Sony i Microsoft rozpoczynają współpracę w dziedzinie streamingu i AI

Niczym grom z jasnego nieba gruchnęła wiadomość o rozpoczęciu szeroko zakrojonej współpracy przez Sony i Microsoft. Na mocy porozumienia firmy zamierzają wymieniać się informacjami i technologią, wspólnie badając możliwości rozwoju w dziedzinie streamingu oraz AI.

futurebeat.pl

Krystian Pieniążek

Firmy Microsoft oraz Sony rozpoczęły szeroko zakrojoną współpracę, która może rzutować na przyszłość całej branży gier wideo. Giganci podpisali porozumienie, na mocy którego będą wymieniać się informacjami i technologią, a także dzielić pewne elementy infrastruktury dla swoich przedsięwzięć.

Mowa przede wszystkim o pracy nad rozwojem technologii streamingu oraz sztucznej inteligencji (AI Microsoftu ma zostać włączona w „produkty konsumenckie Sony”), a także nad rozszerzeniem możliwości samej „chmury” opartej na Microsoft Azure. Poza tym firmy zamierzają zbadać zdolność do współpracy w dziedzinie półprzewodników.

Choć w ogłoszeniu nie padły nazwy PlayStation lub Xbox, wynika z niego, że gry będą ważnym elementem tej kooperacji. Dzięki niej bowiem Sony będzie mogło wykorzystać możliwości Microsoft Azure zarówno na potrzeby streamingu, jak i w celu stworzenia lepszych narzędzi dla twórców.

Sony i Microsoft nawiązują współpracę, która może odcisnąć trwałe piętno na branży gier wideo. - Sony i Microsoft rozpoczynają współpracę w dziedzinie streamingu i AI - wiadomość - 2019-05-16
Sony i Microsoft nawiązują współpracę, która może odcisnąć trwałe piętno na branży gier wideo.

Głos w sprawie zabrał już prezes japońskiej firmy – Kenichiro Yoshida – który przekonuje, że współpraca z Microsoftem to okazja do „rozwoju interaktywnych treści”. Wtóruje mu prezes Microsoftu – Satya Nadella – który wierzy, że porozumienie zaowocuje dostarczeniem „nowych doświadczeń” dla graczy. Na temat wypowiedział się również Phil Spencer będący „twarzą” Xboksa, który z kolei mówi o pogoni za „wspólnymi ambicjami” oraz chęci „zachwycenia” graczy z całego świata.

Nie wiadomo, czy na tegorocznych targach E3 poznamy jakiekolwiek konkrety na temat owoców tej niespodziewanej współpracy. Ciężko również stwierdzić, jaki los w związku z powyższym czeka PlayStation Now, czyli platformę streamingową Sony, która przecież stanowi konkurencję dla rozwijanego przez Microsoft projektu xCloud.

  1. Microsoft – oficjalna strona internetowa
  2. Sony – oficjalna strona internetowa
Podobało się?

47

Krystian Pieniążek

Autor: Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum PlayStation
2019-05-18
17:42

VintrixOne Legionista

Wbrew pozorom firmy z branży technologicznej (innych też) raczej ze sobą rywalizują, niż walczą. Jeżeli chodzi o współpracę MSFT z Sony, osobiście nie mam nic przeciwko. Może z niej wyniknąć wiele dobrego.

Co do rynku gier i tym samym streamingu, myślę że chodzi tutaj raczej (jak wspomniał prekor) o Google Stadia i ewentualne stworzenie wspólnej platformy, badź wymianę "doświadczeń" i stworzenie odrębnych platform.
Czy tego ktoś chce, czy nie, streaming zaistnieje i za jakiś czas być może wyprze inne formy dydtrybucji, a być może nie. Tutaj popatrzmy na filmy i muzykę. Dopóki jest zbyt, dopóty jest to opłacalne i nośniki fizyczne w tej czy innej postaci mogą przetrwać.

Komentarz: VintrixOne
2019-05-18
17:16

VintrixOne Legionista

😂

Co do AI, to raczej nie chodzi tutaj o sztuczną inteligencję w grach, a rozwój i opracowywanie nowych mechanizmów do zastosowan przemysłowych / profesjonalnych.

To co jest nazywane AI w grach, ze sztuczną inteligencją nie ma nic wspólnego. Są to po prostu w 99% wypadków skrypty opisujące zachowanie NPC w danej sytuacji.

Zastosowanie zaawansowanych algorytmów AI w grze spowoduje wiele frustracji u graczy, jako że w założeniach AI się uczy i zapamiętuje to jak grasz. Innymi słowy, im dłużej bedziesz grał, tym bardziej bedziesz dostawał po tyłku".

Komentarz: VintrixOne
2019-05-17
15:12

Tupolew Pretorianin

😃

Toż to dobra wiadomość! I mam nadzieję tylko, że wystawią na rynek jakaś fajną konsolę mobilną podobną do ps vity. :)

Komentarz: Tupolew
2019-05-17
13:51

prekor Generał

prekor

VirtualManiac

Chmura nie zastąpi fizycznych konsol i nośników przynajmniej przez następną generacje. Moim zdaniem streaming i konsole będą się wzajemnie suplementować tak jak jest obecnie na konsolach z cyfrą i pudelkami.

Komentarz: prekor
2019-05-17
12:55

zanonimizowany1173954 Senator

Jeśli rzeczywiście były jakieś rozmowy i próby współpracy odnośnie nowej generacji to przypisywanie gier do konta było priorytetem.

Komentarz: zanonimizowany1173954

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl