
Data wydania: 30 sierpnia 1996
Sequel wysoko ocenianej gry Formula One Grand Prix autorstwa Geoffa Crammonda. Część druga jest symulacją pełnego sezonu 1994 Formuły 1 i wyróżnia się - jak na swoje czasy - wysokiej jakości oprawą graficzną, oraz dużym realizmem. Dzięki szerokiej gamie zaimplementowanych w grze ułatwień, produkcja adresowana jest zarówno do maniaków symulacji, jak i początkujących graczy.
Kontynuacja znakomicie przyjętej gry Formula One Grand Prix (znanej również jako World Circuit), która zdobyła serca graczy wysokim realizmem i doskonałym modelem jazdy, oraz ogromną liczbą opcji konfiguracyjnych. Stworzona przez Geoffa Crammonda i studio Microprose w 1992 r. produkcja okrzyknięta została najbardziej zaawansowaną komputerową symulacją wyścigów Formuły 1. Jej kontynuacja podnosi tę poprzeczkę jeszcze wyżej.
Grand Prix 2 bazuje na pamiętnym z wielu względów (m.in. śmierć Ayrtona Senny) sezonie ’94. Dzięki wykupionej przez Microprose licencji na wszystkie zespoły, kierowców, samochody, tory i rekordy, możemy wcielić się w jednego z 28 rzeczywistych zawodników z 14 teamów. Gra obejmuje wszystkie części weekendu Formuły 1: dwie sesje treningowe, dwie sesje kwalifikacyjne, rozgrzewkę i wyścig. Podstawowym trybem rozgrywki jest tryb mistrzostw, który jest symulacją pełnego sezonu i obejmuje wszystkie 16 fotorealistycznie odwzorowanych torów, na których w 1994 r. toczyły się zmagania. Pojawia się również opcja quick race, pozwalająca na przejechanie dowolnie wybranej, niewielkiej części wyścigu.
Podobnie jak w przypadku pierwowzoru, najmocniejszą stroną Grand Prix 2 jest realizm. Podczas wyścigu samochód może się zniszczyć bądź ulec awarii, której usunięcie wymagać będzie wizyty w boksie. Twórcy dają nam możliwość szczegółowego ustawienia wielu parametrów samochodu, takich jak balans hamulców, przełożenia skrzyni biegów, nachylenie spojlerów, wysokość zawieszenia itp. Podczas treningów i kwalifikacji można zobaczyć poziom zużycia opon czy też wygenerować szczegółowe wykresy, pokazujące użycie biegów, przepustnicy, prędkość lub obroty w różnych sekcjach toru. Pomyślano również o mniej doświadczonych graczach, umożliwiając – w zależności od wybranego poziomu trudności – włączenie bądź wyłączenie szeregu ułatwień, takich jak automatyczna skrzynia biegów, kontrola trakcji, automatyczne hamowanie bądź niezniszczalność samochodu.
Oprawa graficzna wykorzystuje do maksimum możliwości kart graficznych SVGA. Doskonały silnik fizyczny, teksturowanie samochodów w modelu 3D, efektowne i dynamiczne powtórki oraz zaawansowany system kamer (w tym kamera ze środka samochodu) sprawiają, iż Grand Prix 2 od strony wizualnej wygląda po prostu znakomicie. Ma to oczywiście swoje konsekwencje w postaci stosunkowo wysokich wymagań sprzętowych. W grze zaimplementowano również tryb multiplayer dla 2 osób, choć jest on zrealizowany w dość nietypowy sposób. Podczas wyścigu kierowcy ścigają się na przemian z samochodami, sterowanymi przez komputer. Zmiana następuje po przejechaniu określonej liczby okrążeń.
Autor opisu gry: Krzysztof Brandys
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
22 stycznia 2024
Kontynuujemy naszą podróż w czasie po latach 90. Tym razem wracamy do roku 1996 – czasów, w których rządzili Quake, Lara Croft i Duke Nukem, a wszystkie te gry razem wzięte i tak rozstawiał po kątach Mario.
Wymagania sprzętowe gry Grand Prix 2:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
486 DX2/66 MHz, 8 MB RAM, 15 MB HDD, DOS.