Według najnowszych pogłosek Hi-Fi Rush miało na siebie nie zarobić. Microsoft próbuje dementować te doniesienia. To jednak tylko część problemów firmy.
Xbox może przeżywać gorszy okres. W najnowszym odcinku swojego podcastu Game Mess dziennikarz Jeff Grubb stwierdził, że Hi-Fi Rush okazało się finansowym rozczarowaniem. Jakby tego było mało, Microsoft ma być niezadowolony z tego, w jakim stanie jest dział gier.
Co ciekawe, wiceprezes Xboxa Aaron Greenberg – niewątpliwie próbując uspokoić sytuację – stwierdził, że Hi-Fi Rush było dla firmy sukcesem.
Hi-Fi Rush ukazało się zupełnie niespodziewanie tego samego dnia, w którym zostało ogłoszone. Mimo to ta rytmiczna gra akcji z widokiem TPP od studia Tango Gameworks niemal z miejsca podbiła serca graczy i recenzentów. Tytuł zaliczył również komercyjny sukces:
Grubb jednak donosi, że to nie wystarczyło, aby produkcja na siebie zarobiła:
Opierając się na tym, co słyszałem, ta gra [Hi-Fi Rush – dop. red.] po prostu nie zarobiła tyle pieniędzy, ile powinna. Dostała dobre recenzje, wzbudziła również zainteresowanie, więc co może być źródłem problemu?
Jeff Grubb, podcast Game Mess (22 minuta)
Łatwo domyślić się, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy – produkcja już w dniu premiery trafiła do abonamentu PC/Xbox Game Pass. Osoby, które wykupiły dostęp do usługi, mogą więc cieszyć się Hi-Fi Rush bez dodatkowych opłat.
Ponadto Grubb zwrócił uwagę na specyficzne podejście Microsoftu. Gigant z Redmond oczekuje bowiem, że produkcje wydawane w Game Passie wypracują również odpowiednio wysoką sprzedaż.
Co ciekawe, Aaron Greenberg, pełniący rolę wiceprezesa Xboxa, zdaje mieć odmienne zdanie. Z jego zamieszczonej na Twitterze wypowiedzi wynika, że Microsoft jest zadowolony z tego, jak poradziła sobie ta produkcja. Wydźwięk jest więc zgoła inny niż ten, który niosą słowa Grubba.

Co więcej, według Jeffa Grubba Microsoft jest niezadowolony z całokształtu sytuacji, w jakiej znajduje się obecnie Xbox. Dział ten zanotował bowiem w ostatnim okresie spore spadki w przychodach oraz sprzedaży konsol. Można to zobaczyć m.in. w opublikowanym w styczniu sprawozdaniu finansowym za ostatni kwartał 2022 roku:
Ów popularny dziennikarz nie zdecydował się wprost podać przyczyn słabszych wyników Xboxa. Nadal jednak możemy spekulować nad tym, co za nimi stoi.
Oczywiście trzeba mieć na uwadze, że są to nieoficjalne doniesienia. Jeff Grubb jest jednak wiarygodnym źródłem i niejednokrotnie jego słowa okazywały się prawdą. Istnieje więc szansa, że również w tym przypadku tak jest.
GRYOnline
Gracze
Steam
12

Autor: Agnieszka Adamus
Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.