Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 października 2022, 12:13

Total War to potężna seria, mamy nowe dane sprzedaży

Raport finansowy firmy SEGA nie pozostawia wątpliwości: Sonic to wciąż maskotka firmy, ale Total War pozostaje jedną z najpopularniejszych serii wydawcy.

Źródło fot. Creative Assembly | Sega.
i

Sonic to bez wątpienia maskotka firmy SEGA, ale inne marki również nie przynoszą wstydu japońskiemu wydawcy. Sprzedaż serii Total War przekroczyła 40 milionów egzemplarzy. Uwzględnia to zarówno handel detaliczny, jak i cyfrowy.

SEGA pochwaliła się wynikami tej oraz innych marek ze swojego katalogu w raporcie podsumowującym pierwsze dwa kwartały 2022 roku fiskalnego (tj. okres kwiecień-wrzesień 2022 r.). Jak pokazuje widoczny poniżej slajd, Total War jest drugą najlepiej sprzedającą się serią wydawaną przez firmę (choć trzeba zauważyć, że wiele z nich od lat nie otrzymało nowych odsłon).

Total War to potężna seria, mamy nowe dane sprzedaży - ilustracja #1

Źródło: Sega.

Oczywiście to Sonic pozostaje oczkiem w głowie SEGI, która sprzedała więcej gier z naddźwiękowym jeżem, niż wynosi całkowity nakład wszystkich pozostałych serii wydawcy.

Zapewne liczba ta jeszcze wzrośnie, bo po latach zapomnienia (oraz tytułów, o których fani chcą zapomnieć) SEGA znów inwestuje w nowe gry z Sonikiem, w tym konkurencję dla Super Mario Odyssey. Wydawca szykuje też kolejne produkcje filmowe, w tym serial animowany Sonic Prime, który zadebiutuje 15 grudnia na platformie Netflix.

Niemniej studio Creative Assembly ma powody do dumy. Gry strategiczne to jednak wciąż nisza w porównaniu z produkcjami zręcznościowymi i nawet RPG pokroju Persony. Mimo to serii udało się sprzedać kolejne 4 miliony egzemplarzy w ciągu półtora roku.

Zapewne spora w tym zasługa premiery trzeciej odsłony podcyklu Total War: Warhammer, która po początkowych problemach odzyskała zaufanie graczy i po debiucie kampanii Immortal Empires przyciągnęła tłumy użytkowników Steama.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej