Datę startu wczesnego dostępu Mount and Blade 2 Bannerlord możemy poznać na dniach
Firma TaleWorlds najwyraźniej przymierza się do rychłego ujawnienia daty premiery gry Mount & Blade 2 Bannerlord we wczesnym dostępie na platformie Steam. Ponadto deweloperzy opisali usprawnienia, jakich doczekała się sztuczna inteligencja przeciwników w ich najnowszej produkcji.
- w tym tygodniu światło dzienne ujrzy ogłoszenie związane z premierą gry Mount & Blade II: Bannerlord we wczesnym dostępie;
- autorzy podzielili się konkretami na temat zmian wprowadzonych w zachowaniu przeciwników kontrolowanych przez sztuczną inteligencję...
- ...a na dokładkę przygotowali materiał wideo prezentujący je w akcji.
Deweloperzy ze studia TaleWorlds opublikowali na platformie Steam obszerną wiadomość, w której pochylają się nad kwestią sztucznej inteligencji przeciwników podczas pojedynków w grze Mount & Blade II: Bannerlord. Informacja, która wielu graczy interesuje najbardziej, pojawiła się jednak na samym jej końcu. Twórcy ujawnili bowiem, że w tym tygodniu (mają więc czas do 23 lutego) będą mieli dla nas jeszcze jedno ogłoszenie, tym razem związane z premierą gry we Wczesnym dostępie na platformie Valve. Istnieje możliwość, że w najbliższych dniach dowiemy się, kiedy wszyscy zainteresowani będą mogli sprawdzić organoleptycznie omawianą produkcję (oraz przekonamy się, czy ostatnie doniesienia o marcowym starcie Early Access okażą się prawdziwe). Tymczasem jednak fanom serii nie pozostaje nic innego, jak uzbroić się w cierpliwość i zobaczyć, jakie zmiany czekają na nich w temacie AI.

Zacznijmy od tego, że sztuczna inteligencja przeciwników w Mount & Blade II: Bannerlord działa niejako na trzech płaszczyznach. Podczas gdy na pierwszej odpowiada za działanie całej armii podczas bitew, a na drugiej – bierze na siebie odpowiedzialność za jej formację, trzecia jest zarezerwowana dla indywidualnych jednostek i ich zachowania na polu walki. Jak się okazuje, w swej pierwotnej formie SI miała tendencję do podejmowania głupich decyzji. Sprawiało to, że oponenci wyprowadzali ataki, gdy powinni się bronić, lub dawali się nabrać na niezbyt skomplikowane zwody. Autorzy postanowili więc wziąć ją na warsztat i uczynić jej zachowanie bardziej naturalnym.
Wprowadzone przez nich zmiany sprawiły, że teraz adwersarze zwracają większą uwagę na kierunek, z którego powinni wyprowadzać ataki, i (w zależności od wybranego przez nas poziomu ich umiejętności) lepiej „rozumieją mechanikę walki”, a co za tym idzie – znają na przykład czas trwania ogłuszenia czy statystyki naszego wyposażenia. Jednocześnie uważniej wykonują związane z funkcjonowaniem całej armii i formacji rozkazy płynące „z góry”. O tym, jak w praktyce sprawdzają się wprowadzone przez autorów usprawnienia, możecie się przekonać, oglądając poniższy materiał wideo.
Na koniec przypomnijmy, że obecnie wciąż można zapisać się do zamkniętych beta-testów trybu multiplayer omawianej produkcji. Formularz zgłoszeniowy znajdziecie pod tym adresem.
- Oficjalna strona internetowa gry Mount & Blade II: Bannerlord
- Graliśmy w Mount & Blade 2: Bannerlord – na ten sandbox warto czekać
- Wszystko o Mount & Blade II: Bannerlord
- Mount & Blade II: Bannerlord na platformie Steam
Więcej:Wikipedia traci czytelników. Google podkrada ruch, AI podcina skrzydła, Elon Musk odpala Grokipedię
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
xan11pl Generał
walka w tej grze to tragedia. machają tymi mieczami i toporami jak cepami, a najgorsze jest to, że sama mechanika od 1 M&B nie została praktycznie w ogóle zmieniona, nie dostała w zasadzie ani jednej nowej animacji. dalej w ten sam jest blok, dalej tak samo wyprowadzane ataki, i niestety ale już w tym momencie wiem, że nie będę w stanie w to pograć dłużej.
zanonimizowany771628 Legend
Z niecierpliwością czekam na dzień w którym będę mógł wrzucić ten fragment z The Office w wątku o dacie premiery M&B Bannerlord.
sasuke284 Generał
Słyszałem że stwierdzili że gra nie spełnia ich oczekiwań i że ponownie cofnęli prace nad nią praktycznie do 0 i robią na nowo silnik do tej gry.
Bezi2598 Legend
Słyszałem nieciekawe wiadomości jeśli chodzi o produkcję tej gry. Wycinanie obiecanej zawartości, problemy. Okaże sie w końcu że wyjdzie zwykły reskin warbanda z trochę lepsza grafiką.
Shadoukira Generał