Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lutego 2023, 14:46

Nintendo Switch z wielkim osiągnięciem, liczba graczy rośnie

Switch zostawił w tyle PlayStation 4 na liście najlepiej sprzedających się konsol w historii. Liczba użytkowników platformy rośnie jak na drożdżach.

Źródło fot. Nintendo
i

Z udostępnionego dzisiaj przez Nintendo podsumowania trzeciego kwartału fiskalnego roku 2023 dowiedzieliśmy się o wielkich sukcesach marki. Możemy bez grama wątpliwości stwierdzić, że konsole i gry japońskiego producenta przeżywają obecnie złoty wiek, jednak twórcy z ostrożnością spoglądają w przyszłość.

Konsole Nintendo Switch znajdziecie na Allegro

Wyniki sprzedażowe konsol Nintendo

Pomimo nieco słabszego roku Switch w ostatnim kwartale fiskalnym dokonał epokowego osiągnięcia – pod względem całkowitej sprzedaży przebił PlayStation 4 oraz kultowego Game Boya. Pozwolił na to wynik 122,55 mln sprzedanych egzemplarzy.

W samym trzecim kwartale fiskalnym 2023 sprzedano aż 8,22 mln sztuk, pobijając wyniki osiągnięte w 2018 i 2019 roku. Nintendo może to niewątpliwie zawdzięczać modelowi OLED, który w ostatnich miesiącach był najlepiej sprzedającą się wersją Switcha.

Nintendo Switch z wielkim osiągnięciem, liczba graczy rośnie - ilustracja #1
Źródło: Nintendo

Rosnąca liczba graczy

Jednym z najbardziej imponujących osiągnięć Switcha jest roczna liczba graczy, która wciąż rośnie. Jak podaje Nintendo w podsumowaniu ostatnich miesięcy w 2022 roku japońska konsola posiadała aż 112 milionów aktywnych użytkowników.

Nintendo Switch z wielkim osiągnięciem, liczba graczy rośnie - ilustracja #2
Źródło: Nintendo

Popularność gier na Switchu

Imponujące 27 gier na konsole Switch przebiło próg miliona sprzedanych kopii w roku fiskalnym 2023, a 19 z nich to oryginalne tytuły Nintendo.

Twórcy wyróżnili 10 gier (łącząc sprzedaż Pokemon Scarlet i Violet), które sprzedały się najlepiej w okresie od kwietnia do grudnia 2022 roku.

Nowe tytuły (wydane między kwietniem a grudniem 2022 r.) - liczba sprzedanych kopii

  • Pokémon Scarlet and Violet – 18,2 mln egz.
  • Splatoon 3 – 9,4 mln
  • Switch Sports – 7,9 mln
  • Mario Strikers: Battle League Football – 1.9 mln
  • Xenoblade 3 – 1,5 mln

Wcześniejsze tytuły (wydane przed kwietniem 2022 r.) - liczba sprzedanych kopii

  1. Mario Kart 8 Deluxe – 6,3 mln egz.
  2. Kirby and the Forgotten Land – 3,4 mln
  3. Animal Crossing: New Horizons – 2,9 mln
  4. Mario Party Super Stars – 2,5 mln
  5. Pokémon Legends: Arceus – 2,4 mln

Nieustająca popularność Mario Kart 8 Deluxe w 2022 roku przyczyniła się do utrzymania przez tytuł pierwszej pozycji w rankingu najlepiej sprzedających się gier konsoli Switch, z ogólnym wynikiem 52 milionów kopii.

Nintendo Switch z wielkim osiągnięciem, liczba graczy rośnie - ilustracja #3
Źródło: Nintendo

Wyniki finansowe i wyważone oczekiwania na końcówkę roku fiskalnego

Chociaż, jak widać, trzeci kwartał roku fiskalnego 2023 był dla Nintendo usłany zwycięstwami, ogólne zyski firmy zmalały względem zeszłego roku.

Sprzedaż konsol, gier i akcesoriów przyniosła japońskiemu studiu w pierwszych trzech kwartałach roku fiskalnego 2023 1,3 biliona jenów (ok. 10 miliardów dolarów), czyli o 1,9% mniej niż w zeszłym roku. Przełożyło się to na zysk brutto firmy, który zmalał o 5% w tym samym czasie.

W świetle tych wyników Nintendo postanowiło zaktualizować swoje prognozy wyników sprzedażowych za cały rok fiskalny 2023. Przewidywany zysk brutto został obniżony o 4%, z 500 miliardów jenów na 480 miliardów.

Wyniki finansowe Nintendo związane są jednak między innymi z rosnącymi wydatkami, przeznaczanymi przez firmę na tworzenie swoich produktów. Jak pokazują sukcesy Switcha oraz gier na niego przeznaczonych, ta strata może jeszcze wyjść studiu na dobre.

  1. Oficjalne podsumowanie trzeciego kwartału roku fiskalnego 2023 Nintendo

ZASTRZEŻENIE

Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów i usług, których oferty prezentowane są powyżej.

Sonia Selerska

Sonia Selerska

Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.

więcej