Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 listopada 2020, 17:25

autor: Karol Laska

W Hitmanie 3 spotkamy nawet do 300 NPC naraz; twórcy zapowiadają rewolucję w AI

Firma IO Interactive zapowiedziała nową mapę do gry Hitman 3, a także ogłosiła, że produkcja będzie małą ewolucją, jeżeli chodzi o liczbę NPC występujących w tym samym czasie na ekranie.

W SKRÓCIE:
  1. ujawniona została nowa mapa do Hitmana 3 – będzie nią pełne neonów chińskie Chongqing;
  2. twórcy dzieła chcą też zrobić krok w przód, jeżeli chodzi o rozwój sztucznej inteligencji w grach wideo – w niektórych misjach będziemy mogli zobaczyć nawet do 300 postaci niezależnych naraz.

Od jakiegoś czasu deweloperzy z IO Interactive ujawniają nowe lokacje z Hitmana 3. W sierpniu poznaliśmy angielskie Dartmoor inspirowane kryminałami Edgara Allana Poego oraz Arthura Conana Doyle’a, a dziś twórcy opublikowali krótki filmik, w którym opowiedzieli o chińskim Chongqing. Mapa ta już na pierwszy rzut oka budzi skojarzenia z estetyką cyberpunkową dzięki dużej liczbie neonowych szyldów, których światło odbija się w kałużach pod osłoną nocy. Jeśli będzie ona wyglądała tak jak na trailerze, to możemy zacząć martwić się o nasze karty graficzne (wymagania sprzętowe nowego Hitmana poznacie tutaj).

Oglądając dokładnie zwiastun, zauważycie w nim także scenę, w której Agent 47 przechodzi przez pomieszczenie pełne postaci niezależnych i cóż – nie jest ona przypadkowa. Gra zapewni bowiem, według twórców, wsparcie dla nawet 300 aktywnych NPC naraz. Oznacza to w praktyce zabawę w o wiele większej skali, a gracze będą mogli łatwiej wtopić się w tłum.

Powyższa liczba nie wzięła się z kapelusza, choć nadal nie wiemy, w jak wielu misjach będziemy mieli do czynienia z tyloma ludźmi w tym samym czasie. Mimo to wydaje się, że jest na co czekać, gdyż sami deweloperzy twierdzą, iż starali się przekroczyć pewną granicę, jeżeli chodzi o postrzeganie sztucznej inteligencji w grach wideo.

W materiale potwierdzono także, że Hitman 3 będzie wspierał 60 klatek na sekundę, 4K oraz HDR na konsolach. W tytuł zagramy już na początku 2021 roku, 20 stycznia. Pojawi się on na pecetach, PlayStation 4, PlayStation 5, Xboksie One, a także Xboksie Series X/S. W planach jest również premiera wersji streamingowej na konsolę Nintendo Switch, ale na nią poczekamy nieco dłużej. Gra będzie kompatybilna z goglami wirtualnej rzeczywistości.

Karol Laska

Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

więcej