W Hitmanie 3 spotkamy nawet do 300 NPC naraz; twórcy zapowiadają rewolucję w AI
Firma IO Interactive zapowiedziała nową mapę do gry Hitman 3, a także ogłosiła, że produkcja będzie małą ewolucją, jeżeli chodzi o liczbę NPC występujących w tym samym czasie na ekranie.

- ujawniona została nowa mapa do Hitmana 3 – będzie nią pełne neonów chińskie Chongqing;
- twórcy dzieła chcą też zrobić krok w przód, jeżeli chodzi o rozwój sztucznej inteligencji w grach wideo – w niektórych misjach będziemy mogli zobaczyć nawet do 300 postaci niezależnych naraz.
Od jakiegoś czasu deweloperzy z IO Interactive ujawniają nowe lokacje z Hitmana 3. W sierpniu poznaliśmy angielskie Dartmoor inspirowane kryminałami Edgara Allana Poego oraz Arthura Conana Doyle’a, a dziś twórcy opublikowali krótki filmik, w którym opowiedzieli o chińskim Chongqing. Mapa ta już na pierwszy rzut oka budzi skojarzenia z estetyką cyberpunkową dzięki dużej liczbie neonowych szyldów, których światło odbija się w kałużach pod osłoną nocy. Jeśli będzie ona wyglądała tak jak na trailerze, to możemy zacząć martwić się o nasze karty graficzne (wymagania sprzętowe nowego Hitmana poznacie tutaj).
Oglądając dokładnie zwiastun, zauważycie w nim także scenę, w której Agent 47 przechodzi przez pomieszczenie pełne postaci niezależnych i cóż – nie jest ona przypadkowa. Gra zapewni bowiem, według twórców, wsparcie dla nawet 300 aktywnych NPC naraz. Oznacza to w praktyce zabawę w o wiele większej skali, a gracze będą mogli łatwiej wtopić się w tłum.
Powyższa liczba nie wzięła się z kapelusza, choć nadal nie wiemy, w jak wielu misjach będziemy mieli do czynienia z tyloma ludźmi w tym samym czasie. Mimo to wydaje się, że jest na co czekać, gdyż sami deweloperzy twierdzą, iż starali się przekroczyć pewną granicę, jeżeli chodzi o postrzeganie sztucznej inteligencji w grach wideo.
W materiale potwierdzono także, że Hitman 3 będzie wspierał 60 klatek na sekundę, 4K oraz HDR na konsolach. W tytuł zagramy już na początku 2021 roku, 20 stycznia. Pojawi się on na pecetach, PlayStation 4, PlayStation 5, Xboksie One, a także Xboksie Series X/S. W planach jest również premiera wersji streamingowej na konsolę Nintendo Switch, ale na nią poczekamy nieco dłużej. Gra będzie kompatybilna z goglami wirtualnej rzeczywistości.
Więcej:Wikipedia traci czytelników. Google podkrada ruch, AI podcina skrzydła, Elon Musk odpala Grokipedię

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
wwad Generał
Nie jest sztuką dać i 10000 NPC tylko jest sztuką by to płynnie każdemu chętnemu działało i bym nie musiał klnąć jak w WD L na optymalizację.
p4go Senator

Persecuted Legend

Już poprzednie Hitmany (w zasadzie od czasów Blood Money) potrafiły wyrenderować bardzo wielu NPC'ów na ekranie jednocześnie, więc raczej nie będzie tu czuć jakiegoś gigantycznego przeskoku. Paryż, Marrakesz, Sapienza czy Miami były przecież wypchane NPC'ami po brzegi i tłumy rzeczywiście wyglądały jak tłumy.
A ta lokacja w Chinach wygląda mega klimatycznie!
Herr Pietrus Legend

Oj tak, w FEAR bolał brak autoregeneracji (nie te czasy), bo zdrowie schodziło znacznie szybciej niż w FEAR 2, ale AI... to był majstersztyk.
Tam naprawdę człowiek zaczynał myśleć, bo.. musiał :)
Flankowanie, wysyłanie jednego na szpicy (co akurat było głupie bo pozwalało jednego odstrzelić... ale było też poniekąd realistyczne)... Ech...
Lukxxx Generał
Zobaczcie co potrafili zrobić w Blood Money na Playstation 2! https://youtu.be/JmC5eTXbHn0?t=797