Seria gier Grand Prix
Cykl gier wyścigowych poświęconych Formule 1, rozwijany w latach 1992-2002 i uchodzący za jeden z najważniejszych w historii symulatorów wyścigowych. Seria została wykreowana przez Geoffa Crammonda – brytyjskiego programistę i projektanta gier wideo. Jej pierwsze odsłony wydawała firma MicroProse, zaś później prawa wydawnicze przejęło Infogrames (z czasem przemianowane na Atari).
Historia serii Grand Prix
Seria narodziła się w 1992 roku, kiedy to na komputery osobiste trafiła gra Formula One Grand Prix, w Stanach Zjednoczonych nosząca miano World Circuit. Tytuł cechujący się symulacyjnym zacięciem i stawiający na realizm, przypadł do gustu fanom gier wyścigowych, a zwłaszcza Formuły 1.
Niemniej na jego kontynuację trzeba było czekać aż do 1996 roku, kiedy to na PC pojawiła się druga część serii, pod nazwą Grand Prix 2. Sequel powtórzył sukces pierwowzoru, toteż po kolejnych czterech latach marka doczekała się trzeciego przedstawiciela w postaci Grand Prix 3.
W 2002 roku kierowane przez Crammonda studio Simergy dostarczyło czwartą produkcję spod tego szyldu, zatytułowaną Geoff Crammond’s Grand Prix 4. Jednocześnie było to zwieńczenie serii.
Gameplay w cyklu Grand Prix
W cyklu Grand Prix zasiadamy za kierownicami bolidów Formuły 1 i bierzemy udział w wyścigach na torach rozrzuconych po całym świecie. Seria od początku przyciągała uwagę za sprawą realizmu, mogąc pochwalić się między innymi wiernie odwzorowanymi trasami, dokładnym odzwierciedleniem przebiegu wyścigów Formuły 1 (z treningami i kwalifikacjami), a przede wszystkim – realistycznym modelem jazdy. Ten ostatni brał pod uwagę między innymi takie parametry, jak ustawienie hamulców, przełożenia skrzyni biegów, kąt nachylenia przedniego i tylnego skrzydła, wysokość zawieszenia czy stopień zużycia opon. Nie bez znaczenia pozostały również warunki atmosferyczne panujące na trasie.
Choć tytuły spod tego szyldu były przeznaczone głównie dla miłośników symulacji, znalazło się w nich miejsce dla mniej zaawansowanych, wirtualnych kierowców. Mowa między innymi o automatycznej skrzyni biegów, kontroli trakcji czy możliwości dezaktywacji wpływu uszkodzeń na prowadzenie bolidu. Ponadto począwszy od Grand Prix 2, można było grać w nie zarówno w pojedynkę, jak i w trybie multiplayer (przez Internet lub w sieci lokalnej).
Ewolucja serii Grand Prix
2002
Geoff Crammond’s Grand Prix 4
2000
Grand Prix 3
Geoff Crammond’s Grand Prix 4
21 czerwca 2002
Wyścigi, Internet, LAN, Multiplayer, Samochodowe, Singleplayer, Formuła 1, Simracing, singleplayer, multiplayer.
Symulator wyścigów Formuły 1 należący do legendarnej serii autorstwa Geoff Crammonda. W grze znajdziemy 17 rzeczywistych torów , 11 zespołów, 22 kierowców i bolidy. Wszystko to drobiazgowo odtworzone na podstawie sezonu 2001. W porównaniu z poprzednimi odsłonami znacznej poprawie uległ realizm jazdy i grafika.
Gracze
Grand Prix 3
24 sierpnia 2000
Wyścigi, LAN, Multiplayer, Samochodowe, Singleplayer, Formuła 1, Simracing, singleplayer, multiplayer.
Realistyczna symulacja całego sezonu mistrzostw Formuły 1 zawierająca idealnie odwzorowane wszystkie tory, zespoły, kierowców i bolidy. Gra należy do legendarnej serii autorstwa Geoff Crammonda. Całość powstałą w oparciu o oficjalną licencję FIA.
GRYOnline
Gracze
Grand Prix 2
30 sierpnia 1996
Wyścigi, Formuła 1, Internet, LAN, Multiplayer, Singleplayer, Simracing, singleplayer, multiplayer.
Sequel wysoko ocenianej gry Formula One Grand Prix autorstwa Geoffa Crammonda. Część druga jest symulacją pełnego sezonu 1994 Formuły 1 i wyróżnia się - jak na swoje czasy - wysokiej jakości oprawą graficzną, oraz dużym realizmem. Dzięki szerokiej gamie zaimplementowanych w grze ułatwień, produkcja adresowana jest zarówno do maniaków symulacji, jak i początkujących graczy.
Gracze
World Circuit
12 października 1992
Wyścigi, Formuła 1, Singleplayer, Samochodowe, Simracing, singleplayer.
Formula One Grand Prix (w Stanach Zjednoczonych – World Circuit) to rewolucyjne wyścigi Formuły 1, opublikowane w 1992 roku przez znaną wszystkim fanom symulatorów, firmę MicroProse.
Gracze