Science fiction - Gry Strategiczne Xbox 360
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne o tematyce science fiction na platformę XBOX 360.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Command & Conquer: Red Alert 3
Strategiczne 11 listopada 2008
Po sukcesie trzeciej odsłony cyklu Command & Conquer odpowiedzialne za markę studio EA Los Angeles zajęło się kontynuacją rozwijanej równolegle sub-serii Red Alert. Kolejna część gry rzuca graczy ponownie do alternatywnej rzeczywistości, w której przywódcy Związku Radzieckiego postanawiają przenieść się w przyszłość, aby przywrócić dawną świetność sowieckiego państwa.
Command & Conquer 3: Tiberium Wars
Strategiczne 8 maja 2007
Pełnoprawna kontynuacja bestsellerowej serii gier strategicznych Command & Conquer zapoczątkowanej przez studio Westwood, a następnie kontynuowanej przez zatrudniające twórców oryginału EA Los Angeles. Trzecia odsłona cyklu stanowi swoisty powrót do korzeni, zarówno pod względem mechaniki, jak i fabuły. W grze przyjdzie nam śledzić dalsze losy konfliktu pomiędzy globalną organizacją militarną GDI a terrorystami znanymi jako Brotherhood of Nod.
XCOM: Enemy Unknown
Strategiczne 9 października 2012
Osadzona w realiach science-fiction turowa gra strategiczna, będąca wznowieniem kultowej serii, zapoczątkowanej w 1994 roku grą UFO: Enemy Unknown. Za jej powstanie odpowiada doświadczone studio Firaxis Games, założone przez Sida Meiera. Fabuła gry nie kontynuuje wątków swych poprzedniczek, opowiadając nową historię rywalizacji ludzkiej rasy z agresywną cywilizacją obcych. Celem ochrony naszej planety stworzona zostaje specjalna organizacja X-COM, której poczynaniami pokierujemy w trakcie gry.
Halo Wars
Strategiczne 26 lutego 2009
Poboczna odsłona flagowej serii strzelani, przenosząca dobrze znane uniwersum cyklu Halo w realia typowej strategii czasu rzeczywistego. W odróżnieniu od dotychczasowych pełnoprawnych odsłon serii, spin-off został opracowany przez znaną z kultowego Age of Empires ekipę Ensemble Studios.
Command & Conquer 3: Kane's Wrath
Strategiczne 23 czerwca 2008
Oficjalny dodatek do gry Command & Conquer 3 wyprodukowanej w 2007 roku przez spadkobierców oryginalnych twórców serii ze studia EA Los Angeles. Fabuła rozszerzenia koncentruje się w całości na poczynaniach Bractwa Nod i jego charyzmatycznego przywódcy Kane’a. Kampania dla jednego gracza podzielona została na 3 niezależne rozdziały, których akcja toczy się na przestrzeni 20 lat.
Supreme Commander 2
Strategiczne 16 marca 2010
Supreme Commander 2 to druga odsłona utrzymanej w klimatach science-fiction RTS-owej serii, autorstwa deweloperów ze studia Gas Powered Games. Fabuła gry kontynuuje wątek konfliktu pomiędzy frakcjami United Earth Federation, Cybran i zakonu Illuminati, które po 25 latach pokoju ponownie rozpoczęły wojnę między sobą. Przejmując dowodzenie nad jedną ze stron, gracze tworzą zaplecze surowcowo-produkcyjne i budują armie potężnych maszyn, zdolnych zniszczyć wrogów.
Universe at War: Earth Assault
Strategiczne 25 marca 2008
Universe at War: Earth Assault to tytuł z gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym, stworzony przez studio Petroglyph, czyli ludzi odpowiedzialnych za powstanie Star Wars: Empire at War.
Defense Grid: The Awakening
Strategiczne 2 września 2009
Wariacja na temat popularnej gry strategicznej Tower Defense. Tym razem jednak w grafice 3D, z miłymi dla oka otoczeniami, spektakularnymi wybuchami i efektami graficznymi oraz dynamiczną i energetyczną ścieżką dźwiękową.
XCOM: Enemy Within
Strategiczne 12 listopada 2013
Pierwszy duży dodatek do wydanej w 2012 roku taktycznej strategii science-fiction XCOM: Enemy Unknown. Stworzone przez ekipę deweloperską studia Firaxis Games rozszerzenie XCOM: Enemy Within wzbogaca bazową wersję gry o szereg nowości. Jedną z najważniejszych jest nowy typ surowca – meld, czyli rodzaj roju mikroskopijnych robotów-organizmów, które potrafią zmodyfikować ludzki genotyp. Pozwala to na ulepszanie ludzkiego ciała oraz bezproblemowe korzystanie z elementów mechanicznych.
Battlestations: Pacific
Strategiczne 12 maja 2009
Druga odsłona gry strategicznej połączonej z symulatorem, w której przenosimy się do czasów II wojny światowej. W produkcji prowadzimy do boju wojska dwóch stron konfliktu – Stanów Zjednoczonych oraz Japonii. Kampania składa się z 28 zróżnicowanych misji. Twórcy przygotowali ponad dwadzieścia nowych jednostek i sporo innych usprawnień. Tryb multiplayer wzbogacono o pięć map i tryby rozgrywki.
Supreme Commander
Strategiczne 23 czerwca 2008
Supreme Commander to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, przygotowana przez studio Gas Powered Games. Z punktu widzenia fana gatunku istotniejsza okazuje się jednak informacja, że za produkcją gry stoi Chris Taylor – człowiek, który niegdyś zdobył olbrzymią popularność programem o nazwie Total Annihilation.
