Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 grudnia 2022, 10:31

autor: Adrian Werner

Czekali na sukces gry 20 lat, zostali milionerami i nikt nie ma im tego za złe

Komercyjne Dwarf Fortress uczyniło twórców gry milionerami. Zamierzają oni oszczędnie wydawać te pieniądze, gdyż mają w planach rozwijanie gry przez długie lata, a być może nawet do końca życia.

Źródło fot. Bay 12 Games i Kitfox Games
i

Równo tydzień temu na Steamie zadebiutowała strategia Dwarf Fortress, czyli odświeżona wersja kultowej gry niezależnej studia Bay 12 Games. Premiera okazała się wielkim sukcesem.

  1. W rozmowie z serwisem PC Gamer autorzy pochwalili się, że sprzedaż gry przekroczyła już 300 tys. egzemplarzy. Dzień po premierze było to 160 tys., więc twórcom przez kolejnych sześć dni udało się prawie podwoić ten wynik.
  2. Autorzy mogą liczyć na to, że gra będzie się dobrze sprzedawała przez długi czas – będąca wydawcą firma Kitefox Games wczoraj ogłosiła, że Dwarf Fortress na swoich listach życzeń na już ponad milion użytkowników Steama.
  3. Na forum Steama pojawił się świetny wątek, w którym jeden z użytkowników zastanawia się, w jaki sposób gra mogła otrzymać tysiące recenzji graczy w kilka godzin od premiery. Zapytał, czy wszyscy Ci użytkownicy grali przez te wszystkie lata w darmową wersję Dwarf Fortress i tylko czekali, aby wydać 30 dolarów na wydanie komercyjne? Wątek ma 240 stron i praktycznie w całości składa się z odpowiedzi zawierających tylko jedno słowo: „Tak”.
  4. Recenzje graczy dobrze oddają zachwyt społeczności – na Steamie aż 96% z nich to pochwała Dwarf Fortress, co serwis kategoryzuje jako „przytłaczająco pozytywny” odbiór tytułu.
  5. Duże wrażenie robią także wyniki aktywności. Wczoraj ustanowiono nowy rekord na poziomie 28 340 osób bawiących się równocześnie na Steamie. Warto zwrócić uwagę, że popularność gry cały czas rośnie, co dobrze rokuje na przyszłość.

Co twórcy zrobią z całą tą kasą

Twórcy, czyli Tarn Adams oraz Zach Adams, przyznają, że są onieśmieleni sukcesem. Darmowa wersja rozwijana była dzięki datkom fanów, ale w ostatnich latach skala tego wsparcia mocno zmalała. Autorzy decyzję o opracowaniu wydania komercyjnego wytłumaczyli tym, że potrzebują ubezpieczenia zdrowotnego i był to jedyny sposób, w jaki będą mogli sobie na nie pozwolić.

Teraz, tydzień po premierze gry, Tarn Adams oraz Zach Adams zostali milionerami. Nie za bardzo wiedzą, co zrobić z tym faktem, poza tym, że jeden z nich chce kupić większy dom dla siebie i żony. Autorzy zamierzają być jednak bardzo oszczędni w wydawaniu pieniędzy. Nie mają bowiem w planach opracowania kontynuacji. Zamiast tego chcą cały czas rozwijać Dwarf Fortress, więc to, co uzyskali do tej pory plus przychody z dalszej sprzedaży, musi im wytarczyć praktycznie do końca życia.

Dalsze plany rozwoju Dwarf Fortress są ambitne. Obejmują m.in. nowy i szalenie rozbudowany system magii oraz mitów, ulepszone mechanizmy oblężeń i armii, odświeżoną ekonomię oraz przebudowane od podstaw koncepcje wirtualnych cywilizacji. W dalszej perspektywie do gry powinny trafić okręty, ale na to poczekamy długie lata.

  1. Dwarf Fortress na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej