GTA 5 Online - mimo upływu lat AI nadal daje graczom w kość

Zdaniem licznej grupy graczy GTA Online ma duży problem ze sztuczną inteligencją. AI strzela zbyt dobrze i ma mniej ograniczeń, gdy korzysta z różnego rodzaju broni i sprzętu. Na liście zarzutów można też znaleźć kilka innych rzeczy.

Bartosz Świątek

GTA 5 Online - mimo upływu lat AI nadal daje graczom w kość.
GTA 5 Online - mimo upływu lat AI nadal daje graczom w kość.
GTA 5 Online - mimo upływu lat AI nadal daje graczom w kość - ilustracja #1
AI w GTA Online często cechuje się zaskakującą skutecznością w walce.

W SKRÓCIE:

  1. gracze GTA Online od lat narzekają na zbyt silną sztuczną inteligencję w grze;
  2. AI cechuje się idealną celnością i często nie jest ograniczane w taki sam sposób, jak gracze, gdy używa konkretnych broni lub pojazdów;
  3. problemem jest też nadmierna odporność przeciwników;
  4. komputer stosuje również inne sztuczki, by utrudniać graczom życie – np. celowo doprowadza do kolizji w ruchu ulicznym.

Gracze GTA Online od lat narzekają na nadnaturalnie wysoką skuteczność sztucznej inteligencji – momentami doprowadza ona wręcz do absurdalnych sytuacji, kiedy gracz jest zabijany pojedynczym strzałem wykonanym z niesamowitej odległości lub pozycji. Na forum Reddit można znaleźć liczne wątki poświęcone tego typu problemom.

Samolot w ruchu, 200 metrów, noc – dla AI to prosty strzał

Jednym z najnowszych wpisów jest ten pokazujący sytuację, w której zabójczy strzał dosięga gracza w… lecącym samolocie. W dodatku w środku nocy.

"The Enemy AI Is Fair And Balanced" from r/gtaonline

Niektórzy użytkownicy nie szczędzą deweloperom gorzkich słów, zwracając uwagę, że tego typu rzeczy nigdy nie powinny były trafić do gry.

Którykolwiek z devów pomyślał, „tak, strzelanie na ślepo zza rogu, z odległości 200 jardów to nic takiego, niech trafiają każdym strzałem w głowę” powinien zostać wyrzucony i nie pracować nigdy więcej przy żadnej grze – zauważa T_DcansuckonDeez.

Stary, ja przestałem dawno temu, lol. Odkąd zdałem sobie sprawę, że AI dosłownie widzi cię przez krzaki i dym, i że mogą cię k**** „stuknąć” przez te wszystkie zasłony, to straciło dla mnie sens – narzeka Hamburger-Queefs.

GTA Online – problemy z AI trwają od lat

GTA 5 Online - mimo upływu lat AI nadal daje graczom w kość - ilustracja #2
Śmigłowiec Buzzard w GTA Online.

Powyższa sytuacja nie jest niczym nowym. W 2018 roku jeden z graczy opisał na forum Rockstar Support szereg problemów ze sztuczną inteligencją.

AI generalnie jest zbyt silne w GTA Online. Mają idealną celność przypominającą jakiegoś aimbota i mogą cię trafić przez najmniejszą szybę w samochodzie, 500m od hotelu. Do tego masz jeszcze sterowane przez AI Buzzardy (śmigłowce - przyp. red.), które wykorzystują tanie sztuczki w oprogramowaniu, by cię zabić.

Kiedy gracz używa Buzzarda, musi skierować nos maszyny w stronę, w którą chce wycelować minigun. Ale miniguny AI mogą strzelać do ciebie pod każdym kątem, tak jakby pociski wykonywały w powietrzu obrót o 90 stopni, gdy tylko opuszczają lufę. Połączenie tego z ich celnością aimbota sprawia, że zabicie cię na ziemi zajmuje tylko sekundę. Och, i jest jeszcze fakt, że pojawiają się ciągle, bez względu na to, ile zabijesz - to nie jest ani zbalansowane, ani zabawne. To frustrujące, gdy wykonujesz jakiekolwiek misje zaopatrzeniowe w trybie swobodnym, ponieważ przez większość czasu jesteś ścigany przez Buzzardy.

Zdrowie AI też jest w tej grze problemem - krótko mówiąc, mają go zbyt wiele. W trybie Story można zabić każdego mniej więcej trzema strzałami z karabinu szturmowego w klatkę piersiową, ale w GTA Online może to wymagać nawet 20 takich strzałów. Połącz to z wrogami odradzającymi się bez ograniczeń i rezultatem końcowym jest kompletnie zepsuta gra – czytamy.

Równie obszerna lista zarzutów pojawiła się w wątku opublikowanym na forum Reddit. Jego autor dodał do listy przewin jeszcze m.in. sztuczne utrudnianie graczowi życia w ruchu ulicznym.

To jest bardzo wyraźnie widoczne podczas misji typu import/eksport lub dostaw. Gra celowo wykorzystuje ruch uliczny, by doprowadzać do kolizji i dzięki temu zwiększyć koszty naprawy twojego pojazdu – czytamy.

  1. GTA Online – strona oficjalna
  2. GTA Online – poradnik
  3. Recenzja gry Grand Theft Auto Online - multiplayer z potencjałem
Grand Theft Auto Online

Grand Theft Auto Online

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 1 października 2013

Informacje o Grze
7.8

GRYOnline

7.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

11

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2020-06-03
14:04

lukasxxz Pretorianin

Ciężkie jest życie wirtualnego przestępcy.

Komentarz: lukasxxz
2020-06-03
14:32

Ghost_ Konsul

Rockstar naprawiał coś kiedykolwiek? Ich tylko monetyzacja obchodzi. Pojazdy wodne nadal częściej latają niż pływają. Od 7 lat nie wpadli na to, że może fizyka jest spartolona.

Komentarz: Ghost_
2020-06-03
14:39

jowiz Centurion

😂

grałem w gtao przez 5 lat ale mi się nie spodobało

Komentarz: jowiz
2020-06-04
16:46

FalcheN Legionista

Ja to ogólnie uwielbiam AI w tej grze. Strzelasz się na ulicy? Super, prędzej zginiesz od przestraszonego kierowcy który cie przejedzie niż od wroga. Chcesz ukraść auto, więc celujesz do kierowcy z karabinu maszynowego? Super, AI cie przejedzie i zanim wstaniesz auto będzie już poza zasięgiem. Jedziesz lewym pasem? Super, jakiś dziwny skrypt sprawi, że zaraz AI na prawym pasie nie zważając na wszystko niczym kierowca BMW zajedzie ci drogę. Kocham tę grę.

Komentarz: FalcheN
2020-06-05
02:00

Varson Centurion

😡

Jestem w stanie potwierdzić to co sie dzieje podczas importu/exportu samochodów. Randomowe AI potrafi wyjechać pod maskę. Tak po prostu, pod prąd zacznie jechać, a zmiane pasu wykona w rekordowym tempie, tak by gracz nawet nie mógł mrugnąć. Ogólnie jestem dość szybkim, zręcznym graczem, z zamiłowaniem do wyścigów. Przez co raz spotkała mnie taka sytuacja: Jadę z exportem na skrzyżowaniu, to że AI zatrzymuje sie tak by wbić sie w gracza to jedno, ale moim częstym trickiem na poruszające się obiekty jest przejechać po prostu za plecami tego obiektu. Tak też robie na skrzyżowaniu, tor jazdy dość daleko za plecami AI. Co robi AI? WSTECZNY...(a zatrzymał się oczywiście przez nic, miał wolną drogę do wyjazdu ze skrzyżowania) To mnie utwierdziło że AI jest ustawione przez rockstara bo inaczej gracze by zarabiali za dużo kasy. Aczkolwiek takie sytuacje są tylko i wyłącznie w mieście, gdzie "chaos" może zostać pominięty przez większość graczy.

A jak już jesteśmy w temacie import/export to kolekcje to jakiś nieśmieszny żart który pokazuje podejście rockstara do ekonomii tej gry. Feature który miał być czymś ekskluzywnym, tworzyć rzadkie sytuacje dostawy kolekcji takich samych aut jest po prostu nie opłacalny w wypadku 90% kolekcji. Lepiej zbierać drogie auta i sprzedawać bez przejmowania sie kolekcjami.

Komentarz: Varson

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl