Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lutego 2023, 11:24

autor: Adrian Werner

Take-Two ze stratą, firma szuka oszczędności; Marvel's Midnight Suns bez sukcesu

Porażki Marvel's Midnight Suns, PGA Tour 2K23 oraz New Tales from the Borderlands odbiły się mocno na wynikach finansowych firmy Take-Two. W odpowiedzi wydawca planuje wdrożenie planu oszczędnościowego.

Źródło fot. Take-Two
i

Firma Take-Two Interactive udostępniła sprawozdanie z wynikami finansowymi za trzeci kwartał roku rozliczeniowego 2023, czyli za okres 1.10.2022 – 31.12.2022.

Wyniki gier Take-Two

Nas najbardziej zainteresowały informacje o konkretnych grach.

  1. Wszystkie duże premiery minionego kwartału, czyli Marvel's Midnight Suns, PGA Tour 2K23 oraz New Tales from the Borderlands, okazały się rozczarowaniami pod względem sprzedaży. Nie podano jednak konkretnych liczb.
  2. Zamiast na nowościach wydawca zarabiał głównie na starszych grach, takich jak NBA 2K23, NBA 2K22, Grand Theft Auto 5 oraz GTA Online, Empires & Puzzles, Toon Blast, Red Dead Redemption 2 i Red Dead Online, Words With Friends, Merge Dragons oraz Toy Blast.
  3. Sprzedaż GTA 5 przekroczyła już 175 mln egz., a Red Dead Redemption 2 – 50 mln. W przypadku RDR2 w minionym kwartale odnotowano lepsze wyniki, niż się spodziewano. W tym okresie zakupiono 4 mln egzemplarzy tej produkcji. Pomogły w tym okazałe promocje.
  4. Z kolei sprzedaż NBA 2K23 osiągnęła już pułap 8 mln sztuk.
Take-Two ze stratą, firma szuka oszczędności; Marvels Midnight Suns bez sukcesu - ilustracja #1

Kolejna porażka dużej gry na licencji Marvela

Warto zwrócić uwagę, że Marvel's Midnight Suns to kolejna porażka wysokobudżetowej produkcji osadzonej w komiksowym uniwersum Marvela. Klapą okazały się również Marvel's Avengers oraz Marvel's Guardians of the Galaxy. Pokazuje to, że ta marka nie jest przepustką do wysokich wyników sprzedaży, nawet jeśli opracowanie projektu powierzy się doświadczonemu deweloperowi.

W przypadku Marvel's Avengers porażkę można jeszcze złożyć na karb jakości gry, ale Marvel's Midnight Suns i zwłaszcza Marvel's Guardians of the Galaxy otrzymały bardzo dobre recenzje (chociaż akurat pierwsza z tych gier nie bardzo przypadła do gustu naszemu redaktorowi).

Sukcesem okazał się tylko Marvel's Spider-Man studia Insomniac Games, ale akurat ten superbohater ma długą tradycję występowania w popularnych grach na PC i konsole. Ciekawi nas więc, jak poradzi sobie Marvel's Wolverine tego samego dewelopera.

  1. Recenzja Marvel’s Midnight Suns – RPG z duszą gry mobilnej

Finanse Take-Two i zapowiedź oszczędności

Przejdźmy do kwestii finansowych.

  1. W minionym kwartale przychody firmy wyniosły 1,41 mld dolarów, co stanowi wzrost o 51% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim. Mimo to ta kwota jest trochę niższa niż prognozy, które zakładały 1,43-1,48 mld dolarów.
  2. Tak wysokie przychody nie przełożyły się jednak na zysk. Firma zanotowała stratę w wysokości 153 mln dolarów.
  3. Dla porównania w analogicznym kwartale poprzedniego roku Take-Two miało zysk w wysokości 144 mln dolarów.
  4. Firma prognozuje, że za cały rok rozliczeniowy 2023 (1.04.2022 – 31.03.2023) wykaże straty w wysokości 704-721 mln dolarów i przychody na poziomie 5,24-5,29 mld dolarów.

Według prezesa firmy, Straussa Zelnicka, słabsze wyniki w ostatnich miesiącach są spowodowane głównie zmniejszeniem popytu na rynku konsolowym. Ponadto twierdzi on, że ostatnio gracze koncentrują się na kupowaniu największych produkcji, co jest korzystne dla starszych gier wydawcy, ale zaszkodziło jego najnowszym projektom.

Firma zamierza wdrożyć plan oszczędnościowy, który ma pozwolić zmniejszyć koszty o 50 mln dolarów. Możliwe, że obejmie to redukcję części załogi, ale Zelnick podkreśla, że wydawca nie ma w planach dużych zwolnień.

  1. Take-Two Interactive – oficjalna strona firmy

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej