Nemezis wkrótce będą prześladować graczy Skyrima dzięki nadchodzącej modyfikacji inspirowanej mechaniką z gry Śródziemie: Cień Mordoru.
Mod już jest dostępny do pobrania. Jego autor udzielił nam zgody na hostowanie mirrora na naszym FTP.
Po ponad dziesięciu latach od premiery Skyrim nadal nie doczekał się następcy, ale wciąż przyciąga uwagę wielu graczy (dość rzucić okiem na statystyki Steama). Tytuł żyje przede wszystkim dzięki modom: od „prostych” zmian wyglądu po ambitne projekty pełne nowych zadań, lokacji itp.
Niektórzy moderzy decydują się też „pożyczać” mechaniki z innych produkcji i rozbudowywać nimi dzieło Bethesdy. Tak na przykład Shadow of Skyrim sprawi, że gracze będą mogli sprawdzić w Skyrimie system Nemesis znany z serii osadzonych w Śródziemiu gier akcji od studia Monolith Productions. Jego twórca – internauta używający pseudonimu Syclonix – ujawnił dziś datę premiery tego moda we wpisie w serwisie Reddit.
Zapowiedziane w maju Shadow of Skyrim zmienia system zgonów z typowego „wczytaj plik zapisu” na rozwiązanie znane z gry Śródziemie: Cień Mordoru. Jeśli zginiemy w starciu z NPC (albo i smokiem lub nawet… krabem błotnym), nasza postać wróci do życia, tyle że osłabiona – na przykład niezdolna korzystać z mieczy lub tarcz – i w losowym miejscu.
Ponadto zabójca ukradnie nasze wyposażenie i będzie mógł je wykorzystywać przeciwko nam. Oczywiście, wzorem serii studia Monolith, nasze „nemezis” otrzyma także imię i tytuł oraz specjalne bonusy, które uczynią z niego potężniejszego adwersarza. Syclonix zapewnia też, że jego dzieło zadziała w trybie VR oraz z innymi projektami, na przykład dodającymi nowych przeciwników.
Modyfikacja Shadow of Skyrim zostanie udostępniona 6 sierpnia 2022 roku w serwisie Nexus Mods i będzie działać z wydaniami Special Edition, Anniversary Edition oraz Skyrim VR.
Więcej na temat gry The Elder Scrolls V: Skyrim (i nie tylko):
Więcej:Najlepsze umiejętności i perki w The Outer Worlds 2. O nich warto pamiętać planując swój build
GRYOnline
Gracze
Steam
25

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).