Gry Wyścigi PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry z gatunku wyścigi na platformę PS1.
Wyścigi. Gatunek gier polegających na ściganiu się z rywalami. Zadaniem gracza jest zdobycie pierwszego miejsca lub uzyskanie jak najlepszego czasu okrążenia. Możemy ścigać się różnymi pojazdami (naziemne, wodne, powietrzne), a sama natura rozgrywki też może być zmienna (symulacyjna bądź zręcznościowa).
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Colin McRae Rally 2.0
Wyścigi 7 lipca 2000
Druga odsłona legendarnej serii wyścigowej sygnowanej nazwiskiem jednego z najlepszych kierowców w historii. Colin McRae Rally 2.0 przynosi ulepszoną oprawę audiowizualną, dodatkowy zręcznościowy tryb rallyrcross oraz nowe odcinki specjalne i samochody.
Need for Speed: Porsche 2000
Wyścigi 29 lutego 2000
Kolejna gra wyścigowa ze słynnego cyklu Need for Speed. Tym razem autorzy zdecydowali się całą produkcję poświęcić samochodom marki Porsche, tworząc ze swojego projektu swoistą encyklopedię aut niemieckiego producenta.
Need for Speed II
Wyścigi 31 marca 1997
Druga odsłona słynnego cyklu gier wyścigowych, w której do dyspozycji pasjonatów motoryzacji oddano dziewięć luksusowych supersamochodów. Produkcja stara się w miarę realistycznie odwzorowywać zachowanie na drodze poszczególnych maszyn.
Re-Volt
Wyścigi 31 lipca 1999
Re-Volt jest jedną z najbardziej zwariowanych gier wyścigowych w dorobku firmy Acclaim. Gracze przejmują kontrolę nad zdalnie sterowanymi samochodzikami i stają na starcie emocjonujących wyścigów rozgrywanych na dziwacznych torach urządzonych m.in. w sklepie z zabawkami, ogrodzie botanicznym i muzeum. W miarę postępów w rozgrywce odblokowywane są kolejne modele aut o zróżnicowanych parametrach technicznych.
Need for Speed III: Hot Pursuit
Wyścigi 25 marca 1998
Wprowadzająca szereg nowości trzecia odsłona słynnej serii wyścigowej. Przygotowany przez Electronic Arts tytuł wyróżnia się poprawioną oprawą graficzną i nowymi możliwościami zabawy. Wśród nich na pierwszy plan wysuwa się opcja wcielenia w policjanta, który ściga piratów drogowych.
The Need for Speed
Wyścigi 20 marca 1996
Opracowana przez studio Pioneer Productions we współpracy z Electronic Arts gra wyścigowa, w której zasiadamy za kierownicą ośmiu licencjonowanych demonów prędkości. Znalazły się tu Dodge Viper, Porsche 911, Chevrolet Corvette, Mazda RX-7, Toyota Supra, Honda NSX, Lamborghini Diablo oraz Ferrari Testarossa. Zabawa toczy się na jednej z siedmiu tras, na których spotkać możemy typowy ruch miejski oraz policję, ścigającą nas w razie naruszenia przepisów ruchu drogowego.
CTR: Crash Team Racing
Wyścigi 19 października 1999
Cyfrowa reedycja czwartej gry o przygodach sympatycznego mutanta Crasha. W odróżnieniu od poprzednich części cyklu, które były trójwymiarowymi platformówkami, tym razem mamy jednak do czynienia ze zwariowanymi wyścigami gokartów. Ekipy Crasha oraz Dr Cortexa stają do wielkiego turnieju, którego organizatorem jest najlepszy rajdowiec we wszechświecie - Nitrous Oxide.
Driver (1999)
Wyścigi 2 lipca 1999
Inspirowana klasycznymi filmami z lat 60. i 70. ubiegłego wieku gra wyścigowa z elementami fabularnymi. Gracze wcielają się w tajnego funkcjonariusza policji, który rozpracowuje mafijne struktury wykonując zadania zlecane przez gangsterów.
Colin McRae Rally (1998)
Wyścigi 30 lipca 1998
Firmowana nazwiskiem mistrza świata Colina McRae gra wyścigowa, pozwalająca sprawdzić się za kierownicą precyzyjnie odwzorowanych samochodów rajdowych końca XX wieku. Produkcja bazuje na sezonie 1998 zmagań WRC.
Gran Turismo 2
Wyścigi 23 grudnia 1999
Kontynuacja bardzo ciepło przyjętej gry wyścigowej, skupiającej się na realistycznym przedstawieniu zachowania pojazdów na torach. Gran Turismo 2 nie wprowadza drastycznych zmian w kwestii sposobu zachowania się samochodów na torze. Zamiast tego twórcy skupili się na znacznym rozszerzeniu zawartości, zwiększając pulę dostępnych pojazdów do przeszło sześciuset i torów do dwudziestu siedmiu.
Gran Turismo
Wyścigi 8 maja 1998
Gra wyścigowa kładąca duży nacisk na realistyczne odtworzenie zachowania się samochodów podczas jazdy. Produkcja oferuje prawie 150 samochodów takich marek jak Honda, Mazda, Subaru czy Mitsubishi. Głównym trybem zabawy jest Gran Turismo Mode, w którym kolejne zwycięstwa nagradzane są kredytami, za które gracz może kupować nowe samochody oraz części do tuningu.
Destruction Derby 2
Wyścigi 18 stycznia 1997
Nietypowe wyścigi samochodowe, w których podstawowym celem nie jest bycie najszybszym na trasie, a skuteczne demolowanie innych pojazdów uczestniczących w zmaganiach. Destruction Derby 2 zostało opracowane przez studio Reflections Interactive.
TOCA Touring Car Championship
Wyścigi 15 października 1997
Symulacyjna gra wyścigowa przygotowana przez Codemasters, studio odpowiedzialne też m.in. za słynną serię Colin McRae Rally. Produkcja stara się jak najwierniej odwzorowywać realia zmagań samochodów turystycznych.
Ridge Racer Type 4
Wyścigi 8 marca 2011
Cyfrowa reedycja przebojowej gry wyścigowej z konsoli PlayStation. Czwarta odsłona zręcznościowej serii Ridge Racer oferuje typowy dla cyklu, arcade'owy model jazdy z naciskiem na efektowne pokonywanie zakrętów. Gra zawiera aż 320 fikcyjnych pojazdów, podzielonych na 4 producentów oraz 2 klasy, o nieco innym sposobie prowadzenia. Oprócz trybów Grand Prix i Time Trial, po raz pierwszy udostępniono także możliwość rywalizacji dwóch graczy na podzielonym ekranie.
Wipeout 3 (1999)
Wyścigi 8 września 1999
Trzecia odsłona serii wyścigowej osadzonej w realiach science fiction, która została zapoczątkowana w 1995 roku. Ponownie gracze mają okazję zasiąść za sterami potężnych bolidów, które osiągają zawrotne prędkości, by wziąć udział w zmaganiach fikcyjnej ligi F7200.
Motorhead
Wyścigi 20 kwietnia 1998
Motorhead to dynamiczna, zręcznościowa gra wyścigowa utrzymana w futurystycznej stylistyce, w której liczy się przede wszystkim refleks i umiejętność jazdy po krętych trasach z pedałem gazu wciśniętym w podłogę.
Need for Speed 4: Road Challenge
Wyścigi 1 marca 1999
Czwarta część słynnej serii wyścigowej zapoczątkowanej w 1995 roku przez firmę Electronic Arts. Gra Need for Speed: Road Challenge (znana także jako High Stakes) rozwija najlepsze pomysły swoich poprzedniczek. Oferuje możliwość pokierowania 18 licencjonowanymi samochodami czołowych marek na blisko 20 zróżnicowanych trasach, uwzględniających ruch uliczny, korki i patrole policji.
Jet Rider 2
Wyścigi 31 października 1997
Gra wyścigowa, w której dziesięcioro uczestników rywalizuje ze sobą na specjalnych skuterach powietrznych, potrafiących poruszać się zarówno nad ziemią, jak i nad wodą. Do dyspozycji graczy oddano dwadzieścia tras, z czego dziesięć pochodzi z poprzedniej odsłony serii, zatytułowanej Jet Moto. Cechą charakterystyczną produkcji jest bardzo wysoki poziom trudności zawodów.
Micro Machines V3
Wyścigi 1 marca 1997
Micro Machines V3 to zręcznościowe wyścigi, w których gracze kierują niewielkimi, zabawkowymi pojazdami po zakręconych trasach wytyczonych w rozmaitych pomieszczeniach domowych.
Road Rash
Wyścigi 22 grudnia 1995
Nietypowe zręcznościowe wyścigi motocyklowe, w których o zwycięstwie decyduje nie tylko szybkość, ale też umiejętność skutecznego eliminowania rywali. Tytuł jest konwersją hitu, który ukazał się w 1991 roku na Segę Genesis.
Midnight Run
Wyścigi 30 stycznia 1998
Skonwertowana z automatów zręcznościowa gra wyścigowa, która pozwala sprawdzić swoje umiejętności podczas nocnych przejazdów po mieście za kierownicą sportowych samochodów.
Ridge Racer Revolution
Wyścigi 3 grudnia 1995
Druga część zręcznościowej gry wyścigowej, w której autorzy dodali kilka nowych trybów i opcji. Ponownie zmagania cechują się dużą dynamiką i mają niewiele wspólnego z prawdziwą walką na torze.
Micro Maniacs
Wyścigi 5 października 2000
Zręcznościowa gra wyścigowa, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym, a na trasach ścigają się nie pojazdy, a dziwne postacie. Produkcja stanowi spin-off popularnej serii Micro Machines.
WipEout 2097
Wyścigi 30 września 1996
Kontynuacja wydanej w 1995 roku gry wyścigowej, osadzonej w realiach science fiction. Tym razem zasiadamy za sterami jeszcze potężniejszych bolidów, rywalizując na zupełnie nowych trasach i korzystając z rozszerzonego arsenału power-upów oraz broni. Całość odznacza się wyraźnie lepszą oprawą graficzną, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych kart 3D.