Wyszukiwarka gier
Tainted Grail: The Fall of Avalon

Tainted Grail: The Fall of Avalon

PCPlayStationXbox
po premierze

Data wydania: 23 maja 2025

RPG, FPP, TPP, Fantasy, Legendy arturiańskie, Polskie, Crowdfunding, Indie, Singleplayer

Przypominająca serię The Elder Scrolls polska gra RPG z widokiem FPP (i opcjonalnym TPP), osadzona w mrocznym uniwersum fantasy inspirowanym legendami arturiańskimi. Rozbudowany scenariusz Tainted Grail został opracowany przez pisarza Krzysztofa Piskorskiego.

7.9

GRYOnline

7.6

Gracze

8.8

Steam

7.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Tainted Grail: The Fall of Avalon jest grą RPG w realiach fantasy inspirowanych legendami arturiańskimi, opracowaną przez niezależne wrocławskie studio Awaken Realms Digital.

Projekt został sfinansowany między innymi z środków pochodzących ze zbiórki na stworzenie gry planszowej pod tym samym tytułem. Kampania crowdfundingowa planszowego Tainted Grail: The Fall of Avalon była wielkim sukcesem; dość powiedzieć, że zgromadzenie potrzebnej kwoty zajęło mniej niż minutę, natomiast łącznie zebrano niemal 5 milionów funtów (ponad 24 miliony złotych).

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsPolskie napisy

Xbox Series X/S

Xbox Series X/SPolskie napisy

PlayStation 5

PlayStation 5Polskie napisy

Wczesny dostęp:30 marca 2023

Producent: Questline

Wydawca: Awaken Realms

Gry z serii

Tainted Grail: The Fall of Avalon
Tainted Grail: The Fall of Avalon

2GRY

Gry z serii Tainted Grail

Gry z serii Tainted Grail

Publicystyka

7.5
dobra

Recenzja GRYOnline

Tainted Grail: The Fall of Avalon

Tainted Grail: The Fall of Avalon to nie jest tylko „polski Skyrim”. To bardzo dobre, sprawnie zrealizowane RPG, zaskakujące klimatem, fabularną pomysłowością i przedsiębiorczością twórców świadomych ograniczeń technicznych i budżetowych.

Recenzja polskiego RPG Tainted Grail: The Fall of Avalon. O takiej fabule Skyrim może tylko pomarzyć
Recenzja polskiego RPG Tainted Grail: The Fall of Avalon. O takiej fabule Skyrim może tylko pomarzyć
Recenzja polskiego RPG Tainted Grail: The Fall of Avalon. O takiej fabule Skyrim może tylko pomarzyć
Recenzujący:
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
30 maja 2025
Opinie

29 kwietnia 2025

Gry maja 2025 - driftuj w Japonii, rozrywaj demony w średniowieczu i rób uniki w kooperacji

W maju będzie w co grać - i nie chodzi tylko o dwa najgłośniejsze tytuły, które pewnie zagoszczą na dyskach większości z Was. Poza nimi w tym miesiącu pojawi się kilka innych hiciorów.

Gry maja 2025 - driftuj w Japonii, rozrywaj demony w średniowieczu i rób uniki w kooperacji
Gry maja 2025 - driftuj w Japonii, rozrywaj demony w średniowieczu i rób uniki w kooperacji

Wiadomości

Od 8 lat popularny silnik do gier i aplikacji zawierał bardzo niebezpieczną lukę. Zauważono ją dopiero niedawno, Unity radzi zachować wielką ostrożność

Od 8 lat popularny silnik do gier i aplikacji zawierał bardzo niebezpieczną lukę. Zauważono ją dopiero niedawno, Unity radzi zachować wielką ostrożność

Unity ostrzegło przed luką wysokiego ryzyka, która od 2017 roku mogła dotyczyć setek gier i aplikacji.

gry

Kamil Kleszyk

4 października 2025 07:53

Od 8 lat popularny silnik do gier i aplikacji zawierał bardzo niebezpieczną lukę. Zauważono ją dopiero niedawno, Unity radzi zachować wielką ostrożność
Największa aktualizacja do pełnego wydania polskiego RPG jest już dostępna. To idealny moment, by zagrać w Tainted Grail

Największa aktualizacja do pełnego wydania polskiego RPG jest już dostępna. To idealny moment, by zagrać w Tainted Grail

Wyśmienite polskie RPG Tainted Grail: The Fall of Avalon otrzymało patch 1.1, wprowadzający masę poprawek i sporo nowej zawartości. Z tej okazji tytuł kupicie teraz taniej.

gry

Adrian Werner

10 września 2025 10:07

Największa aktualizacja do pełnego wydania polskiego RPG jest już dostępna. To idealny moment, by zagrać w Tainted Grail
„Polski Skyrim” otrzymał cztery ważne zmiany, o które bardzo prosili gracze. To tylko drobna część dużej aktualizacji RPG Tainted Grail: The Fall of Avalon

„Polski Skyrim” otrzymał cztery ważne zmiany, o które bardzo prosili gracze. To tylko drobna część dużej aktualizacji RPG Tainted Grail: The Fall of Avalon

Polskie studio wypuściło nową aktualizację do Tainted Grail: The Fall of Avalon. Dobrze sprzedające się RPG otrzymało zmiany, których domagali się gracze.

gry

Maciej Gaffke

25 czerwca 2025 17:37

„Polski Skyrim” otrzymał cztery ważne zmiany, o które bardzo prosili gracze. To tylko drobna część dużej aktualizacji RPG Tainted Grail: The Fall of Avalon
„Polski Skyrim” szybko osiągnął pierwszy ważny kamień milowy. Tainted Grail: The Fall of Avalon dostało pierwszy patch po premierze i zarys „mapy drogowej”

„Polski Skyrim” szybko osiągnął pierwszy ważny kamień milowy. Tainted Grail: The Fall of Avalon dostało pierwszy patch po premierze i zarys „mapy drogowej”

Tainted Grail: The Fall of Avalon osiągnęło imponujący wynik sprzedaży. Z tej okazji studio Questline dziękuje graczom, publikując kolejny update i zapowiadając dalszy rozwój „polskiego Skyrima”.

gry

Kamil Kleszyk

7 czerwca 2025 14:29

„Polski Skyrim” szybko osiągnął pierwszy ważny kamień milowy. Tainted Grail: The Fall of Avalon dostało pierwszy patch po premierze i zarys „mapy drogowej”
Wiedźmin 3 świętuje 10. urodziny, „polski Skyrim” święci triumfy, a Elden Ring: Nightreign nie ma litości - zajazd RPG „U Vergila”

Wiedźmin 3 świętuje 10. urodziny, „polski Skyrim” święci triumfy, a Elden Ring: Nightreign nie ma litości - zajazd RPG „U Vergila”

10. urodziny Wiedźmina 3 to dla CD Projektu RED okazja do podzielenia się ciekawostkami zza kulis produkcji tego tytułu. Inna polska gra – Tainted Grail: The Fall of Avalon – również zdołała odnieść sukces, a nowy Elder Ring, czyli Nightreign, nie ma litości dla graczy.

gry

Krystian Pieniążek

4 czerwca 2025 15:00

Wiedźmin 3 świętuje 10. urodziny, „polski Skyrim” święci triumfy, a Elden Ring: Nightreign nie ma litości - zajazd RPG „U Vergila”
Konkurs Tainted Grail: The Fall of Avalon. Wybraliśmy zwycięzcę Edycji Kolekcjonerskiej o wartości ponad 800 zł

Konkurs Tainted Grail: The Fall of Avalon. Wybraliśmy zwycięzcę Edycji Kolekcjonerskiej o wartości ponad 800 zł

Miłośnicy sztuk wizualnych i mrocznych reinterpretacji klasycznych legend stanęli do walki o nagrodę o wartości 800 zł. Po wnikliwej analizie nadesłanych prac wybraliśmy tę jedną, jedyną.

pozostałe

Danuta Repelowicz

2 lipca 2025 14:10

Konkurs Tainted Grail: The Fall of Avalon. Wybraliśmy zwycięzcę Edycji Kolekcjonerskiej o wartości ponad 800 zł
Polskie RPG Tainted Grail: The Fall of Avalon zachwyciło nie tylko fanów Skyrima

Polskie RPG Tainted Grail: The Fall of Avalon zachwyciło nie tylko fanów Skyrima

Ekipa polskiego studia Questline ma powody do zadowolenia, ponieważ ich najnowsza produkcja – RPG Tainted Grail: The Fall of Avalon – ma za sobą naprawdę udaną premierę.

gry

Kamil Kleszyk

26 maja 2025 16:18

Polskie RPG Tainted Grail: The Fall of Avalon zachwyciło nie tylko fanów Skyrima
Premiera „polskiego Skyrima”. Na Steamie w Tainted Grail: The Fall of Avalon już grają tysiące graczy

Premiera „polskiego Skyrima”. Na Steamie w Tainted Grail: The Fall of Avalon już grają tysiące graczy

Ukazała się wersja 1.0 polskiego RPG-a Tainted Grail: The Fall of Avalon. Gra zadebiutowała również na konsolach. Pierwsze godziny po premierze są bardzo obiecujące.

gry

Adrian Werner

23 maja 2025 17:44

Premiera „polskiego Skyrima”. Na Steamie w Tainted Grail: The Fall of Avalon już grają tysiące graczy
„Polski Skyrim” ma datę premiery, Oblivion przeżywa drugą młodość, Clair Obscur: Expedition 33 miażdży konkurencję - zajazd RPG „U Vergila”

„Polski Skyrim” ma datę premiery, Oblivion przeżywa drugą młodość, Clair Obscur: Expedition 33 miażdży konkurencję - zajazd RPG „U Vergila”

W oczekiwaniu na TES 6 firma Bethesda oddała w nasze ręce remaster czwartej części kultowej serii. Niejeden wydawca zachodzi też w głowę, jakim cudem niewielkie studio stojące za Clair Obscur: Expedition 33 było w stanie „na dzień dobry” dostarczyć czarnego konia 2025 roku.

gry

Krystian Pieniążek

2 maja 2025 20:00

„Polski Skyrim” ma datę premiery, Oblivion przeżywa drugą młodość, Clair Obscur: Expedition 33 miażdży konkurencję - zajazd RPG „U Vergila”
„Polski Skyrim” wreszcie ma datę premiery, i to bliską. Tainted Grail: The Fall of Avalon 1.0 dostanie funkcję, której pragnęli gracze, ale twórcy radzą, by z niej nie korzystać

„Polski Skyrim” wreszcie ma datę premiery, i to bliską. Tainted Grail: The Fall of Avalon 1.0 dostanie funkcję, której pragnęli gracze, ale twórcy radzą, by z niej nie korzystać

Polskie studio Questline ujawniło datę premiery RPG Tainted Grail: The Fall of Avalon w wersji 1.0. Ukaże się ona za niecały miesiąc i przyniesie sporo nowości.

gry

Kamil Kleszyk

25 kwietnia 2025 21:13

„Polski Skyrim” wreszcie ma datę premiery, i to bliską. Tainted Grail: The Fall of Avalon 1.0 dostanie funkcję, której pragnęli gracze, ale twórcy radzą, by z niej nie korzystać
Wszystkie wiadomości

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Tainted Grail: The Fall of Avalon.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Tainted Grail: The Fall of Avalon:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
(30 fps / 1080p) Intel Core i5-8400 2.8 GHz, 12 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 lub lepsza, 31 GB SSD, Windows 7/8/10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(60 fps / 1080p) Intel Core i7-13700K 3.4 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce RTX 2070 Super lub lepsza, 31 GB SSD, Windows 10/11 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.9

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 7 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.6

Ocena Graczy

Średnia z 148 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.8

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 17919 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
7.7

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 53 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.5
Hubert Sosnowski
PC

Hubert Sosnowski

Recenzent GRYOnline.pl

2025.05.30

Porównania do Skyrima dobrze się sprzedają, ale Tainted Grail: The Fall of Avalon to inna kategoria wagowa. Jest mniejszym RPG – a jednocześnie większym, bardziej ludzkim. I jego opowieść chce się poznać w całości.

7.5
RoyPremium
PC

RoyPremium

Ekspert

2025.07.03

Gra ma rozmach produkcji AAA. Jest dużo wszystkiego, dużo lokacji, dużo broni i zbroi, dużo terenów do eksploracji i dużo npców do pogadania. No ale gra jest szkaradna i zoptymalizowana jak odchody (mówiąc kulturalnie).Wiele miejscówek wizualnie zachwyca tak całościowo jak się spojrzy z daleka, ale gdy podejdziesz bliżej to wygląda to masakrycznie. No i mocno musiałem obniżyć wymagania, by to szło. Zakres widoczności na 90% ustawiłem, tekstury na wysokie, ale już zakres cieni tylko 40% i mgłę na niską na ten przykład, dlss na 50%. No i to szkaradnie wygląda, a do tego łapie mikrościnki, gdy coś wielkiego się odstawia. Lust from Beyond na tym samym silniku jeszcze na lapku z kartą, która nie obsługiwała DLSSa mi na maksymalnych chodził i lepiej wyglądał, choć tam lokacje były nieporównywalnie mniejsze. Ale ogólnie wszelkie otwarte światy na UE4 jak Days Gone czy Sherlock Holmes chociażby to lepiej mi chodzą i o niebo lepiej wyglądają. Sztandarowym przykładem tu może być Witchfire. Podobna stylistyka, mapy też niemałe i niekorytarzowe (zazwyczaj), większa swoboda eksploracji i to milion razy lepiej śmiga. A ja nawet o wyglądzie postaci nie wspominam. Oraz ekrany ładowania gdy wchodzimy do najmniejszego pomieszczenia nawet. Ciągłe ekrany wszędzie ładowania, nawet jeśli krótkie to zbyt liczne są. Do czego zmierzam? Unity to gówno. To ścierwo nie silnik. Choć ogólnie grom rosną wymagania sprzętowe, a jakość oprawy nie wzrasta za bardzo. Tu jednak nie do końca winię Questline za to. Twórcom cisnę jeśli chodzi o ambicje. Fajnie, że w te 50 osób w 4 lata porwali się na tytuł AAA (na papierze), no ale wiedzieli, że część gry musi zostać przez to zrobiona na odpierdol i im dalej w las, tak trochę jest. Bo zamiast dodatkowych npców wymodelować, wstawić więcej Dal Riata do wiosek z animacją rozpaczania, to oni musieli dać tego niedorobionego konia, który nawet nie jest wiele szybszy niż ciśnięcie z buta. Musieli dać tego je**nego, zapie***lonego Orko, którego nikt zupełnie widzi i nic z niego nie wynika (poprawcie mnie, jeśli się mylę), tylko zasoby pamięci marnuje, a jako sztuczkę to powinien do dupy dewelopera wskakiwać.Jest dużo zbędnych gadżetów jak teleskop czy wędka. I wkurza mnie, że marnowano czas na takie pierdoły, zamiast dopracować summony, które za nami podążają. One nie potrafią zeskoczyć z najmniejszej półki skalnej i widzą, że się tłuczemy z potworami i stoją 3 metry w tle. Albo idziemy normalnie, a oni nam się teleportują notorycznie przed ryj, idąc po mieczu do gniazda Morrigan jak ci taki summon wyskoczy przed twarzą to kupa w majty leci od razu. I żeby nie było, mi nawet właściwie działały wszystkie questy. Gra się wysypała 3 razy na 75 godzin, glitchy nie widywałem, prócz zawieszających się na terenie przeciwników, więc tak naprawdę technicznie jest nawet spoko stan, choć czasem miałem wątpliwości, czy każda premia działa jak trzeba.Tylko widać, że im dalej w las, tym mniej dopieszczenia. Na początku byle nieistotny boss dostał prerenderowaną animację wejścia, w pierwszej krainie na finał jest taka prosta animacja pokazująca przemiany, a im dalej tym widowiskowość narracji spada (mimo że ogólnie jest marna). Pierwszy hub jeszcze jakoś umownie można zrozumieć, bo są tam przykładowe npce niemowy, robiące sztuczny tłum, ale w trzeciej krainie to wioski Dal Riata składają się średnio z 5 osób i ciężko wtedy brać to na poważnie, nawet jeśli fabularnie twórcy starają się jak mogą, by to uzasadnić. Tak samo questy prostsze się wydają, gdzie po prostu idziemy i mordujemy co tylko się da, dialogów jest mniej, a dodatkowe lokacje pełne są niewykorzystanego potencjału, tak jak ta twierdza ze starym Jednookiego czy ogólnie rycerze pustki. No i ten design osiedli ludzkich - twórcy za bardzo pokochali wertykalność i wyszło im badziewie na miarę obozu berserków z Elexa. Nie zliczę, ile w Cuanacht pocinałem tymi schodami pod menhirem do kowala. Jaki debil to tak zaprojektował? Szczytem irytacji są te wszystkie wioski w Porzuconych Mieczach. Totalnie nielogiczne. Od tego są wioski, by łatwo można było się przemieszczać między domami i by były one zbite i blisko siebie. Projekt lokacji nie stoi na takim poziomie jak we wspomnianym już Witchfire, ale sam świat i wszelkie jaskinie dobrze pomyślano. Zazwyczaj nie trzeba dużo backtrackingu robić i na różne sposoby można trafić we właściwe miejsce. Eksploracja na dużym propsie. I trzeba koniecznie wspomnieć o Otchłani Sagramora i Splugawionej Świątyni. To są perły, absolutne perły. Dwie miejscówki, które stanowią peak tej gry pod względem wizualiów, narracji i gameplayu. Te niepokojące grafiki na ścianach, zmiana stylu graficznego, gigantyczne monstrum, dużo notatek z konkretnymi osobistymi historiami, motyw obłędu, pokręcone korytarze, tajemnica i dynamiczni, zawzięci bossowie, te dwa miejsca to są wyżyny doświadczenia w przechodzeniu Tainted Grail i tym lepiej, że można do nich wejść bez żadnej wcześniejszej informacji, czy wskazania przez jakikolwiek quest. W ogóle żeby nie było, no to grało mi się kapitalnie. Gra faktycznie daje dużo opcji jak chcemy rozwijać swoją postać. Jest dużo drzewek, do których można przydzielać punkty i nawet jeśli niektóre skille nie robią różnicy wielkiej, to finalnie czuć moc i różnorodność. Na finał płynnie zmieniałem w trakcie jednego starcia między bronią jednoręczną, łukiem, zaklęciami, a mieczem dwuręcznym i tak to można żyć. Czuć wzrost potęgi naszego bohatera. Także najlepszy sprzęt poznajdywałem we własnoręcznie odkrytych lokacjach pozaquestowych. No i to przekozacki pomysł z tymi znakami zapytania, które pojawiają się tylko, gdy jesteśmy w pobliżu, a na mapę wchodzą gdy je odkryjemy. Przechodzenie Upadku Avalonu to jest przygoda. Z krainy na krainę zawsze wjadą jakieś nowe potwory i zawsze jest skok trudności, co niewątpliwie stanowi sporą zaletę, bo powraca wyzwanie. Do tego zwykłe eksterminowanie potworów ma sens, bo często dają więcej expa niż zrobienie questa. No i są spore lokacje jak plantacja dziwowej marihuaniny niepowiązane z żadnym zadaniem, a tak po prostu sobie są, by uwiarygadniać świat. No i fabuła to też coś, co warto śledzić. Mimo że na początku trochę trudno się w niej odnaleźć, a i często wiele informacji się powtarza, no to po zrozumieniu tego świata, to walka frakcji wypada bardzo dobrze. Jest sporo refleksji nad tym jak ogólnie powinno funkcjonować społeczeństwo, bez jednocześnie wrzucania bzdurnych współczesnych ideologii. Na końcu też mamy sporo wyborów, a tak naprawdę do osiągnięcia pozytywnych wyników często trzeba podejmować dość bezduszne kroki i siłą przekonywać do współpracy. Też doceniam, że postaci pojawiające się już na początku, również na samym końcu odgrywają istotną rolę. Tylko no właśnie boli, że pogadanki z Arturem mamy jedynie w pierwszym akcie, a w dwóch kolejnych one magicznie znikają. A to jest pełna wersja tytułu, który przez 2 lata był we wczesnym dostępie i teraz wychodzi wciąż niedorobiony, to bardzo słabo, że twórcy wchodzą w ten wczesny dostęp nie mając praktycznie nic. Się porywają z motyką na księżyc, myśląc że jakoś to będzie i w tym przypadku jakoś to wyszło, ale praktyka to słaba. Choć co ciekawe podobnie jest z inną arturiańską grą - Knight's Tale, która do dzisiaj pewnie jest nieskończona, mimo że z EA wyszła już dawno temu.Bawiłem się przednio. Wkręciłem się totalnie i to jest naprawdę spory tytuł do ogrania w uczciwej cenie. Tylko ma swoje problemy, twórcy z racji biedy kilka kiepskich zagrywek odwalili, ale to co dowieźli na pewno zasługuje na pochwały.

8.0
Mr.Kalgan
PC

Mr.Kalgan

Gracz

2025.07.09

Niezła. Jak na razie krążę wokół rogów, 7 poziom. Skyrim to to nie jest, mroczność świata na początku zapiera dech ale jest monotonna. Skyrim był bardziej zróżnicowany no i te MODY. Niemniej podoba mi się. Wkurzające jest to przeciążenie - dlaczego brak sakiewek, plecaków, gdzie kolekcjonować przedmioty. Pewnie przyjdą moderzy i to naprawią.

7.5
baltazar1908
PC

baltazar1908

Gracz

2025.06.01

mi też się podoba choć jest trochę monotonna bo cały czas coś, czegoś brak, coś musi być zrobione cały czas biegasz tylko za misjami bo głównej nie zrobisz bez pobocznej i jest tego sporo, grafika mogłaby być lepsza optymalizacja też, i nasz bohater nie zgarbiony a wyprostowany poza tymi mankamentami nie ma się do czego przyczepić, polecam 7,5

8.0
Aen
PC

Aen

Gracz

2025.05.31

Bawię się świetnie. Może bywa topornie, a często aż plagiatem pachnie, to z tyłu głowy mam taki głosik: "Właśnie w coś takiego chciałem teraz zagrać", po prostu mega przyjemnie snuje mi się po mapie, ogląda ten świat i morduje stwory. Od siebie polecam, a także poprzednią ich grę w tym samym uniwersum, czyli po prostu Tainted Grail.

