Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

AI / sztuczna inteligencja - sprzęt i technologie (7)

AI AlphaStar od Google zmiażdżyło profesjonalnych graczy StarCraft 2
AI AlphaStar od Google zmiażdżyło profesjonalnych graczy StarCraft 2

Bartosz Świątek, 25 stycznia 2019, 14:15

Zespół DeepMind firmy Google – zajmujący się pracą nad sztuczną inteligencją – poinformował, że stworzony przez niego program AlphaStar pokonał dwóch profesjonalnych graczy StarCraft 2 z Team Liquid. W obydwu wypadkach rozgrywki zakończyły się wynikiem 5:0.

Jak działa polski Asystent Google? Nie idealnie – pierwsze opinie
Jak działa polski Asystent Google? Nie idealnie – pierwsze opinie

Jakub Błażewicz, 23 stycznia 2019, 21:19

Od tygodnia możemy korzystać z polskiego Asystenta Google. Przez ten czas użytkownicy zdążyli sprawdzić, co oferuje rodzima wersja tej usługi.

Sztuczna inteligencja wyniucha osoby dzielące się kontami na Netfliksie
Sztuczna inteligencja wyniucha osoby dzielące się kontami na Netfliksie

Bartosz Świątek, 14 stycznia 2019, 12:01

W czasie targów technologicznych CES w Los Angeles firma Synamedia zaprezentowała oprogramowanie AI, które umożliwia wykrywanie osób nielegalnie dzielących się hasłami do kont na platformach streamingowych, takich jak Netflix czy HBO Go.

Sztuczna inteligencja w nowym zwiastunie Hitmana 2
Sztuczna inteligencja w nowym zwiastunie Hitmana 2

Konrad Serafiński, 16 sierpnia 2018, 17:40

Nowy materiał wideo promujący grę Hitman 2 pokazuje między innymi żyjący świat oraz poprawioną sztuczną inteligencję. Premiera tytułu zaplanowana jest na 13 listopada.

Wadliwe AI w Aliens: Colonial Marines wynikiem pojedycznej literówki w pliku konfiguracyjnym gry
Wadliwe AI w Aliens: Colonial Marines wynikiem pojedycznej literówki w pliku konfiguracyjnym gry

Michał Kułakowski, 14 lipca 2018, 20:45

Po pięciu latach od premiery gry Aliens: Colonial Marines jeden z jej moderów odkrył, że wadliwie działające AI ksenomorfów wynikało z banalnej literówki. Błąd można naprawić, edytując w notatniku jeden z plików konfiguracyjnych.

Sztuczna inteligencja powalczy o tytuł mistrza w Dota 2
Sztuczna inteligencja powalczy o tytuł mistrza w Dota 2

Michał Ostiak, 26 czerwca 2018, 14:58

Najlepsze drużyny gry Dota 2 zmierzą się podczas The International 2018 z zespołem prowadzonym przez boty OpenAI. W ubiegłym roku sztuczna inteligencja była lepsza od graczy w pojedynkach 1 na 1.

CS:GO – Valve używa ponad tysiąca procesorów do walki z oszustami
CS:GO – Valve używa ponad tysiąca procesorów do walki z oszustami

Jakub Błażewicz, 26 marca 2018, 13:20

Firma Valve ujawniła garść szczegółów dotyczących VACnet - jednego z nowszych systemów mających ograniczyć liczbę oszustów w Counter-Strike: Global Offensive, zarządzanego przez sztuczną inteligencję. Programista John McDonald podzielił się informacjami na temat działania systemu oraz jego skuteczności, przy okazji zdradzając też, jakie zasoby są potrzebne do jego funkcjonowania.

Literówka w kodzie gry przyczyną dziwnego zachowania AI w Civilization VI
Literówka w kodzie gry przyczyną dziwnego zachowania AI w Civilization VI

Michał Kułakowski, 18 marca 2018, 12:16

Jeden z moderów Sid Meier's Civilization VI odkrył w kodzie gry kilka drobnych literówek, które, jak się okazuje, w niespodziewany sposób mogą wpływać na zachowanie AI. Za sprawą tego banalnego błędu wszyscy komputerowi przeciwnicy w irracjonalny sposób obierają priorytety rozwoju własnej cywilizacji.

Ubisoftu walka z bugami – SI na straży bezbłędności gier
Ubisoftu walka z bugami – SI na straży bezbłędności gier

Jakub Błażewicz, 7 marca 2018, 12:40

Firma Ubisoft pochwaliła się osiągnięciami oddziału La Forge, zajmującego się badaniami i rozwojem sztucznej inteligencji. W trakcie Ubisoft Developer Conference w Montrealu podano przykłady wykorzystania dorobku grupy w Far Cry 5, jak również ujawniono Commit Assistant - narzędzie pozwalające na wcześniejsze wykrycie potencjalnych błędów w grze.

Civilization V - naukowcy stworzyli mod wprowadzający SI do drzewka technologicznego
Civilization V - naukowcy stworzyli mod wprowadzający SI do drzewka technologicznego

Kamil Zwijacz, 5 stycznia 2018, 14:16

Badacze z Centre for the Study of Existential Risk z uniwersytetu w Cambridge przygotowali specjalną modyfikację do gry Sid Meier's Civilization V, dodającą do drzewka technologicznego rozwiązania korzystające z SI, które źle używane mogą zgładzić ludzkość.

DayZ - film z rozgrywką ujawnia m.in. nowe informacje o sztucznej inteligencji
DayZ - film z rozgrywką ujawnia m.in. nowe informacje o sztucznej inteligencji

Marcin Skierski, 8 września 2013, 13:40

Nowy dziennik dewelopera dotyczący gry DayZ ujawnia nowe informacje m.in. na temat sztucznej inteligencji, optymalizacji i niszczącego się uzbrojenia. Przy okazji jest to kolejna okazja do zobaczenia samodzielnej wersji DayZ w akcji.

FIFA 14 na PlayStation 4 i Xboksie One z lepszą SI oraz grafiką w 1080p
FIFA 14 na PlayStation 4 i Xboksie One z lepszą SI oraz grafiką w 1080p

Marcin Skierski, 29 sierpnia 2013, 11:00

David Rutter ze studia EA Sports opowiedział serwisowi Eurogamer o różnicach w grze FIFA 14 pomiędzy wersjami na obecną i nadchodzącą generację konsol. Przyszli posiadacze PlayStation 4 oraz Xboksa One mogą liczyć przede wszystkim na oprawę graficzną w rozdzielczości 1080p, lepiej wyglądających i reagujących kibiców, a także usprawnioną sztuczną inteligencję zawodników.

Czego oczekujemy od sztucznej inteligencji w grach?
Czego oczekujemy od sztucznej inteligencji w grach?

Marcin Tomkowiak, 27 maja 2013, 12:29

Często narzekamy na sztuczną inteligencję w grach. Jednym razem otrzymujemy odpowiednie złudzenie rzeczywistości, innym jej brakuje, okazuje się po prostu tak głupia, że aż boli, naprawdę boli. Jednak jak inteligentna powinna być sztuczna inteligencja w grach?

Borderlands 2 - 200-300 przeciwników sprytniejszych niż w pierwowzorze
Borderlands 2 - 200-300 przeciwników sprytniejszych niż w pierwowzorze

Marcin Skierski, 28 lipca 2012, 12:45

W grze Borderlands 2 znajdziemy w sumie 200-300 wariacji przeciwników, którzy mają charakteryzować się lepszą sztuczną inteligencją niż w pierwszej części. Serwis Joystiq opublikował screeny i grafiki koncepcyjne przedstawiające niektórych adwersarzy.

Projekt Curiosity Petera Molyneux będzie posiadał DLC o wartości 78 tys. dolarów
Projekt Curiosity Petera Molyneux będzie posiadał DLC o wartości 78 tys. dolarów

Grzegorz Ferenc, 8 czerwca 2012, 10:17

Peter Molyneux, legenda branży gier, ujawnił kolejne ciekawe informacje na temat pierwszego z 22 projektów tworzonych przez studio 22 Cans. Najbardziej godne uwagi są: warte 78 tys. wirtualne diamentowe dłuto w formie dodatku DLC oraz plany stworzenia gry z zaawansowaną sztuczną inteligencją.