wielkie hity - premiery gier drugiej połowy 2023 roku

Druga połowa 2023 roku zapowiada się naprawdę dobrze. I to bez względu na to, jaki gatunek preferujesz. RPG, symulatory, horrory, bijatyki. Nasze zestawienie zawiera to, a nawet więcej, bo 2023 rok ma wszystko.

Nadchodzą wielkie hity - premiery gier drugiej połowy 2023 roku
Nadchodzą wielkie hity - premiery gier drugiej połowy 2023 roku
Opinie

4 czerwca 2023

Nasze Summer Game Fest marzeń - gry, na które najbardziej czekamy

Uwielbiamy oglądać zapowiedzi nowych gier i zawsze czekamy na to jedno, zaskakujące „jeszcze coś”, zostawiane zwykle na sam koniec. Czy tegoroczne Summer Game Fest przyniesie jakąś niesamowitą nowość? Oto nasz mały zestaw oczekiwań i marzeń.

Nasze Summer Game Fest marzeń - gry, na które najbardziej czekamy
Nasze Summer Game Fest marzeń - gry, na które najbardziej czekamy

Wiadomości

Ubisoft ma być „rozczarowany” jego decyzją, ale były szef Assassin's Creed przedstawia sprawę inaczej: „Prawda jest taka: to nie był mój wybór”

Ubisoft ma być „rozczarowany” jego decyzją, ale były szef Assassin's Creed przedstawia sprawę inaczej: „Prawda jest taka: to nie był mój wybór”

Okazuje się, że odejście szefa marki Assassin’s Creed z firmy Ubisoft nie do końca było jego własną decyzją.

gry

Adrian Werner

17 października 2025 10:35

Ubisoft ma być „rozczarowany” jego decyzją, ale były szef Assassin's Creed przedstawia sprawę inaczej: „Prawda jest taka: to nie był mój wybór”
Jedna, mała zmiana w Assassin's Creed: Mirage podekscytowała graczy. „Dzięki, Ubisoft Bordeaux, za wysłuchanie fanów”

Jedna, mała zmiana w Assassin's Creed: Mirage podekscytowała graczy. „Dzięki, Ubisoft Bordeaux, za wysłuchanie fanów”

Zapowiedź ulepszeń parkouru w dodatku Valley of Memory do Assassin's Creed: Mirage wywołała eksplozję entuzjazmu wśród fanów serii.

gry

Adrian Werner

8 października 2025 10:25

Jedna, mała zmiana w Assassin's Creed: Mirage podekscytowała graczy. „Dzięki, Ubisoft Bordeaux, za wysłuchanie fanów”
Darmowy dodatek do Assassin’s Creed: Mirage będzie zaskakująco długi i zaoferuje sporo nowości, w tym coś, co dobrze pamiętają fani kultowych odsłon serii

Darmowy dodatek do Assassin’s Creed: Mirage będzie zaskakująco długi i zaoferuje sporo nowości, w tym coś, co dobrze pamiętają fani kultowych odsłon serii

Wiemy, kiedy dokładnie ukaże się darmowy dodatek do Assassin's Creed: Mirage, Valley of Memory. Ubisoft przybliżył nowy rozdział fabuły.

gry

Zuzanna Domeradzka

6 października 2025 19:53

Darmowy dodatek do Assassin’s Creed: Mirage będzie zaskakująco długi i zaoferuje sporo nowości, w tym coś, co dobrze pamiętają fani kultowych odsłon serii
Assassin’s Creed: Mirage otrzymał za darmo coś, czego AC: Shadows może nie dostać nigdy. Fani Origins, Odyssey i Valhalli będą jednak trochę zawiedzeni

Assassin’s Creed: Mirage otrzymał za darmo coś, czego AC: Shadows może nie dostać nigdy. Fani Origins, Odyssey i Valhalli będą jednak trochę zawiedzeni

Gra Assassin's Creed: Mirage otrzymała tryb Discovery Tour, ale w innej wersji niż poprzednie odsłony serii. Tym razem ciekawostki ze świata Asasynów poznamy w aplikacji mobilnej.

gry

Maciej Gaffke

4 września 2025 05:30

Assassin’s Creed: Mirage otrzymał za darmo coś, czego AC: Shadows może nie dostać nigdy. Fani Origins, Odyssey i Valhalli będą jednak trochę zawiedzeni
Niespodzianka: dwa lata po premierze Assassin’s Creed: Mirage otrzyma nowe miasto, rozdział fabuły i ulepszenia. Wszystko za darmo

Niespodzianka: dwa lata po premierze Assassin’s Creed: Mirage otrzyma nowe miasto, rozdział fabuły i ulepszenia. Wszystko za darmo

Assassin’s Creed: Mirage jednak otrzyma świeżą zawartość, i to darmową. Dwa lata po premierze do produkcji trafi aktualizacja z nowym wątkiem fabularnym.

gry

Zuzanna Domeradzka

24 sierpnia 2025 13:25

Niespodzianka: dwa lata po premierze Assassin’s Creed: Mirage otrzyma nowe miasto, rozdział fabuły i ulepszenia. Wszystko za darmo
AC: Mirage w Xbox Game Pass. To powrót do korzeni serii Assassin's Creed

AC: Mirage w Xbox Game Pass. To powrót do korzeni serii Assassin's Creed

Dzisiaj w abonamentach Xbox i PC Game Pass debiutuje jedna z najważniejszych produkcji zasilających ich bibliotekę w pierwszej połowie sierpnia. Mowa o powrocie do korzeni serii Assassin's Creed.

gry

Krystian Pieniążek

7 sierpnia 2025 08:40

AC: Mirage w Xbox Game Pass. To powrót do korzeni serii Assassin's Creed
Xbox Game Pass na pierwszą połowę sierpnia z 8 grami. Oko przykuwają ciągle świeży Assassin's Creed i strzelanka w świecie Obcego

Xbox Game Pass na pierwszą połowę sierpnia z 8 grami. Oko przykuwają ciągle świeży Assassin's Creed i strzelanka w świecie Obcego

W pierwszej połowie sierpnia 2025 roku do usługi Xbox Game Pass dołączy 8 gier, w tym Assassin's Creed: Mirage oraz Aliens: Fireteam Elite.

gry

Maciej Gaffke

5 sierpnia 2025 15:38

Xbox Game Pass na pierwszą połowę sierpnia z 8 grami. Oko przykuwają ciągle świeży Assassin's Creed i strzelanka w świecie Obcego
Assassin's Creed: Mirage ma otrzymać DLC opracowane we współpracy ze wspieraną przez Saudyjczyków grupą Savvy Games

Assassin's Creed: Mirage ma otrzymać DLC opracowane we współpracy ze wspieraną przez Saudyjczyków grupą Savvy Games

Assassin's Creed: Mirage ma wreszcie otrzymać DLC, aczkolwiek nie przed premierą AC: Shadows.

gry

Jakub Błażewicz

27 stycznia 2025 11:29

Assassin's Creed: Mirage ma otrzymać DLC opracowane we współpracy ze wspieraną przez Saudyjczyków grupą Savvy Games
Na Nintendo Switch 2 mogą trafić dwie odsłony serii Assassin’s Creed i Metal Gear Solid Delta

Na Nintendo Switch 2 mogą trafić dwie odsłony serii Assassin’s Creed i Metal Gear Solid Delta

W sieci pojawiły się wiarygodne plotki, według których na Nintendo Switch 2 trafi Metal Gear Solid Delta oraz szereg konwersji gier Ubisoftu, w tym dwie odsłony serii Assassin’s Creed.

gry

Adrian Werner

14 stycznia 2025 14:51

Na Nintendo Switch 2 mogą trafić dwie odsłony serii Assassin’s Creed i Metal Gear Solid Delta
Premiera Assassin's Creed: Mirage na Steam. Ubisoft przygotował promocję

Premiera Assassin's Creed: Mirage na Steam. Ubisoft przygotował promocję

Assassin’s Creed: Mirage oficjalnie zadebiutowało na Steamie. Grę kupicie o 50% taniej. Rzućcie okiem na popularność gry i jej oceny na platformie Valve.

gry

Marcin Bukowski

18 października 2024 10:30

Premiera Assassin's Creed: Mirage na Steam. Ubisoft przygotował promocję

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Assassin's Creed: Mirage.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Assassin's Creed: Mirage:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
(30 fps / 1080p) Intel Core i7-4790K 4.0 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 4 GB Radeon RX 570 lub lepsza, 40 GB SSD, Windows 10/11.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(60 fps / 1080p) Intel Core i7-8700K 3.7 GHz / AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1660 Ti / Radeon RX 5600 XT lub lepsza, 40 GB SSD, Windows 10/11.

Ultra wymagania sprzętowe:
(60 fps / 4K) Intel Core i5-11600K 3.9 GHz / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 10 GB GeForce RTX 3080 / 16 GB Radeon RX 6900 XT lub lepsza, 40 GB SSD, Windows 10/11.

Apple iOS

Apple iOS

Wymaga:
iPhone 15 Pro

Oceny gry

Średnie Oceny:

6.4

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 15 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
5.9

Ocena Graczy

Średnia z 1221 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

7.6

Ocena STEAM

"W większości pozytywne"

Średnia z 8473 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
7.6

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 191 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

5.5
Jan Tracz
PC

Jan Tracz

Recenzent GRYOnline.pl

2023.10.04

Chyba każdy fan serii czekał na Assassin's Creed: Mirage, czyli tytuł, który miał być pełnoprawnym i przy okazji przewrotnym powrotem do korzeni. Szkoda tylko, że wyszło jak zwykle – ta gra, choć dopracowana technicznie, jest po prostu mdła.

7.0
PC

wwad

Ekspert

2025.03.19

Określił bym tą grę takim zubożałym DLC. Fabularnie jest ok natomiast mapa jest tak mała że ma się wrażenie kręcenia w kółko. Ogromne miasto wyszło dobrze, w misjach lokacje też są ciekawe. Jak każdy assasyn ten ma swoje zalety i wady jest ich moim zdaniem po równo.W porównaniu do poprzednich serii :Ekonomia : 5/10 niby fajnie się kradnie, ale odwiedzić tyle bogatych domów by nic tam nie znaleźć cennego nie pasujeItemizacja i rozwój przedmiotów : 2/10Walka mieczem : 0/10Walka umiejętnościami : 9/10 ( warto je jak najszybciej odblokować )Wielkość Mapy : 5/10Świat Assasynów i klimat : 10/10Grafika w hdr : 8.5/10Optymalizacja : 8/10Ostateczne wrażenie po ukończeniu jest raczej pozytywne.

5.5
LilXavi
PC

LilXavi

Ekspert

2025.01.12

Niby krótsza, mniej rozdmuchana od poprzednich czesci jednoczesnie w wiekszosci aspektów gorsza, dawno nie spotkalem sie z tak slaba glowna historia jak tutaj, jedynym plusem tej gry jest to ze dowiedzialem sie sporo o samym bagdadzie, arabskiej kulturze poprzez znajdzki na mapie.

6.5
May_Day
PC

May_Day

Ekspert

2023.12.03

Nie wiedziałem, czego się po Mirage'u spodziewać. Z początku skutecznie odstraszył mnie miałką fabułą, która ustąpiła miejsca wciągającej rozgrywce. Kiedy już wskoczyłem na dopaminowy kołowrotek, nie mogłem się oderwać. Z drugiej jednak strony momentami ciężko mi było uwierzyć, że gram w pełnoprawną odsłonę serii. Postacie, historia, dialogi – to wszystko wyglądało niczym wyjęte z larpu. Wysokobudżetowego, ale jednak. W Mirage najlepiej gra się, kiedy nikt niczego nie mówi, pozwalając wybrzmieć gameplayowi, który jest najsilniejszą stroną gry.

7.0
Harry M
PC

Harry M

Ekspert

2023.10.14

22,5h na wysokim Zdecydowanie krok w dobrym kierunku, szkoda że taki mały Bardzo satysfakcjonująca rozgrywka dająca masę radochy - skradnie proste ale przyjemne, podobnie z parkourem. Te dwa elementy najlepsze w grze Rozwój postaci i gadżetów na plus Piękne wykreowane miasto, świetny klimat i muzyka Fabuła jest ok, ale zakończenie i twist bardzo zaskakujące co ogromnie szanuję Aktywności poboczne to bieda totalna, gra jest mniejsza ale też dużo mniej ekscytująca i ciekawa Walka nie tyle trudna co po prostu nudna Szkoda że dalej drewno, chociaż mimika trochę lepsza niż ostatnio

8.0
PC

JÓZEK2

Gracz

2025.09.01

Nie bardzo rozumiem wieszania "psów" na tej grze. Grafika ładna, mechanika walk nie zła choć z początku trzeba się wprawić. Mamy też bardzo ciekawe informacji z historii tamtego regionu na przestrzeni wieków. To tam rodziła się wszechstronna wiedza z fizyki, astronomii czy przyrody. To tam we wczesnych wiekach ubiegłego tysiąclecia umiano już obliczyć obwód Ziemi bo wiedziano, że jest okrągła. Powstawały dzieła pisane znane do dziś. Gdy my łaziliśmy w łapciach z kory i mieszkaliśmy w szałasach lub w lepiankach, tam kwitła nauka i powstawały dzieła i budowle nie rzadko stojące do dziś :-)Co mam je do zarzucenia, a właściwie twórcom ? Powielanie w tych grach strasznej głupoty "podpadania" otoczeniu. Pozbędę się np. strażnika /zawsze ktoś to widzi/ i od razu CAŁY Bagdad mnie poznaje, ludzie wrzeszczą, wywalają się, strażnicy mnie gonią a na ścianach błyskawicznie pojawiają się plakaty i moje "fotki" w 2D. przekazane zapewne całej mapie przez umyślnych za pomocą poczty elektronicznej :-/