8.0
Ragn'or
PC

Ragn'or

Gracz

2025.05.25

Świetna gra. Grałem we wczesną wersję i miałem mocno dopakowaną postać, niestety teraz musiałem zacząć od nowa, bo starych sejwów nie było. Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.W pierwszej lokacji zrobiłem niemal wszystko, poza i Niestety trzy misje są zbugowane a nie udało się zgłosić, bo opcja zgłaszania błędów nie działa :(Są to:1. Misja 2. Misja 3. Misja Więcej błędów nie uświadczyłem.Postać na początku rozwijana w skradanie i dwa sztylety, obecnie pakuję umiejętności w walkę dwoma mieczami, które są oczywiście znacznie potężniejsze oraz trochę w łuki, bo po prostu wymiatają.Świetny klimat, dużo możliwości rozbudowy postaci oraz zabawa nastawiona na eksplorację gdyż jest sporo zakamarków które warto odwiedzić.28 godzin gry poza mną, z czego 16 było na wczesnej wersji.

8.5
Rafał Sankowski
PC

Rafał Sankowski

GRYOnline.pl Team

2025.07.18

Ocena STEAM

8.8

Bardzo pozytywne (17 919)

[title]

Główne zalety gry

  • Atmosfera i budowanie świata: Gra jest chwalona za swoją mroczną, immersyjną atmosferę oraz unikalne podejście do legend arturiańskich. Otoczenie opisane jest jako nawiedzające i bogato szczegółowe, wypełnione sekretami i wiedzą.
  • Wciągająca fabuła i misje: Wiele osób docenia złożoną, rozgałęzioną fabułę z istotnymi wyborami gracza, które wpływają na zakończenie gry. Misje często opisuje się jako interesujące i dobrze napisane.
  • Nagrody za eksplorację: Gracze cenią sobie swobodę eksploracji otwartego świata, z licznymi ukrytymi skarbami i fragmentami wiedzy do odkrycia, co zwiększa poczucie przygody.
  • Rozwój postaci: Elastyczny system umiejętności pozwala na różnorodne budowy postaci, co sprawia, że rozgrywka wydaje się spersonalizowana i satysfakcjonująca.
  • Ścieżka dźwiękowa i projekt dźwięku: Muzyka i efekty dźwiękowe znacząco przyczyniają się do atmosfery gry, a wielu graczy uważa je za nawiedzające i zapadające w pamięć.

Główne wady gry

  • Mechanika walki: Walka została skrytykowana za brak równowagi i niską responsywność. Gracze zgłaszają problemy z AI przeciwników, ociężałymi kontrolkami oraz brakiem satysfakcjonującej reakcji podczas walk.
  • Problemy techniczne: Wiele osób zauważyło błędy, spadki wydajności i problemy z optymalizacją, szczególnie w obszarach z gęstą mgłą lub skomplikowanym otoczeniem. To obniża ogólne wrażenia z gry.
  • Wady projektowania misji: Niektóre misje są postrzegane jako powtarzalne lub źle zaimplementowane, co prowadzi do frustracji związanej z postępem w misjach i interakcjami z NPC. Gracze zgłaszali przypadki, w których misje stawały się zbugowane lub wymagały niepotrzebnego cofania się.
  • Niekonsekwentna grafika i animacje: Choć kierunek artystyczny jest chwalony, niektórzy użytkownicy uważają, że grafika jest przestarzała, szczególnie w modelach postaci i animacjach, co może przerywać immersję.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Dopracowane doświadczenie rozgrywki: Gracze wyrażają pragnienie większego dopracowania mechaniki gry, w tym płynniejszej walki, lepszego AI i mniejszej ilości niedociągnięć.
  • Rozszerzona zawartość: Niektórzy użytkownicy czują, że gra brakuje wystarczającej ilości treści, szczególnie w późniejszych aktach, co prowadzi do poczucia pustki lub powtarzalności.
  • Ulepszona integracja misji: Wzywa się do lepszej integracji misji oraz bardziej dynamicznych systemów misji, które pozwalają na jasne konsekwencje wyborów.
  • Ulepszona grafika i interfejs użytkownika: Sugestie obejmują poprawę interfejsu użytkownika oraz aktualizację grafiki, aby spełniała nowoczesne standardy, ponieważ niektórzy gracze uważają, że obecna wizualizacja jest niewystarczająca.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, "Tainted Grail: The Fall of Avalon" jest uznawana za ambitne indie RPG, które oferuje bogatą narrację i wciągający świat, ale boryka się z problemami technicznymi i mechaniką walki, które obniżają jakość doświadczenia. Gracze polecają ją fanom mrocznej fantastyki i eksploracji, szczególnie tym, którzy są gotowi zignorować jej niedociągnięcia.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

7.7

67% rekomendacji (53)

Opecritic
7,5 / 10

Gamepressure

Giancarlo Saldana

Gamepressure
9 / 10

Niche Gamer

Niche Gamer
75 / 100

Xbox Achievements

Richard Walker

Xbox Achievements
8 / 10

GameSpew

Richard Seagrave

GameSpew
72 / 100

Game8

Michael Gerra-Clarin

Game8

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-07-12
23:17

RoyPremium Konsul

RoyPremium

okej, jak wspominałem, że gra nie ma wielu bugów, to w sumie nie zdałem sobie sprawy z grobowców. No bo już na samym początku rogów południa jest grobowiec Lancelota a i później kilka innych też się znajdzie i wszystkie dla mnie były zawsze zamknięte. Na początku mnie to nie dziwiło, okej, coś trzeba zrobić, no ale w końcu wszystko właściwie zrobiłem i drzwi dalej pozostały zamknięte i dopiero komentarze na youtubie podpowiedziały mi, że trzeba użyć pradawnej magii save'u. Czyli staję przed drzwiami, zapisuję grę, wczytuję grę i nagle drzwi są otwarte, mogę wejść. W ten sposób ogarnąłem wszystkie grobowce i to naprawdę spoko lokacje, cieszę się, że mają swoją mini historię. No i gdy Artur też komentuje, uzupełnia lore przy ognisku, to o wiele lepiej jest. Wstyd, że wypuszczono grę bez tych tekstów. No i głupio, że takie podstawowe błędy występują. Po zrobieniu gildii Geografów (za co osiągnięcia nie dostałem ??) jak na złość to Caradoc nie czeka na mnie przy chochole, więc trzeba będzie dalej kombinować.

Komentarz: RoyPremium
2025-08-01
07:35

WeCreateWorlds Pretorianin

WeCreateWorlds

No faktycznie jest, na cyplu koło morza. W Cuanacht też łatwo przegapić grobowiec Gawaina.

Komentarz: WeCreateWorlds
2025-08-13
10:56

GenjiGear Junior

Gra jest bardzo dobra. Konkretnie zrobiona. Jedynie ta grafika trochę taka uboga, w niektórych lokacjach powtarzają się schematyczne stoły z tym samym ustawieniem przedmiotów na nich, schematyczne ustawienia pomieszczeń domów itd. Grywalność na bardzo wysokim poziomie, ciągle jest co robić, to misje poboczne, to kapliczki, to jakieś hunty i duża doza eksploracji. No i ten mroczny klimat i idealnie pasująca muzyka. Twórcy naprawdę odwalili kawał dobrej roboty.

Komentarz: GenjiGear
2025-09-10
08:59

WeCreateWorlds Pretorianin

WeCreateWorlds

Warto tu przypomnieć o tej grze, bo twórcy o niej nie zapomnieli. Wyszedł patch 1.1, który nie tyle poprawia błędy, co dodaje masę nowości - transmog, lepsze sterowanie w TPP i ewolucja Qrka, nowe dungi w akcie III, plus mase innych.

Mam nadzieję, że to jeszcze nie ostatni patch, a w ciemno brałbym nawet DLC z nowym obszarem.

Komentarz: WeCreateWorlds
2025-09-10
09:00

Admin Senator

Admin

Tainted Grail: The Fall of Avalon - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl