Komercyjne Dwarf Fortress uczyniło twórców gry milionerami. Zamierzają oni oszczędnie wydawać te pieniądze, gdyż mają w planach rozwijanie gry przez długie lata, a być może nawet do końca życia.
Równo tydzień temu na Steamie zadebiutowała strategia Dwarf Fortress, czyli odświeżona wersja kultowej gry niezależnej studia Bay 12 Games. Premiera okazała się wielkim sukcesem.
Twórcy, czyli Tarn Adams oraz Zach Adams, przyznają, że są onieśmieleni sukcesem. Darmowa wersja rozwijana była dzięki datkom fanów, ale w ostatnich latach skala tego wsparcia mocno zmalała. Autorzy decyzję o opracowaniu wydania komercyjnego wytłumaczyli tym, że potrzebują ubezpieczenia zdrowotnego i był to jedyny sposób, w jaki będą mogli sobie na nie pozwolić.
Teraz, tydzień po premierze gry, Tarn Adams oraz Zach Adams zostali milionerami. Nie za bardzo wiedzą, co zrobić z tym faktem, poza tym, że jeden z nich chce kupić większy dom dla siebie i żony. Autorzy zamierzają być jednak bardzo oszczędni w wydawaniu pieniędzy. Nie mają bowiem w planach opracowania kontynuacji. Zamiast tego chcą cały czas rozwijać Dwarf Fortress, więc to, co uzyskali do tej pory plus przychody z dalszej sprzedaży, musi im wytarczyć praktycznie do końca życia.
Dalsze plany rozwoju Dwarf Fortress są ambitne. Obejmują m.in. nowy i szalenie rozbudowany system magii oraz mitów, ulepszone mechanizmy oblężeń i armii, odświeżoną ekonomię oraz przebudowane od podstaw koncepcje wirtualnych cywilizacji. W dalszej perspektywie do gry powinny trafić okręty, ale na to poczekamy długie lata.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Gracze
OpenCritic
52

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.