Anomaly: Warzone Earth
Strategiczne 6 kwietnia 2012
Debiutancka produkcja rodzimego 11bit Studios, założonego przez byłych pracowników studia Metropolis Software House. Anomaly: Warzone Earth stanowi połączenie dynamicznej gry akcji z taktyczną strategią czasu rzeczywistego i reprezentuje nieco inne podejście do popularnego gatunku tower defense. Akcja gry toczy się w 2018 roku, kiedy na Ziemi zaczynają się pojawiać tytułowe anomalie, a na ich terenie gromadzą się wielkie maszyny bojowe i eksterminują ludność cywilną.
Star Trek: Legacy
Strategiczne 12 grudnia 2006
Star Trek: Legacy jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, przygotowaną z okazji czterdziestej rocznicy powstania słynnego fantastycznonaukowego uniwersum, wymyślonego de facto przez jednego człowieka – Teksańczyka nazwiskiem Gene Roddenberry.
Battlestations: Midway
Strategiczne 31 stycznia 2007
Połączenie symulacji morskiej i strategii czasu rzeczywistego poruszające temat bitew morskich rozgrywanych podczas II Wojny Światowej. Dzięki temu tytułowi gracze mogą przekonać się jak bardzo zmieniła się wojna na morzu na przestrzeni kilku lat II Wojny Światowej.
Command & Conquer: Red Alert 3 - Commander's Challenge
Strategiczne 16 września 2009
Poboczna odsłona popularnej serii strategicznej C&C: Red Alert przygotowana specjalnie z myślą o graczach konsolowych. Stworzony przez koncern Electronic Arts tytuł stanowi w istocie nieco odchudzoną wersję dodatku Uprising, który kilka miesięcy wcześniej otrzymali gracze pecetowi. W grze zrezygnowano z typowej dla serii kampanii fabularnej, koncentrując się na wprowadzonym przez wspomniany dodatek trybie wyzwań.
Stormrise
Strategiczne 24 marca 2009
Stormrise to niekonwencjonalna strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez twórców słynnej serii Total War. Gracz trafia na futurystyczne pole walki i dowodzi bezpośrednio z jego poziomu jedną z dwóch frakcji.
Carrier Command: Gaea Mission
Strategiczne 28 września 2012
Carrier Command: Gaea Mission to strategia osadzona w klimacie dalekiej przyszłości. W grze wcielamy się w dowódcę tytułowego „lotniskowca”, przenoszącego mnóstwo mniejszych pojazdów, w większości o przeznaczeniu bojowym. Sednem rozgrywki jest zatem walka – determinuje to fabuła gry.
XCOM: Enemy Unknown - Slingshot
Strategiczne 4 grudnia 2012
Slingshot to opracowany przez zespół Firaxis dodatek DLC do turowej strategii XCOM: Enemy Uknown. Rozszerzenie wprowadza trzy nowe obszerne misje, w których walczymy z kosmitami na terenie Chin. W starciach pomaga nam bohater imieniem Zhang.
AirMech Arena
Strategiczne 30 lipca 2014
Konsolowa wersja ukierunkowanej na rozgrywki wieloosobowe strategii typu MOBA, w której stają naprzeciw siebie dwie drużyny złożone z max. 3 graczy. Produkcja łączy w sobie elementy klasycznych RTS-ów i oldskulowych strzelanin. Kontrolując bezpośrednio tytułowego, uniwersalnego AirMecha, wydajemy naszym jednostkom rozkazy polegające na rozbudowie infrastruktury oraz eliminacji baz wroga i służymy wsparciem w czasie walki.
Commanders: Attack of the Genos
Strategiczne 13 lutego 2008
Niezbyt skomplikowana strategia turowa, w której działania wojenne prowadzimy na trójwymiarowych planszach. Do wyboru między innymi czołgi oraz bombowce. Duży nacisk położono na multiplayer, oferując trzy różne tryby zabawy.
Flotilla
Strategiczne 25 marca 2010
Trójwymiarowa strategia turowa rozgrywająca się w przestrzeni kosmicznej. Bierzemy udział w starciach niewielkich flot, kupujemy ulepszenia dla posiadanych statków kosmicznych oraz podejmujemy liczne decyzje mające wpływ na dalszy rozwój fabuły. Walczymy z przeciwnikami kierowanymi przez sztuczną inteligencję lub wspólnie ze znajomym, na podzielonym ekranie w trybie kooperacji oraz potyczki.
Greed Corp
Strategiczne 24 lutego 2010
Greed Corp to utrzymana w klimatach science-fiction strategia turowa, autorstwa ekipy deweloperskiej studia W!Games. Akcja gry osadzona została w fikcyjnym świecie przyszłości, w którym cztery korporacje toczą zmagania o mocno ograniczone zasoby surowcowe. Atutem tytułu jest m.in. tryb multiplayer pozwalający na wspólną zabawę maksymalnie czterem graczom.
Galactic Reign
Strategiczne 12 marca 2013
Gra taktyczna w klimatach science-fiction przygotowana z myślą o usłudze Xbox Live Arcade. Tworzymy flotę futurystycznych statków kosmicznych, zarządzamy ich wyposażeniem dobierając odpowiednie działka oraz ulepszenia, a następnie stajemy do walki z wrogimi jednostkami podbijając kolejne obszary galaktyki.