Model free-to-play mocno przysłużył się PUBG: Battlegrounds. Gra zyskuje średnio 80 tys. nowych graczy dziennie.
W styczniu tego roku PUBG: Battlegrounds, czyli jedna z najpopularniejszych sieciowych strzelanek, przeszła na model darmowy z mikropłatnościami. Będąca właścicielem marki firma Krafton pochwaliła się danymi, które pokazują, że przesiadka na free-to-play okazała się sporym sukcesem.
Sukces ten osiągnięto pomimo licznych głosów niezadowolenia graczy, którzy bawili się wcześniej w wersję płatną. Na Steamie spośród wszystkich wystawionych grze ocen tylko 56% jest pozytywnych. Odbiór wersji free-to-play powoli się jednak poprawia, gdyż licząc tylko recenzje użytkowników z ostatnich 30 dni 65% z nich chwali PUBG.
Warto na koniec wspomnieć, że w raporcie wymieniono dwa duże nadchodzące projekty firmy Krafton. Pierwszą z nich jest oparte na koreańskich powieściach fantasy RPG Project Windless, a drugim nowa gra znanego z marki Subnautica studia Unknown Worlds, która zostanie zapowiedziana na tegorocznym gamescomie.
Więcej:„Chciwość”. Społeczność Last Epoch ostro reaguje na nowy pomysł monetyzacji, mimo darmowego dodatku
GRYOnline
Gracze
Steam
24

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.