Nintendo podzieliło się wynikami sprzedaży Switcha oraz gier stworzonych z myślą o tej konsoli. Przedstawione liczby robią wrażenie.
W lutym bieżącego roku Nintendo pochwaliło się, że sprzedaż Switcha przekroczyła zawrotne 100 milionów egzemplarzy. Od tego czasu liczba ta jednak jeszcze bardziej wzrosła, o czym świadczy najnowszy raport finansowy opublikowany przez firmę.
W dokumencie możemy znaleźć informacje, że do 30 czerwca bieżącego roku, Nintendo Switch rozeszło się w liczbie 111,08 milionów egzemplarzy. W ciągu samych trzech miesięcy (od końcówki marca do 30 czerwca) do klientów trafiło 3,43 milionów konsol.
Ponadto w okresie tym sprzedało się również ponad 41 milionów kopii rozmaitych gier na Switcha. Spory wkład w ten wynik miało debiutujące w kwietniu Nintendo Switch Sports, które samodzielnie zanotowało sprzedaż w wysokości 4,84 milionów egzemplarzy.
Nintendo podzieliło się także listą 10 najlepiej sprzedających się gier frist-party na Nintendo Switch. Mowa więc o tytułach, które zadebiutowały jedynie na tej konsoli.
Lista ta jasno pokazuje, że Nintendo jest bezkonkurencyjne pod względem wyników sprzedaży exclusive’ów. Nawet „najsłabiej” sprzedający się tytuł spośród dziesięciu powyższych produkcji zanotował wynik ponad 14 milionów sprzedanych egzemplarzy.
Dla porównania absolutnie najlepiej sprzedający się tytuł ekskluzywny na PS4 to Marvel's Spider-Man. Grze tej udało się zanotować wynik w wysokości 20 milionów sprzedanych kopii. To ponad dwa razy mniej niż największy hit Switcha, czyli Mario Kart 8 Deluxe.
Więcej:Władze odrzucają wniosek patentowy Nintendo, co może wpłynąć na spór prawny z Palworld
26

Autor: Przemysław Dygas
Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.