8.0
Jelczu
PC

Jelczu

Gracz

2025.01.22

Fabuła wcale nie nudna a i przynajmniej nie zanudza otwartym światem jak Valhalla czasami. I znajdźkami xD

9.0
PC

Patryhinio

Gracz

2024.12.28

nie wiem czego chcecie ale ja sie podpisuje pod tą grą obiema rękami w końcu trafiamy pod skradanke a nie jak rycerz w valhalli walimy niczym dookoła i 20 przeciwników nie daje nam rady tutaj 2 na początek sprawia nam problemy czterech da sie załatwic jeżeli dobrze umiemy w to grać pięciu no juz bomby dymne i też damy rade nie jest to może poziom graficzny valhalli która jest piekna ale Mirage tez nie jest brzydkie..Historia wciąga jeszcze nie tyle poświeciłem czasu co poprzednim assasynom valhalle to z bólem przeszedłem bo ileż to moze trwać a w mirage 28 godzin i chyba będzie to juz koniec i to był dobry krok ubisoftu w końcu bym powiedział nie jako dodatek do valhalli ale oddzielną grą..dla mnie super naprawde ode mnie mocne 9

5.0
cycu2003
PC

cycu2003

Gracz

2024.09.01

Niby powrót do korzeni, których nigdy do końca nie lubiłem. Dużo skradanek, mało bezpośrednich ataków. Ma to swój urok ale jednak wolałem już nowsze części. Basim nie ma w sobie nic z Eivora czy Kasandry. Robi co karzą, właściwie nie pyta, dopiero na sam koniec. Bohater w Valhalli jest już zupełnie gdzieś indziej z wiedzą w głowie i tym kim jest. Niby Mirage miało wyjaśnić jak to odkrywał ale w zasadzie niczego nowego się nie dowiedzieliśmy.Z kolei widoki bardzo ładne, twarze...nie idą w parze w otoczeniem, są marne. Te 40zl, które zapłaciłem było warte tych 17h, pobocznych misji nie zrobiłem za dużo. Ulepszenia bardzo szybko się kończą a rozwój umiejętności jest bardzo ubogi. Misje są niestety w większości nudne, nawet bardzo. Mimo że seria raczej z tego słynie to tutaj było to wybitnie powtarzane. Tak jak wspomniano w recenzji to chyba był najgorszy Assassin od dawna. Chyba tylko 1 część mnie bardziej odrzuciła ale to było wieki temu :P

4.5
improbite
PC

improbite

Ekspert

2025.10.14

5.0
U.V. Impaler
PC

U.V. Impaler

Ekspert

2025.10.14

5.0
Butryk89
PC

Butryk89

Ekspert

2024.11.28

6.5
Michał Mańka
PC

Michał Mańka

GRYOnline.pl Team

2024.11.15

8.0
Łukasz Telesiński
PC

Łukasz Telesiński

GRYOnline.pl Team

2024.07.12

7.0
Patrick Homa
PC

Patrick Homa

GRYOnline.pl Team

2023.10.11

Ocena STEAM

7.6

W większości pozytywne (8 473)

[title]

Główne zalety gry

  • Wizualizacje i atmosfera: Przedstawienie Bagdadu z IX wieku jest chwalone za swoją urodę i immersyjne środowisko, co sprawia, że gracze czują się częścią tętniącego życiem świata.
  • Powrót do rozgrywki skradankowej: Wielu graczy docenia skupienie na mechanice skradania, przypominającej wcześniejsze tytuły Assassin's Creed, odchodząc od elementów RPG, które dominowały w ostatnich odsłonach.
  • Krótszy czas gry: Gra jest krótsza niż ostatnie tytuły, takie jak Valhalla i Odyssey, co czyni ją bardziej przystępnym doświadczeniem dla graczy preferujących zwięzłe narracje.
  • Interesujące mechaniki rozgrywki: Gracze cieszyli się z mechanik assassynacji, elementów parkouru oraz użycia narzędzi, które wzmacniają rozgrywkę skradankową.
  • Opcja dubbingu arabskiego: Dodanie dubbingu arabskiego jest zauważane jako immersyjna cecha, która zwiększa autentyczność otoczenia.

Główne wady gry

  • Słaba fabuła i postacie: Pisanie często opisywane jest jako ogólne i pozbawione głębi, z zapadającymi w pamięć postaciami i fabułą, która nie angażuje graczy.
  • Niezgrabna walka i parkour: Wiele recenzji wspomina, że walka wydaje się trywialna i brakuje jej impaktu, podczas gdy mechaniki parkouru mogą być frustrujące i imprecise.
  • Powtarzalne misje: Gracze zauważyli, że misje mogą stać się monotonne w miarę postępu w grze, z ograniczoną różnorodnością celów.
  • Problemy techniczne: Niektórzy gracze doświadczyli błędów i usterek, szczególnie związanych z animacjami i czasem ładowania, co wpływa na ogólne doświadczenie.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Głębokość w opowiadaniu: Wielu graczy oczekiwało bardziej złożonej i angażującej narracji, podobnej do wcześniejszych gier w serii, ale poczuli, że jej brakuje.
  • Animus i elementy współczesne: Kilka recenzji wyraziło rozczarowanie brakiem Animusa i współczesnych wątków fabularnych, które są stałym elementem serii.
  • Opcje personalizacji: Gracze pragną większej personalizacji postaci oraz szerszego wyboru broni i sprzętu, ponieważ obecne oferty wydają się ograniczone.
  • Bardziej złożony system walki: Pojawiają się wezwania do wprowadzenia bardziej zniuansowanego systemu walki, który obejmowałby różne typy wrogów i bardziej angażujące mechaniki, a także powrotu do bardziej strategicznych elementów wcześniejszych gier.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż "Assassin's Creed Mirage" został pozytywnie przyjęty za swoją wizualną atrakcyjność i powrót do klasycznych elementów rozgrywki, spotkał się również z krytyką za swoją fabułę, mechanikę walki i problemy techniczne. Gra wydaje się dobrze rezonować z wieloletnimi fanami serii, którzy doceniają nostalgię, ale może nie spełniać oczekiwań tych, którzy szukają głębszego i bardziej dopracowanego doświadczenia.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

7.6

67% rekomendacji (191)

Opecritic
7,5 / 10

God is a Geek

Mick Fraser

God is a Geek
7,5 / 10

Destructoid

Steven Mills

Destructoid
4 / 5

VG247

Dom Peppiatt

VG247
4 / 5

Game Rant

Joshua Duckworth

Game Rant
6 / 10

GameSpot

Jordan Ramée

GameSpot

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2025-02-03
09:59

Undeath1988 Legionista

Undeath1988

Od początku zastanawiałem się jak ocenić tą grę. Generalnie jestem fanem AC ograłem wszystko z dodatkami od samego początku w tym ostatnią Valhalle, którą odbieram bardzo negatywnie i oceniłem ją bardzo nisko bo była to najgorsza cześć zaraz po Syndykacie Asasyna. Czy Mirage była złą grą? Nie czy była też dobrą, no i tu też nie. Gra to mega przeciętniak i zapychacz. Powrót do korzeni jak piszą twórcy, w czym jest trochę racji, ale dużo ściemy.

Grę zaczynamy jako Basim bez wejścia do animusa tylko konkretnie jego przygody, niby taki szczegół ale jednak po tylu perypetiach postarali by się o to, żeby jednak to nawiązanie do przyszłości było i tu zapala się pierwsza czerwona lampka - gra robiona po łebkach. Generalnie sam motyw Basima całkiem spoko i przyjemny, plot twist fajny, a jego dojrzewanie i przemiana bardzo spoko. Na poboczne misje też nie ma co narzekać choć nie ma czego za bardzo zapamiętać - większości to przeprowadź postać z A do B, śledź kogoś i podmień coś lub zabij bez wykrycia.

Skradania w tej części jest sporo i to akurat na plus, zabijanie z ukrycia i szukanie ku temu okazji naprawdę okej. Jednak system walki zostawia przeogromnie dużo do życzenia (PC klawiatura) nie wiem co za dev wpadł na genialny pomysł blokowania ataków Q (zamiast drugim przyciskiem myszy co szybko sobie zmieniłem bo nie miało to najmniejszego sensu) albo odskoki pod altem, a ctrl który właściwie jest intuicyjny i nie używany w tej grze stał pusty. Co do samej walki - Basim radzi sobie z 2-3 przeciwnikami, wystarczy że przeciwników jest więcej i dupa trzy strzały i trup. Nie ma zabawy w walce normalnej żadnej w porównaniu do AC I czy II tragiczny downgrade, a do Valhalla czy Odyssey przepaść kosmiczna. Asasyn a nie wie jak posługiwać się mieczem, sama walka jest oporna ciężka i polega bardziej na klikaniu w odpowiednim momencie - nie ma sensu machać mieczem typowo konsolowy zabieg. Dodatkowe narzędzia technicznie odblokowujemy pod koniec gry i się mało ich używa - noże od początku, trujące strzałki i zasłonę dymną, reszta właściwie bez sensu i używałem na siłę.

System kradzieży był mega denerwujący do tego system uzbrojenia wołał o pomstę do nieba. Właściwie same stroje i broń nie dawały właściwie żadnych dodatków do samej rozgrywki, a ulepszanie ich u kupców było tak kosmicznie denerwujące, że szok. Testowałem strój który miał dawać 100% ciszy w działaniach assasyna a strój ISU - różnicy nie było właściwie żadnej jedynie przy zabójstwie strzelał piorun dezorientując okolicznych ludzi co sprowadzało się do łupnięcia i dymu wokół postaci.

System monet kupców, siły i mądrości używany właściwie tylko w głównej fabule przekupując kogoś i właściwie po to tylko potrzebny bo do niczego innego się nie przydaje. Z wojowników właściwie się nie korzysta, z tłumu też nie jedynie nawoływacz czasem jak nie chce się plakatów zrywać jak ma się najwyższy stopień głośności wchodzi w grę. Sztonów dostajemy tak dużo, że grę kończyłem zużywając ich dużo z ponad 30 szt. każdy.

Grałem na poziomie średnim i był okej - parę razy zginąłem przez durny system walki mieczami. Śledzenie postaci w zadaniach znowu porażka totalna dla mnie - w stosunku do AC II i III tragedia. Na plus były nawet kolorowe postaci (Nehal , Roshan) i obiekty do zabijania, ogólnie motyw całkiem spoko. Natomiast wiele rzeczy drażniło - parkur walka, znikanie w tłumie, grafika, i podkładane głosy oraz cały czas wołanie do allaha XD

Wiem, że gra odbywa się w złotym wieku dla Islamu w Bagdadzie ale za każdym razem jak biegło się z kimkolwiek do walki to wydzierało się że dla boga dla allaha, masakra trochę to wycieranie sobie ryja tym hasełkiem i było używane aż do przesady po 10-15 razy pod rząd.

Przechodząc do parkuru - jest słabiej w stosunku do poprzednich części, Basim nie potrafi trafić tam gdzie kierujemy tylko prześlizguje się nagle w sobie obranym kierunku czy przeszkodzie. Wchodzi często na koszyki jakieś elementy i się blokuje durnowato, choć naprawili zeskakiwanie z wysokości do tyłu z poprzednich części. Sam asasyn mam wrażenie że rusza się ociężale strasznie i co mnie kosmicznie wkurzało to jego dyszenie, które było nastawione na taki poziom głośności, że małżonka nie raz się na mnie dziwnie patrzyła, że co ja tam oglądam. Do tego durne komentarze Basima typu "to jest to miejsce", albo śledząc jakaś postać w ukryciu zaczynał dyszeć jak parowóz pomimo tego że stoi w przykucu na belce... "myślisz że mi uciekniesz" a śledzona postać stoi prosto i patrzy się na siano XD "o tu mi zniknąłeś" za każdym razem jak się odwrócisz albo śledzonego zasłoni budynek. Kurde to w Revelation miałeś oznaczenie postaci i chociaż kilka sekund zanim Ci zniknie z oczu... a tu takie cyrki. Ogólnie dialogi postaci oceniam dość źle zwłaszcza po za fabularne. Domyślny język arabski dialogów - jakbym miał tego świergotu słuchać całą grę to bym ocipiał. A angielskie dialogi no tak zakcentowane jakby się hindusów w call center słuchało.

Grafika, kutwa człowiek kupuje sobie najnowszego kompa by popykać w fajną grafiką na ultra, a tu takiego wała bo gra jest słabo dostosowana. Co ja się namęczyłem by ustawić grafikę przyzwoicie. Pomimo tego przy przemieszczeniu się częste rozmycia, teksturowanie, rozmazywanie postaci i uciekanie szczegółów. Większość gry szła na równych 90 klatkach, ale pod koniec gry w grobowcu nagle spadek na 15 klatek i rozmazne wszystkie postaci. I to samo na pustkowiach albo przy bramach, przemieszczając się szybko nagły spadek klatek i szczegółów. Słabo naprawdę słabo pod tym względem - a to Cyberpunka sie czepiali. Bugi i glicze tak obecne. Jak zawsze ile to razy widzieli mnie strażnicy zza przeszkód, parę razy przenikali przez ściany, pojawiali się znikąd albo nagle wpadali hurmem do pomieszczania w ilościach hurtowych. Wymieniając dalej raz spadłem z mapy, wielokrotnie zwierzęta robiły dziwne parkury, strażnicy po zabiciu odlatywali, lub robili słynne T (najnowsza wersja gry i nie pirat) kosmos. Zbieranie przedmiotów też czasem zostawiało dużo do życzenia - Basim albo machał rękami w powietrzu albo przestawał podnosić w trakcie je. Fizyka gry była po łebkach o tyle że wprowadzili nareszcie grawitacje dla rzucanych przedmiotów - uwaga nie dotyczy przeciwników zwłaszcza łuczników. Ogółem zasięg przedmiotów poprzez tą grawitacje osłabł tragicznie. Próbujesz rzucić wazą z olejem dostajesz zarys jej lotu rzucasz, jeb nagle 3 metry bliżej uderza, albo zatrzymuje się w powietrzu i spada nagle pionowo XD Ogólnie rzucanie przedmiotami z gry to kolejna komedia. Rzucając wymienioną wazę z olejem najpierw przyspiesza leci po łuku by nagle zwolnić i lecieć jak w gęstym kisielu XD Często tak jest, że postać w którą rzuciłeś z wysokości zdąży spokojnie odejść zanim waza spadnie. Wykonanie zadań zabij za pomocą otoczenia to naprawdę ciężki orzech do zgryzienia bo fizyka po prostu odmawia posłuszeństwa.

Ostatnia rzecz która najbardziej denerwuje - poczekałem specjalnie by grę połatali i spadła jej cena - w życiu bym nie kupił 250 zł. Grę udało się nabyć za 59 zł i to właściwie dobra cena tyle powinna ona kosztować, ponieważ odpalając grę zostałem poinformowany że jest super dużo dodatków do niej. Dodatki te okazały się skiny dla Basima i tak za wypasione skórki dżina, czy piaskowe trzeba dać bagatela kolejne 60 zł. Co te skiny dają? Totalnie nic tylko zmieniają wygląd w grze Single player XD Bezmyślność Ubisoftu nie zna granic. Oczywiście pewnie znajdą się ludzie co to kupią ale osobiście chciałbym żeby można było je odblokować za osiągnięcia w grze. Natomiast żeby odblokować skiny Ezio czy Altaira trzeba było jakieś monety wydawać które dostawało się za achivmenty - czyli przyzwyczajenie do kupowania czegoś przez ich stronkę choć nazywali to nagrodami. I znowu te nagrody śmieszne wręcz - 50 drachm czy skin dla sokoła... Masakra pod tym względem. Jedyne co dostaliśmy fajnego to "dodatek" Alibaba i 40 rozbójników. Dodatek ten przechodzi się w niecałe 15 minut i jest słaby jak nie wiem co. Ogólnie jak w tym memie - Basim widzi kopiec złota, klejnotów itp. podchodzisz do niego "coin stock is empty". W sumie i tak nie ma na co te Drahmy wydawać w tej grze. Po kupieniu wszystkich strojów, koni i sokołów zostaje nam około 2 k drahm. Wracając do mikropłatności - zabrakło dodatkowej zawartości w postaci jakiś DLC czy choćby kilku jeszcze zadań dodatkowych. I tu przechodzimy do czas gry:

Całość przejścia gry zajęła mi 21 h z wszystkimi znajdźkami więc w sam raz moim zdaniem - zagadek nie skończyłem bo nie ma tam nic ciekawego - dostajemy barwniki i talizmany do stroju - no po prostu policzek w ryj XD Tak samo jak zbieranie ksiąg dla bibliotekarza, czasem trzeba się namęczyć naskakać itp. a ostatecznie dostajesz jeden szton XD To samo z kradnieciem dla Dervisa. Też otrzymujesz szton za ukończenie tego zadania. Pomimo misji pobocznych assasyna, brakuje jakiś fajnych zadań pobocznych oprócz głównego motywy zabicia zakonu dostajemy jedno wymienione wyżej zadanie. Świat przez to jest kolejną wydmuszką. Jest pusty i nic w nim się nie dzieje. Dostajemy znowu twór taki jak Bagdadzkie opowieści - było to tak głupie że aż żal, sprowadzało się w 99% do porozmawiania z postacią wykonania jakiejś akcji (skok, ukradnięcie czegoś pójście gdzieś sprawdzenie czegoś w okolicy do 100 metrów). Zamiast zrobić z tego pełnoprawne misje to takie mini opowiastki, które do niczego nie prowadziły w sumie.

Chyba wyczerpałem temat. Zamiast nad mikropłatnościami i płatnymi skinami ubisoft powinien się skupić nad poprawą grafiki, fizyki i walki w grze, przemyśleć system kraftingu, który był debilny i ulepszyć parkur był nie był taki ociężały, a Assasyn robił to co my chcemy, a nie co sobie kod ubzdura. Pomimo tych narzekań grało się przyjemnie i główny motyw wciągał i dla fanów warto zagrać - przynajmniej . Natomiast nie warto wydać na tą grę 250 zł.

No nic czekam na Shadowa i z rok po premierze jego jak cena spadnie bo patrząc na to co się dzieje z tamtą pozycją to będzie pewnie chorował na podobne rzeczy jak ta gra i Valhalla, która wiała po prostu nudą i była jedną wielką kalką (między regionami i kalką odyssey), a sam motyw zostawiał wiele do życzenia.

Komentarz: Undeath1988
2025-03-19
11:02

wwad Generał

Określił bym tą grę takim zubożałym DLC. Fabularnie jest ok natomiast mapa jest tak mała że ma się wrażenie kręcenia w kółko. Ogromne miasto wyszło dobrze, w misjach lokacje też są ciekawe. Jak każdy assasyn ten ma swoje zalety i wady jest ich moim zdaniem po równo.

W porównaniu do poprzednich serii :
Ekonomia : 5/10 niby fajnie się kradnie, ale odwiedzić tyle bogatych domów by nic tam nie znaleźć cennego nie pasuje
Itemizacja i rozwój przedmiotów : 2/10
Walka mieczem : 0/10
Walka umiejętnościami : 9/10 ( warto je jak najszybciej odblokować )
Wielkość Mapy : 5/10
Świat Assasynów i klimat : 10/10
Grafika w hdr : 8.5/10
Optymalizacja : 8/10
Ostateczne wrażenie po ukończeniu jest raczej pozytywne.

Komentarz: wwad
2025-08-14
00:54

PanDaneX Konsul

PanDaneX
👍

Długo się zbierałem żeby usiąść do tego tytułu i muszę powiedzieć że jestem nawet pozytywnie zaskoczony.

Na plus:
+ Bagdad w grze jest po prostu piękny, czuć klimat bliskiego wschodu, który dosłownie wylewa się w każdej uliczce. Zgrabnie zaprojektowany i miło się po nim biega.
+ Nacisk na skradanie i usuwanie przeciwników z ukrycia. Gra próbuje wracać do korzeni.
+ Fabuła jak to w AC... po prostu dobrze napisana ale doopy nie urywa ;)
+ Gra skupia rozgrywkę głównie na mieście.
+ Rozwój postaci i ulepszanie arsenału dodatkowego takiego jak bomby dymne itp.

Na minus:
- Gra nie wykorzystuje swojego potencjału i czasami czuć brak serca przy tworzeniu tytułu. Np. : Misje poboczne (patrz "zlecenia") z pominięciem tych nielicznych gdzie można zdobyć ciekawy item, są po prostu bez sensu bo tysiące monet możemy wyłapać okradając kieszenie przechodniów.
- Stworzyli ogromne połacie pustyni na której nic nie ma oprócz dzikich zwierząt na które nie ma sensu polować XD. Na szczęście zbyt często nie musimy po niej biegać.
- Bardzo ubogi wachlarz broni i ubrań. Niby spoko opcja z farbowaniem ale to max 3 opcje dla 3 pancerzy.
- Walka mieczem mogłaby być troszkę ciekawsza...jak i inteligencja przeciwników którzy potrafią nie słyszeć walki która odbywa się zaraz za ścianą z desek XD

Ogólnie polecam popykać jeśli ktoś się już przyzwyczaił do gier Ubikacji. Fajna gra na dłuższy weekend na kanapie. Jeśli masz GamePassa to tytuł obowiązkowy.
Moja ocena to 7/10 bo miło było znowu poczuć się jak prawdziwy assassin ale nie będę ukrywał że z tego dwa punkty są za sam Bagdad i klimat.

Komentarz: PanDaneX
2025-09-01
21:11

JÓZEK2 Generał

Nie bardzo rozumiem wieszania "psów" na tej grze. Grafika ładna, mechanika walk nie zła choć z początku trzeba się wprawić. Mamy też bardzo ciekawe informacji z historii tamtego regionu na przestrzeni wieków. To tam rodziła się wszechstronna wiedza z fizyki, astronomii czy przyrody. To tam we wczesnych wiekach ubiegłego tysiąclecia umiano już obliczyć obwód Ziemi bo wiedziano, że jest okrągła. Powstawały dzieła pisane znane do dziś. Gdy my łaziliśmy w łapciach z kory i mieszkaliśmy w szałasach lub w lepiankach, tam kwitła nauka i powstawały dzieła i budowle nie rzadko stojące do dziś :-)
Co mam je do zarzucenia, a właściwie twórcom ? Powielanie w tych grach strasznej głupoty "podpadania" otoczeniu. Pozbędę się np. strażnika /zawsze ktoś to widzi/ i od razu CAŁY Bagdad mnie poznaje, ludzie wrzeszczą, wywalają się, strażnicy mnie gonią a na ścianach błyskawicznie pojawiają się plakaty i moje "fotki" w 2D. przekazane zapewne całej mapie przez umyślnych za pomocą poczty elektronicznej :-/

Komentarz: JÓZEK2
2025-09-01
21:12

Admin Senator

Admin

Assassin's Creed: Mirage - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl