58. Gry Wyścigi - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 58. Gry z gatunku wyścigi ułożone według daty premiery.
Wyścigi. Gatunek gier polegających na ściganiu się z rywalami. Zadaniem gracza jest zdobycie pierwszego miejsca lub uzyskanie jak najlepszego czasu okrążenia. Możemy ścigać się różnymi pojazdami (naziemne, wodne, powietrzne), a sama natura rozgrywki też może być zmienna (symulacyjna bądź zręcznościowa).
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Interstate '76
Wyścigi 15 maja 1997
Interstate ’76 przenosi nas w lata siedemdziesiąte. Rząd USA ma kłopoty, świat odczuwa skutki kryzysu paliwowego. Południowa część Stanów Zjednoczonych terroryzowana jest przez samochodowe gangi. Jako kierowca Groove Champion zasiadamy za kierownicą potężnej maszyny. Naszym cel jest pomszczenie śmierci siostry.

F1 Racing Simulation
Wyścigi 10 maja 1997
Symulator wyścigów Formuły Pierwszej zrealizowany przez firmę Ubi Soft. Założeniem twórców gry było stworzenie realistycznego symulatora wyścigów Formuły 1, przy produkcji programu wykorzystano więc doświadczenie Renault F1, zespołu który pięć razy z rzędu wygrał Mistrzostwa Świata Formuły 1.

Carmageddon
Wyścigi 13 kwietnia 1997
Gra, która przeszła do historii dzięki ogromnej grywalności i brutalności. To wyścigi samochodowe, które pozwalają zjechać kierowcom z wytyczonej trasy na chodnik i rozpocząć demolkę...

Need for Speed II
Wyścigi 31 marca 1997
Druga odsłona słynnego cyklu gier wyścigowych, w której do dyspozycji pasjonatów motoryzacji oddano dziewięć luksusowych supersamochodów. Produkcja stara się w miarę realistycznie odwzorowywać zachowanie na drodze poszczególnych maszyn.

Have a N.I.C.E. Day!
Wyścigi 12 marca 1997
Produkt niemieckiej firmy Synetic GmbH to szalone wyścigi samochodowe, w których szybka jazda jest tak samo istotna jak destrukcja pojazdów rywali za pomocą bogatego arsenału środków zagłady.

Micro Machines V3
Wyścigi 1 marca 1997
Micro Machines V3 to zręcznościowe wyścigi, w których gracze kierują niewielkimi, zabawkowymi pojazdami po zakręconych trasach wytyczonych w rozmaitych pomieszczeniach domowych.

Test Drive: Off-Road
Wyścigi 1 lutego 1997
Pierwsza odsłona cyklu gier zręcznościowych skierowanych do miłośników pojazdów terenowych, wydana pod szyldem popularnej serii wyścigowej. Przemierzamy trudne trasy, pełne błota, piachu lub śniegu, za kierownicą Hummera, Land Rovera czy innych samochodów licencjonowanych marek znanych miłośnikom Off-roadu.

Ray Tracers
Wyścigi 17 stycznia 1997
Nietypowa trójwymiarowa gra wyścigowa, w której gracze muszą pokonywać na czas kolejne segmenty trasy, by na koniec móc stanąć do pojedynku z najróżniejszymi pojazdami bojowymi.

NASCAR Racing 2
Wyścigi 10 grudnia 1996
Druga edycja NASCAR Racing, symulacji jednych z najtrudniejszych wyścigów samochodowych po zamkniętych torach, bardzo popularnych w Stanach Zjednoczonych.

Scorcher
Wyścigi 30 listopada 1996
Futurystyczna gra wyścigowa, w której rywalizujemy na sześciu różnorodnych, zakręconych trasach, kierując bolidem przypominającym motor otoczony polem magnatycznym. Rozgrywce towarzyszy pulsująca i niezwykle dynamiczna muzyka techno.

Screamer 2
Wyścigi 15 listopada 1996
Screamer 2 jest drugą odsłoną popularnej serii gier wyścigowych. W porównaniu z wydanym w 1995 roku pierwowzorem deweloperzy ze studia Milestone zadbali m.in. o bardziej atrakcyjną oprawę wizualną, większą ilość dostępnych samochodów i tras, po jakich można się ścigać, a także bardziej realistyczne wrażenia z jazdy.

Jet Moto
Wyścigi 31 października 1996
Klasyczne wyścigi na specjalnego rodzaju poduszkowcach, przypominających wyglądem skutery wodne. Dwunastu zawodników z czterech drużyn rywalizuje w zmaganiach na zróżnicowanych trasach pełnych przeszkód i punktów kontrolnych.

Hardcore 4X4
Wyścigi 30 października 1996
Gra wyścigowa skierowana do miłośników samochodów terenowych. Produkcja stara się w miarę realistycznie oddawać realia zmagań tego typu pojazdów na trudnych, pozbawionych asfaltu i pełnych pagórków, trasach.

Network Q RAC Rally Championship
Wyścigi 26 października 1996
Kontynuacja Network Q RAC Rally to rozbudowany symulator Rajdu Wielkiej Brytanii. Zasiadając za kierownicą 6 w pełni modyfikowalnych, licencjonowanych samochodów, bierzemy udział w 28 odcinkach specjalnych, dbając o dostosowanie wozu do warunków jazdy i odpowiednie naprawy.

WipEout 2097
Wyścigi 30 września 1996
Kontynuacja wydanej w 1995 roku gry wyścigowej, osadzonej w realiach science fiction. Tym razem zasiadamy za sterami jeszcze potężniejszych bolidów, rywalizując na zupełnie nowych trasach i korzystając z rozszerzonego arsenału power-upów oraz broni. Całość odznacza się wyraźnie lepszą oprawą graficzną, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych kart 3D.

Death Rally (1996)
Wyścigi 6 września 1996
Zręcznościowe, klasyczne wyścigi 2D z elementami gry akcji. Wcielamy się w nowicjusza, który zaczyna karierę w śmiercionośnych wyścigach. Wraz z wygranymi, otrzymujemy pieniądze i uznanie, dzięki którym kupujemy nowe maszyny i ścigamy się o wyższe stawki. Wśród naszych wrogów znajdzie się sam Duke Nukem.

MegaRace 2
Wyścigi 31 sierpnia 1996
MegaRace 2 jest kontynuacją wydanej w 1993 roku wyścigowej gry akcji. Gracze ponownie biorą udział w futurystycznym show telewizyjnym, gdzie jako kierowcy opancerzonych samochodów rywalizują o cenne nagrody. Deweloperzy ze studia Cryo Interactive zadbali o większą ilość modeli samochodów oraz zdecydowanie bardziej zaawansowaną technicznie oprawę wizualną swego dzieła.

Monster Truck Madness
Wyścigi 31 sierpnia 1996
W grze siadamy za sterami ogromnych, czterokołowych ciężarówek i żądni zwycięstwa ruszamy do walki. Do wyboru mamy 10 autentycznych pojazdów, uczestniczących w wyścigach „mechanicznych potworów” w USA.

Grand Prix 2
Wyścigi 30 sierpnia 1996
Sequel wysoko ocenianej gry Formula One Grand Prix autorstwa Geoffa Crammonda. Część druga jest symulacją pełnego sezonu 1994 Formuły 1 i wyróżnia się - jak na swoje czasy - wysokiej jakości oprawą graficzną, oraz dużym realizmem. Dzięki szerokiej gamie zaimplementowanych w grze ułatwień, produkcja adresowana jest zarówno do maniaków symulacji, jak i początkujących graczy.

Destruction Derby
Wyścigi 12 sierpnia 1996
Bardzo nietypowe wyścigi samochodowe. Nie jest ważne na którym miejscu dojedziesz do mety, ale czy w ogóle będziesz w stanie to zrobić. Głównym celem gry jest bowiem totalna destrukcja pojazdów przeciwnika.

Daytona USA
Wyścigi 6 czerwca 1996
Daytona USA to wyścigi samochodowe z 1994 roku, które pierwotnie dostępne były wyłącznie na automatach coin-op. Kilkanaście miesięcy później koncern SEGA Corporation zdecydował się stworzyć dwie konwersje tej gry na domowe platformy. Jedną edycję otrzymali użytkownicy konsol Saturn, drugą posiadacze „blaszaków”.

World Rally Fever: Born on the Road
Wyścigi 31 maja 1996
Utrzymana w stylistyce anime gra wyścigowa, cechująca się czysto zręcznościowym modelem jazdy. W grze bierzemy udział w szalonych zmaganiach na 16 trasach, umiejscowionych w 10 różnych miejscach świata. Dynamiczną rywalizację wzbogacono rozmaitymi power-upami oraz możliwością przeskakiwania przeszkód.

Motor Toon Grand Prix 2
Wyścigi 24 maja 1996
Druga odsłona cyklu zręcznościowych gier wyścigowych, stworzonego przez studio Polys Entertainment. W Motor Toon Grand Prix 2 wcielamy się w jednego z ośmiu zawodników i walczymy o zwycięstwo na pięciu zróżnicowanych trasach – sukces zapewnia nie tylko opanowanie modelu jazdy i poznanie poszczególnych torów, lecz także umiejętne wykorzystanie power-upów rozrzuconych na torach.

Rage Racer
Wyścigi 3 kwietnia 1996
Trzecia odsłona popularnej serii wyścigowej zapoczątkowanej w 1995 roku. Autorzy Rage Racer rozbudowali nieco założenia gry, umożliwiając m.in. zbieranie środków i kupowanie za nie ulepszeń oraz nowych maszyn. Jednocześnie tytuł zachował swój zręcznościowy charakter.