Firma TaleWorlds najwyraźniej przymierza się do rychłego ujawnienia daty premiery gry Mount & Blade 2 Bannerlord we wczesnym dostępie na platformie Steam. Ponadto deweloperzy opisali usprawnienia, jakich doczekała się sztuczna inteligencja przeciwników w ich najnowszej produkcji.
Deweloperzy ze studia TaleWorlds opublikowali na platformie Steam obszerną wiadomość, w której pochylają się nad kwestią sztucznej inteligencji przeciwników podczas pojedynków w grze Mount & Blade II: Bannerlord. Informacja, która wielu graczy interesuje najbardziej, pojawiła się jednak na samym jej końcu. Twórcy ujawnili bowiem, że w tym tygodniu (mają więc czas do 23 lutego) będą mieli dla nas jeszcze jedno ogłoszenie, tym razem związane z premierą gry we Wczesnym dostępie na platformie Valve. Istnieje możliwość, że w najbliższych dniach dowiemy się, kiedy wszyscy zainteresowani będą mogli sprawdzić organoleptycznie omawianą produkcję (oraz przekonamy się, czy ostatnie doniesienia o marcowym starcie Early Access okażą się prawdziwe). Tymczasem jednak fanom serii nie pozostaje nic innego, jak uzbroić się w cierpliwość i zobaczyć, jakie zmiany czekają na nich w temacie AI.

Zacznijmy od tego, że sztuczna inteligencja przeciwników w Mount & Blade II: Bannerlord działa niejako na trzech płaszczyznach. Podczas gdy na pierwszej odpowiada za działanie całej armii podczas bitew, a na drugiej – bierze na siebie odpowiedzialność za jej formację, trzecia jest zarezerwowana dla indywidualnych jednostek i ich zachowania na polu walki. Jak się okazuje, w swej pierwotnej formie SI miała tendencję do podejmowania głupich decyzji. Sprawiało to, że oponenci wyprowadzali ataki, gdy powinni się bronić, lub dawali się nabrać na niezbyt skomplikowane zwody. Autorzy postanowili więc wziąć ją na warsztat i uczynić jej zachowanie bardziej naturalnym.
Wprowadzone przez nich zmiany sprawiły, że teraz adwersarze zwracają większą uwagę na kierunek, z którego powinni wyprowadzać ataki, i (w zależności od wybranego przez nas poziomu ich umiejętności) lepiej „rozumieją mechanikę walki”, a co za tym idzie – znają na przykład czas trwania ogłuszenia czy statystyki naszego wyposażenia. Jednocześnie uważniej wykonują związane z funkcjonowaniem całej armii i formacji rozkazy płynące „z góry”. O tym, jak w praktyce sprawdzają się wprowadzone przez autorów usprawnienia, możecie się przekonać, oglądając poniższy materiał wideo.
Na koniec przypomnijmy, że obecnie wciąż można zapisać się do zamkniętych beta-testów trybu multiplayer omawianej produkcji. Formularz zgłoszeniowy znajdziecie pod tym adresem.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
29

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.