Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 sierpnia 2022, 13:27

autor: Adrian Werner

Dla Take-Two pudełka nie istnieją, a Zynga goni Rockstara

Z raportu finansowego Take-Two Interactive wyłania się obraz firmy w pełni koncentrującej się na dystrybucji cyfrowej i mikropłatnościach.

Firma Take-Two Interactive udostępniła sprawozdanie z wynikami finansowymi. Znalazło się w nim kilka zaskakujących liczb.

  1. W okresie od 1 kwietnia do 31 czerwca tego roku firma wypracowała przychód na poziomie 1,1 mld dolarów.
  2. Wydawca zanotował stratę w wysokości 104 mln dolarów. Wynika ona jednak z kosztów zakupu studia Zynga (znanego m.in. z serii Farmville). Koszt transakcji wynosi 12,7 mld dolarów, ale wypłata tej kwoty rozłożona jest na kilka etapów.
  3. Aż 94% przychodów wydawcy ma obecnie źródła cyfrowe.
  4. Same gry-usługi generują 75% wszystkich przychodów firmy.
  5. Take-Two Interactive prognozuje, że w całym roku rozliczeniowym 2023 (1.04.2022 – 31.03.2023) Zynga odpowiadać będzie za 45% przychodów firmy.
  6. Sprzedaż GTA 5 wkrótce przekroczy 170 mln egzemplarzy.
  7. Z kolei Red Dead Redemption 2 rozeszło się w ponad 45 mln sztuk.

Wszystkie te dane nie pozostawiają wątpliwości, że 2K Games w szybkim tempie przeobraża się w firmę zajmującą się głównie grami-usługami oraz produkcjami mobilnymi.

Nie znaczy to jednak, że wydawca zamierza kompletnie porzucić tradycyjne gry. W najbliższych planach jest m.in. premiera Marvel's Midnight Suns i produkcja ta nie zaoferuje mikropłatności wpływających na rozgrywkę. W dalszych planach jest natomiast nowa odsłona cyklu XCOM. Ponadto nikt nie ma wątpliwości, że dalej rozwijana będzie seria Civilization.

W dalszej perspektywie jest również Grand Theft Auto VI, które powinno przypaść do gustu zarówno miłośnikom kampanii singleplayer, jak i zwolennikom gier-usług dzięki następnej wersji modułu sieciowego GTA Online.

  1. Take-Two Interactive – oficjalna strona firmy

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej