Miniony kwartał nie był najlepszy dla firmy Microsoft. Gorsze wyniki odnotowano m.in. w dziale gier.
Firma Microsoft opublikowała sprawozdanie finansowe za ostatni kwartał ubiegłego roku.
Nas oczywiście najbardziej interesują liczby dotyczące działalności koncernu związanej z grami.
Firma spróbowała wytłumaczyć słabsze wyniki. Jedyną nową produkcją, którą Microsoft wypuścił w ostatnim kwartale 2022 roku, było Pentiment. To świetna produkcja, ale jednocześnie stosunkowo tania i niszowa. Dla porównania w okresie 1 października – 31 grudnia 2021 roku koncern wydał Halo Infinite, Age of Empires IV oraz Forza Horizon 5.
Również w przypadku sprzedaży sprzętu spadek przychodów nie jest zaskoczeniem. W trakcie Czarnego Piątku Microsoft zastosował znacznie bardziej agresywne obniżki ceny Xboksa Series S niż w 2021 roku, choć należy dodać, że według analityków ogólnie zmalało zapotrzebowanie na konsole tej firmy.
Dział gier radził sobie gorzej, ale wyniki całej firmy są nieco lepsze. Zysk spadł co prawda o 12% do poziomu 16,4 mld dolarów, ale za to przychody odnotowały wzrost o 2% i wyniosły 52,7 mld dolarów.
Analitycy spodziewali się takich wyników. W 2022 roku sprzedaż pecetów zmalała o 16%, a w ostatnim kwartale ubiegłego roku o rekordowe 29% w porównaniu z analogicznymi trzema miesiącami w 2021 r. Należy wspomnieć, że wynika to głównie z tego, że w czasie pandemii ludzie masowo kupowali komputery do pracy i nauki zdalnej. Gdy wszystkie te osoby nabyły już swoje pecety, to zapotrzebowanie na nowy sprzęt musiało zmaleć. Grupa analityczna Gartner twierdzi, że sprzedaż komputerów PC wróciła po prostu do poziomów sprzed COVID-a.
Patrząc na wyniki finansowe firmy, nie jest więc specjalnym zaskoczeniem, że Microsoft postanowił ograniczyć wydatki poprzez zwolnienie ponad 10 tysięcy pracowników.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
14

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.